Po wymianie uszczelki po głowicą!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Tak jak w temacie po wymianie uszczelki oraz uszczelniaczy zaworów samochód "zesłabł", na gazie oraz benzynie podobne objawy. Jako iż potrzebowałem samochód w ostatnim czasie nie mogłem oddać go do mechaników. Tylko że ostatnio zauważyłem niesasmowite ubytki oleju silnikowego, ok 1L na 1000-1500 km, z zewnątrz nie widać śladów wycieków. Na wtorek jestem umówiony na naprawę. I tu pytanie, co jest grane? Jakiś błąd mechanika?
pozdrawiam
Adam Laszczok
  
 
Źle założony pasek rozrządu.
  
 
może za bardzo dostał po dupie i uszczelka znowu poleciała , albo zrobiłeś uszczelke a poleciały ci co gorsza pierscienie na tłokach , proponuję zrobienie diagnozy ciśnienia na cylindrach. Czy też poprostu leci ci z miski olejowej spod kurka, u mnie w esperynie tak było , aż wkońcu uszcelniłem ją silikonem i wszystko było ok acha jeśli to pierścienie to nie zobaczysz wycieku bo olej jest przepalany i ucieka wydechem , zobacz czy masz bardzo okopconą rure z tyłu , oby nie pozdrawiam
  
 
też możliwe że rozrząd jest źle złożony , zgadzam się
  
 
ja bym sprawdzil cisnienie sprezania jezeli bedzie "male" to zrob pomiar z proba olejowa.
Jezeli wzrosnie to pewnie pierscienie padly (pekly ewentualnie sa zapieczone)
Jezeli po probie olejowie cisnienie nadal bedzie male to mozliwe ze zawory trza dotrzec.....lub uszczelka znowu poszla...
Ale to ze bierze olej po wymianie uszczelniaczy to w mnie pewnie pierscienie cos nie tak... chyba ze uszczelaniacze "padly" albo tylko mowili ci ze wymienili....
  
 
Witam.
Po wczorajszym przeglądzie mechanik nie widzi specjalnie zastrzeżeń do swojej pracy, tzn wg niego nie widać zewnętrznych ewidentnych oznak brania oleju, na razie nie chce rozbierać tego co niedawno poskładał. Mam pytanie jak-czy można sprawdzić prawidłowość działania zaworów bez rozbierania głowicy? Rozumiem że pomiar ciśnienia wskazuje na niskie ciśnienie w cylindrach, na co wpływ ma stan pierścieni a z drugiej zaworów? Na razie przyśpieszyli zapłon, no i auto zbiera się lepiej. Sugerował przejście na olej półsyntetyczny.
pozdrawiam
Adam
  
 
Najpierw mierz ciśnienie bez wlewania oleju.Póżniej wlewaj olej.
Jak padły pierścienie to po wlaniu do cylindra paru cmm oleju silnikowego pomiar ciśnienia powinien pokazać - wzrost.
Trzeba mierzyć każdy cylinder z osobna.
Jeśli nie nastąpił wzrost ciśnienia w cylindrze to nie domyka się któryś z zaworów.
Sugerujesz że po zmianie kąta zapłonu wzrosła dynamika samochodu.
Ja w 1,5 dohc jak pomyliłem ustawienie paska rozrządu o 1 ząbek względem kół rozrządu to przy zimnym silniku było wszystko OK jak zagrzał się i pracą kąta wyprzedzenia zajął sie komputer samochodu to samochód stał się mułem.Moim zdaniem żadna zmiana rodzaju oleju nic nie da.Zawsze przyczyną dużego zużycia oleju są:
1.Przecieki na zewnątrz
2.Spalanie oleju przez silnik-dymi z rury
  
 
Jeszcze jedną przyczyną powodującą duże zużycie oleju może być zatkana lub sciśnięta gumowa rura łącząca miskę olejową z pokrywą zaworów-tzw.odpowietrzenie układu korbowego.Przy długim używaniu auta i zmianach rodzaju olejów często w tej rurce zbiera się zemulgowany olej-wygląda jak spienione szare mydło.
  
 
Witam.
Byłem dzisiaj by sprawdzić kompresję, no i jest ok. Najśmieszniejsze że od czasu jak byłem u mechanika 10 dni temu nie zauważyłem ubytku oleju, przejechałem ok 600 km. Jak mówiłem wcześniej prześpieszyli mi zapłon, silnik ma trochę lepszą dynamikę choć i tak nie ma takich osiągów jak poprzednio, poza tym na benzynie na wyższych obrotach słychać jak dzwonią "zawory" (to chyba nie jest dobry objaw) plus jest taki że pali mniej gazu. Facet od diagnostyki u którego byłem sugerował że może źle jest założony pasek rozrządu.
pozdrawiam
adam