| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-04-26 12:42:23 Czytalem na forum brytyjskim, ze mondek 1.8TD od 1800 obrotow przyspiesza
Co do swistu turbiny, to nie jest normalne, musisz miec nieszczelnosc jakas, co pozbawia cie czesci cisnienia doladowania. Najlepszy do dignostyki jest dym, ktory aplikujesz w okolice polaczen miedzy turbina a IC, miedzy IC a kolektorem ssacym Tylko nie bardzo wiem, jak taki dym zorganizowac. Najlepiej chyba miec znajomego pszczelarza
|
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-04-26 16:36:36
Zrób test - np. na trójce pozwól obrotom spaść do 1800rpm, a następnie zdecydowanie wciśnij trochę pedał (nie do dechy). Auto powinno bezzwłocznie dźwiękiem silnika oraz wrażeniem "że chce jechać" dać znać, że zareagowało na to "kopnięcie". Na dwójce mam tak nawet poniżej 1500rpm... Przed remontem pompy wtryskowej miałem tak, że takiej reakcji nie było (a właściwie była, ale na zimnym silniku, potem wraz z rozgrzewaniem silnika efekt słabł). Auto ożyło dopiero po wymianie zawora turbo (zwanego również przez niektórych fachowców głównym zaworem ciągu). Szczerze mówiąc jeśli turbina nie cieknie i nie masz zasyfionego olejem dolotu, to prawdopodobnie będzie wina pompy... Co do dźwięku turbiny - tylko jak przyśpieszam bardzo zdecydowanie, pojawia się ledwie słyszalny metaliczny świst, słychać go też jak zaczynam jazdę na zimnym silniku, potem zanika. |