MotoNews.pl
  

[DOHC] - Wydech

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy przerabiał ktoś konkretnie wydech do DOHC w fiacie/polonezie? Chodzi o wyliczenie całego wydechu od podstaw do troche podkręconego silnika, a nie żadne mody z poldków gsi


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-04-18 22:21:46 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem tytuł ]
  
 
ja robiłem tumik sam od podstaw! ale niebylo nic wyliczane tylko metoda prób i błędow! i nawet to "jako tako" chodzi!
  
 
Cytat:
2005-08-16 16:34:19, Zuczek pisze:
ja robiłem tumik sam od podstaw! ale niebylo nic wyliczane tylko metoda prób i błędow! i nawet to "jako tako" chodzi!


Ciekawe kiedy rakiete na Ksiezyc z desek wystrugasz. To akurat by sie przydalo, moglbys poleciec i nie wrocic, Geniuszu Karpat. Zaloz sobie ten tlumik na glowke, coby chorych pomyslow wiecej nie produkowala i naucz sie sprawdzac to co piszesz za pomoca Worda, bo mozna k*****y dostac.

  
 
Cytat:
2005-08-16 17:20:36, Ambrosios pisze:
Zaloz sobie ten tlumik na glowke,



Ambro nie myl pojeć, kolega nie zrobił tłumika tylko TUMIK a to ogromna różnica... mniej wiecej taka jak między Tuningiem a Tjuninkiem
  
 
Wiesz ja też sobie moge pospawac pare rurek dobrac byle jakie średnice i długości, ale nie po to był robiony silnik żeby chałe odstawiać przy dość ważnym elemencie jakim jest wydech. Chodzi mi o konkretne dane.
  
 
nierozumiem czemu sie tak uniosłes?? przepraszam ale wole cos zrobić niż 2 tygodnie liczyc, projektować i niewiadomo co! poprostu! zrobiłem ~! działa jestem zadowolony i tyle mi wystarczy! i załoze sie ze choćbym niewiadomo co liczył planował kreślił niebyło by lepiej wiec.....? to może niebęde Ci mowił co posłóżyło mi do wykonania tegoz tłumika .... lepiej nie! choć pewnie i tak masz to głęboko gdzieś! pozdrawiam mimo wszytko!
  
 
Zuczek a co wiesz o długości rezonansowej swojego wydechu i zjawiskach falowych w nim zachodzących ??

jakby zmiana wydechu nic nie dawała to firmy typu Yoshimura, Mugen lub Supersprint (wyciagające po ładnych kilkanascie koni mechanicznych z samego wydechu , nawet spelniajacego europejskie normy) nie mialy by sensu funkcjonowania...

dzieki odpowiedniemu zaprojektowaniu wydechu można poprawić interesujący nas zakres obrotów zarówno w zakresie mocy jak i momentu obr.
  
 
potwierdzam słowa przedmówcy

kiedyś czytałem ksiazke o wydechach wiec wiem co mogą zdziałac

niestety obawiam sie ze ci co maja wiedze na temat produkcji drogo sobie to wiedze cenia

powiem tylko ze kłania sie doładowanie dynamiczne

ale zastanawia mnie jedno czy jak by zrobić kolektor 4:1 z którego kazda rura wraz z kanałem wydechowym miała by pojemność cylidra albo jego wielokrotnosć to powinien całkiem ciekawie działac
  
 
Może się za bardzo uniosłem, ale chce zrobić dobry wydech do silnika który ma przerobionych kilka rzeczy, m.in. podwójne webery sport wałki itp, więc nie interesują mnie przeróbki kolektora z poldka GSI czy inne mody. I chodzi mi o wiedze sprawdzoną bo nie chce pogorszyc osiągów tylko je polepszyć i nie chodzi mi o dzwięki żadne
  
 
Cytat:
2005-08-16 19:28:21, bodziot pisze:
ale zastanawia mnie jedno czy jak by zrobić kolektor 4:1 z którego kazda rura wraz z kanałem wydechowym miała by pojemność cylidra albo jego wielokrotnosć to powinien całkiem ciekawie działac



hmmm jeśli dobrze kojarzę to wzmocniłoby to zwłaszcza "górę" i to szczególnie moc... jednak pojawiają się 2 problemy:

1. kształtka łącznika (tekiego fajnego kołnierza w kształcie 'la bukiet) 4-1 jest praktycznie nie osiagalna w Polsce a robienie jej metodą warsztatową mija się z celem ze względu na ilość spawów wewnątrz łączenia i kąty w jakich trzeba by rury spawać wzajemnie ...

