Pytanie do Cromy i innych Fachmanów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, od paru miesiecy zaglądam tu regularnie. Sledzę tematyke LPG. Mam pyt. do kolegów zakładajacych LPG. Moje auto to Mazda 323 1,3i 8 zaworów. Jest to model przejsciowy pomiedzy gażnikiem a jednostka 16 zaworową, oznaczenie silnika B3E. Posiadam gaz na tzw srubę, emulator wtrysków, tester sondy lambda (pracujacy non stop-diody led), emulator sondy lambda. Problem wystepuje przy jeżdzie na Pb. Przepływka klapowa sprawna, swiece NGK przerwa 0,8, nowe kable. Mam pytanie, czy obecność zwężek w dolocie powietrza tj. mikser fi32, klapa antywybuchowa moze miec wpływ na sterowanie mieszanką na Pb.
Jak wiadomo jest to L-jetronik i przeplywka w połaczeniu z dodatkowymi czujnikami reguluje skałd mieszanki na Pb. Czujniki, sonda lambda sprawne. Nie posiadam silnika krokowego w przepustnicy (zaworu biegu jałowego) wiec całością zarzadza ECU w oparciu o dane ze czujników. Auto gdy jest zimno zbiera się oki widze to na testerze lambdy, z chwilą nagrzewania motoru ECU zubaża mieszanke az do wartosci tak skrajnej ze motor nie ma ciagu na Pb. Mozna autem jechać gdy uruchomi się system kontroli lambda, lecz jazda jest poprawna bez gwałtownych przyspieszeń.
Powtarzam pytanie czy ograniczenie dopływu powietrza może wpływac tak drastycznie na zachowanie się auta (wychylenie przepływki) Autko z 92 roku.
Pozdrawiam
  
 
Witam.
Nie ma na pracę na benzynie wpływ mixera i klapy.
Mam pytanie czy masz jakiś przewód instalki gazowej podpięty pod potencjometr przepustnicy?
  
 
Witaj, nie rozgryzłem jeszcze sposobu podłaczenia sterownika pod elektronikę samochodową. Czy jakis kabel......otórz nie posiadam potencjometru przepustnicy. Jest to w zasadzie 2 stykowy przełacznik osadzony na przepustnicy. Posiada 2 stany albo 0 albo nieskończoność, 3 dni temu tam zagladałem. Jeśli chodzi o sterownik gazu to jest to Stag i chyba 2L (nie pamietam). Przełaczenie z Pb na LPG odbywa sie po przygazowaniu i regulowane jest potencjometrem w sterowniku. Obiaw jest jak przy uszkodzeniu przepływki w tych modelach, a przepływka cała.
Niektóre modele aut z wtryskiem maja potencjometry przepustnicy i tu w przypadku padniecia przepływki czy też złych wartości ECU informacje o ilosci powietrza zastepuje danymi z potencjometru przepustnicy. Auto kupiłem z gazem i od roku chodzi bez zmian. Jestem dociekliwy i chciałbym rozwiązać sprawę Pb.
Na marginesie dodam że gdy odepne lambdę i jezdzę na mapach z ECU wtryskiwacze leja paliwo jak trzeba (mieszanka ewidentnie bogata bez regulacji) wystepuje jedynie chwilowy próg osłabienia silnika w momencie przyśpieszenia. Wykluczam zatem pompe paliwa. Co do emulatora, jest podpiety pod wtryski i zasilanie 12V ale bez emulatora pracował tak samo. Reszta urzadzeń tester lambdy jak i emulator lambdy są mojej konstrukcji i po zainstalowaniu ich praca na Pb się nie zmieniła.
pozdrawiam
  
 
Nie mogłem dopisac, wiec zaczynam nowym oknem. Centralka z od gazu sterowana jest impulsami branymi przed cewką wysokiego. Ot całe podłaczenie.
  
 
witam.
Sprawdź sobie czujnik temperatury silnika. Nie mylić z czujnikiem temperatury płynu.
Możliwe gdy silnik jest ciepl daje sygnał do ECU ,że jest zimny i go zalewa.
  
 
Witaj, robiłem test ECU byka nie pokazało, ale zrobie tak jak radzisz zmierzę jego wartość przy danej temperaturze, kto wie.
Mnie cos się zdaje że to raczej niedobór paliwa, ale przy zalewaniu tez zapewne lambda będzie milknąć.
A może podpowiesz jak w prosty sposób sprawdzić czy nie ma w dolocie nieszczelności (lewe powietrze)?
Pozdrawiam
  
 
Witam. nie ma rady rozbierać po kolei.
Sprawdź na początek czy nie ma nieszczelności8 od serwa.
  
 
W takim razie dziękuje za odpowiedzi, sukcesywnie będę zaglądał i sprawdzał poszczególne elementy silnika. Na marginesie czujnik ok, dziś zajrzę do elektrozaworu, który załacza opary z filtra z węglem aktywowanym, może się zawiesił i zapodaje non stop (jest na nim dziwny osad).
Pozdrawiam