Mam kia shuma(praktycznie kopia mazdy 323f) na gazie drugiej generacji.
Praktycznie na gazie nie jeżdżę bo strzela kilkanaście razy dziennie.
początkowo strzały były w filtr powietrza, rozwaliło go wymieniłem na stożek. Od jakiegoś czasu słabe strzały są w stożek, a mocne gdzieś w rurze wydechowej na wysokości kierowcy, brzmi to jakby bardzo solidny kamień strzelił z drogi w rurę.
Gdy kupiłem auto 3 lata temu strzały były kilka razy w miesiącu obecnie jest tragedia. Kable i świece w tym czasie były zmieniane 3 razy.
strzały mają miejsce prawie wyłącznie gdy obroty są niskie. Głównie przy ruszaniu na światłach i pod górkę lub na niższych obrotach przy dodawaniu gazu.
zastanawia mnie zwłaszcza co to za strzelanie w rurze wydechowej. Potrafi naprawdę przestraszyć nawet mnie mimo że miałem tak już kilkadziesiąt razy.
Byłem u dwóch gazowników, jeden ustawił mieszankę a drugi powiedział tradycyjnie,że kable, świece
Ile tys. km miała instalacja jak kupiłeś samochód?
Jak regulowane są luzy zaworowe w Kii?
Nie masz problemu z przegrzewaniem się silnika?
Proponuję zmienić gazownika, przejrzeć całą instalację, na nowo zmienić obudowę filtra powietrza, filtr powietrza, sprawdzić cały układ dolotowy, nowe świece, nowe "kable" również byłyby wskazane.
Instalacja wymaga najprawdopodobniej "regeneracji".
Zainwestuj z 500-800 zł to będziesz zadowolony i na nowo samochód pośmiga.
szol albo masz cewke zaplonową do wymiany bo to jest problem w tych autach i na to objawy wskazują albo katalizator zatkany a prawdopodobnie obie te rzeczy.
... i tutaj niestety muszę się zgodzić z Cromą ...jeżeli cewka zapłonowa jest wewnątrz kopułki to jest duże prawdopodobieństwo że to właśnie jej wina skoro cała reszta układu zapłonowego jest ok
kurcze cewki są dwie to wydatek 500zł na ślepo tak wymieniać nie bardzo. Da się sprawdzić czy są ok? Katalizatora nie ma w aso wsadzili mi zamiast niego gumową jakąś atrapę bo pękł. Nowy 2200zł.
a sonda lambda do sprawdzenia?
croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój
SZOL sprawdź na poczatek jeszcze kompresje silnika czy aby nie są zawory podpalone. podaj parametry spalin z analizatora na wolnych i podwyższonych obrotach. Spróbuje to zdiagnozować.
Tylko nie rozumiem co Ci wsadzili zamiast katalizatora?