2. gdzie w poldku/fiacie upchnąc te 4 rury o pojemności X*(400-500)cm^3
  
 
Cytat:
2005-08-16 19:33:53, Drag-On pisze:
I chodzi mi o wiedze sprawdzoną bo nie chce pogorszyc osiągów tylko je polepszyć i nie chodzi mi o dzwięki żadne


W takim razie pozostaje Ci poszukac ludzi z OBR FSO ewentualnie jakichs wloskich mechanikow. Chyba ze gdzies na stronach www znajdziesz zdjecia i opisy wersji rajdowych Fiata 132 Bo jak ktos mialby zrobic cos takiego na nowo albo policzyc to jest to do zrobienia, ale w zwiazku z duzym nakladem pracy i maszyn to raczej za duze pieniadze.

  
 
Mnie chodzi głównie o obliczenia, reszte będe miał możliwość zrobić.
  
 
to juz pewnie wiecie co i jak na stronie fiatowych furiatów jest opisane - moze zglos sie do autora artykułu
  
 
Cytat:
2005-08-16 19:33:53, Drag-On pisze:
Może się za bardzo uniosłem, ale chce zrobić dobry wydech do silnika który ma przerobionych kilka rzeczy, m.in. podwójne webery sport wałki itp, więc nie interesują mnie przeróbki kolektora z poldka GSI czy inne mody. I chodzi mi o wiedze sprawdzoną bo nie chce pogorszyc osiągów tylko je polepszyć i nie chodzi mi o dzwięki żadne



jesli chodzi o dane! wiem ze maja wpływ poszczegulne długosci i rezonase ale niemam mozliwosci ani technicznych ani zabardzo merytorycznych aby zrobic to metoda obliczeniowa wiec wybrałem metode prob i błędow! za 3 razem wyszło tak ze jak n amoj epotrzeby lepiej być nie mosi! acha! mi tez nie chodzi o dzwieki!tzn w sumie chodzi bo zalezy mi na tym aby było jak najciszej! a co do osiągow zalezało mi aby jak najbardziej wzmocnic dół moment w niskim zakresie i elastycznosc zarazem!!
  
 
jak chcesz lepszy dół to raczej musisz dążyć do zwiększenia pajemnosci wydechu (tłumiki)
BTW - poszczegÓlne
  
 
Proponuję wzorować się na wymiarach z kolektora 4-2-1 z ritmo abartha 130. Stasio ma taki kolektor. Jak znajdę podam średnice i długości .
Pozdrawiam
  
 
kolektor ritmo 1.6 105TC
od flanszy do pierwszego złączenia średnica wewnętrzna 34mm , długość 450 mm; do drugiego złączenia śr. 38 mm na długości 390mm;i potem rura 45mm śr.
dla ritmo 2.0 130TC zmieniają się tylko średnice i mają odpowiednio 38,42,50.
Mam nadzieję że się to komuś przyda
  
 
Cytat:
2005-08-16 19:40:27, Nomad pisze:
hmmm jeśli dobrze kojarzę to wzmocniłoby to zwłaszcza "górę" i to szczególnie moc... jednak pojawiają się 2 problemy: 1. kształtka łącznika (tekiego fajnego kołnierza w kształcie 'la bukiet) 4-1 jest praktycznie nie osiagalna w Polsce a robienie jej metodą warsztatową mija się z celem ze względu na ilość spawów wewnątrz łączenia i kąty w jakich trzeba by rury spawać wzajemnie ... 2. gdzie w poldku/fiacie upchnąc te 4 rury o pojemności X*(400-500)cm^3



gdzie

policz potrzebuje rure o długości 38 cm do mojego silnika przy srednicy wew 38 mm wiec niewidze problemu

w przypadki 2.0 miała by długość 44 cm wiec powiniene zmieścic sie jeszce w komorze silnika

w sumie rury nie sa takie długie wiec istnieje możliwość ze wystarczy dobra gietarka i nie bedzie trzeba spawać z kawałkow bo to nie V8

pozatym z tego co pamietam to walezy miał z jednego kawałka rury
  
 
jak to pieknie sie mowi o dlugosciach i srednicach.
i napewno sie zmiesci.
gorzej juz to wyglada od strony technicznej jak bierze sie rure do reki i niewiadomo jak ja pogiac zeby nie zepsuc.
a najpiekniej jest jak uda sie cos wymodzic i okazuje sie ze poprawilo sie tylko samopoczucie./

  
 
A kto mów ze jest to proste ale nie tak skąplikowane jak w V8