Wspomaganie w 131

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zastanawiam się, czy ktoś z was ma pozytywne doświadczenia ze wspomaganiem w 131. Zastanawiałem się nad założeniem tejże, ale paru osobom udało się skutecznie zniechęcić mnie do instalacji.
  
 
Ja miałem pozytywne doświadczenia wspomaganie miałem w combicy, mimo że wszystko niby było sprawne wspomaganie nie działało Ale w argencie u kumpla za to cholernie ciekło z przewodów a działało mimo to rewelacyjnie Podsumowując, chcesz mieć kolejny element w samochodzie który będzie nawalał, wstaw wspomaganie
  
 
Cytat:
2005-03-10 09:07:44, bolger pisze:
Zastanawiam się, czy ktoś z was ma pozytywne doświadczenia ze wspomaganiem w 131. Zastanawiałem się nad założeniem tejże, ale paru osobom udało się skutecznie zniechęcić mnie do instalacji.

maglownica jeśli jest sprawna i nasmarowana to chodzi lżej niż wspomaganie w argencie , tyko do kręcenia w miejscu to spoma przydała by się ,jak się toczysz- idzie lekko
  
 
mam wspomaganie w kombiaku. To juz drugi magiel w tym aucie- poprzedni byl z odsysaniem oleju spod oslon i zygalo stamtad olejem we wszystkie strony. Obey magiel nie cieknie, ale wspomaga slabiej niz poprzedni. Ogolnie fajna sprawa tylko trzeba pamietac zeby kupic kopmpel, bo byly rozne rodzaje przewodow laczycych pompe z przekladnio, no i walek kierownicy tez jest inny niz w wersjach bez.
  
 
Ja tez mam wspomaganie u siebie .. i dziala rewelacyjnie
  
 
Wspomaganie to podstawa) ja tez nie narzekam
  
 
Mam w DF 2.0 DOHC i mam wspome ZF z Argenty w czesciach. Czy warto ja zakladac, jezeli jak mowicie moze sie jeszcze gorzej krecic niz bez niej? Poprzedni wlasciciel zalozyl "kiere-z-malara" ktora sie tak cudownie kreci ze rece odpadaja, wiec myslalem, ze ze wspoma bedzie lzej, a komplet dostalem wraz z autem gratis w bagazniku. Jaka jest cena oleju do wspomy i jaki najlepiej do ZF wlac? Jak sprawdzic, czy wszystko jest poprawni zmontowane, bo nie mam mozliwosci podpatrzenia sobie u kogos...
  
 
Z przekładnią argenty jest podobno mniej problemów niż z przekładnią 131 - zakładaj. Co do zamontowania, to chyba sobie ściągałeś serwisówkę do 131 - tam mniej więcej jest schemat podłączeń, a jak nie to proś kogoś o serwisówkę argenty.

  
 
Cytat:
2005-04-22 02:46:47, DooMinick pisze:
. Jaka jest cena oleju do wspomy i jaki najlepiej do ZF wlac? Jak sprawdzic, czy wszystko jest poprawni zmontowane, bo nie mam mozliwosci podpatrzenia sobie u kogos...

olej jest to taki jak do automatycznej skrzyni biegów- ATF2/lub3 koszt 30zeta 1.l jak to zamontować ??? popatrz do poldków z wspomą !!!
wg. mojej oceny ciężkim zadaniem jest zamontowanie przekładni -bo trzeba się przebić z główką wspomy do kabiny i uszczelnić to przejście bo inaczej mycie nóg i powyżej zapewnione w czasie deszczu
  
 
A czy przed zalozeniem warto pompe/przekladnie rozebrac i cos tam poczyscic, czy to raczej nierozbieralne elementy. Tak pytam poki na wierzchu wszystko, zeby jak mozna cos malym nakladem kosztow sprawdzic/zrobic dla pewnosci.
  
 
Cytat:
2005-04-25 14:00:26, DooMinick pisze:
A czy przed zalozeniem warto pompe/przekladnie rozebrac i cos tam poczyscic, czy to raczej nierozbieralne elementy. Tak pytam poki na wierzchu wszystko, zeby jak mozna cos malym nakladem kosztow sprawdzic/zrobic dla pewnosci.

nie zalecam no chyba że wszystko jest w piachu to przemyć ropą bez przykładania się do mycia środka /zatkać kanały olejowe/ nie rozbieraj !!!
  
 
Jest wszystko raczej brudne z oleju a zbiorniczek nadtopiony i caly byl w proszku gasniczym. O tyle to dziwne, ze nie byla ta wspoma zamontowana w tym fiacie, jak sie zapalil (kupilem go wlasnie po lekkim pozarze pod maska i kupa rzeczy tam jest wlasnie zaproszkowana, m.in. gaznik). Ale jest caly i tylko leciutko zdeformowany, w srodku nie widac przebarwien ani nic, wiec dobry. Tak wiec poskladam wedlug instrukcji (wielkie dzieki Bolger) i jak zdobede kolo pasowe to zobaczymy
  
 
wspomaganie z argenty jest w sumie durzo przyjemniejsze niz wspomagana maglownica z supermirafiori- przede wszytkim jescze nie spotkalem sie z cieknacym wspomaganiem w 132/argencie, a wiecej niz polowa przekladni ze wspomaganiem w 131 jakie widzialem cieknie. Pozatym argenta ma wieksza sile wspomagania niz 131przed montazem sprawdz tylko czy masz komplet tj waz cisnieniowy przekladnia-pomp, waz pompa-zbiorniczek, waz zbiorniczek-przekladnia, i walek kierowniczy pomiedzy kolumne kierownicza a przekladnie (ma inny wielolin w przekladniach ze wspomaganiem i bez). Przydaloby sie tez kolo pasowe na wal i wspornik pod pompe
  
 
Inny wieloklin... o tym nie wiedzialem, to moze byc faktycznie problem... Mam chyba wszystkie weze, zbiorniczek, pompe i przekladnie. Wspornik filtra oleju jest przystosowany do wspomy, a kolo pasowe jest 2x klin i 1x zebacz. Pasek nawet posiadam nowy, jedyne czego brakuje mi do szczescia to kolo pasowe pompy. Na 99% jest to wspoma wyjeta wlasnie z tego silnika, bo poprzedni wlasciciel fiata mowil, ze jak wyciagal silnik z Argenty to bral ze wspoma razem, i wspome dostalem w bagazniku. A co do tego wieloklina to sprawdze, jak nie bedzie pasowal to musze szukac z Argenty/132...