18" do bestii

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
czy ktoś z klubowiczów śmiga swoją bestją na felgach 18"?? jak wrażenia z jazdy, czy zawieszczenie mocno cierpi?? no i czy przycierają gdzieś. Przykładowy rozmiar opon 225/40 z przodu i 245/45 tył na feldze o szerokości 8"
Z góry dzięki za odpowiedź
pozdr
mitec
  
 
Proponuje 20", ciasno obciągnietę dentką z 14" opon.

A tak poważnie to na 18" miło się bedzie tylko patrzało na samochód.
Jechałem dużo lżejszym pojazdem na takich gigantach i nie było miło. Z omegą spodziewam się, że może być tylko gorzej.

  
 
Witam
Dobrze piszesz.Kumpel kupil w raichu MB !140 Coupe i byl na 21 cali jak kawalek przejechal to powiedzial zeby se je niemiec wziol
Wynika z tego ze nawet w takim wozie na porzadnych drogach duzy rozmiar felg zabiera komfort jazdy
  
 
18"40/245 i lans na maxa
pozdrawiam DanDan
  
 
Jest do kupienia MV6 na 18".

Jak dla mnie przerost formy nad trescia i brak komfortu.


[ wiadomość edytowana przez: SABLE dnia 2005-04-23 14:06:44 ]
  
 
Zreszta o czym wiekszosc jakby nie pamieta - im wieksze felgi tym mniejsza moc i przyspieszenie. Zalozysz sobie giganty, szpan jak stopiecdziesiat, a jak depniesz to wszyscy cie objada i na swoich pieknych felach zostaniesz w tyle
  
 
Zreszta o czym wiekszosc jakby nie pamieta - im wieksze felgi tym mniejsza moc i przyspieszenie. Zalozysz sobie giganty, szpan jak stopiecdziesiat, a jak depniesz to wszyscy cie objada i na swoich pieknych felach zostaniesz w tyle
  
 
A dla czego?
Przecież jeżeli felgi duże to niższa opona i obwód koła jest zachowany.
No chyba że masz na myśli masę tych felg
  
 
Solltys: masz rację...

Przeciez na 18" nie zakładasz opony o profilu 60, tylko 40 lub 35Średnica zachowana, więc osiągi też. A o komforcie można zapomnieć... Ale ile frajdy na winklach.
  
 
Cytat:
2005-04-21 20:16:23, SENATOR pisze:
.....duzy rozmiar felg zabiera komfort jazdy



mozesz napisac co ma rozmiar felg do komfortu jazdy ?
pozdro
  
 
szaczuro sprawa jest prosta:

Im większa średnica felgi tym mniejszy profil opony
Im mniejszy pofil opony tym bardziej czuć każdą nierówność drogi
Poza tym:
I większa średnica felgi tym jest ona szerasza a co za tym idzie szersza opona, a to potrafi zabić komfort podczas jazdy w koleinach.
  
 
Duze aluski ladnie wygladaja i ladnie sie prezentuja .... ale :

* im wieksza felga tym nizsza opona ... komfort na polskich drogach sie zmniejsza.
* im nizsza opona tym mniejsza ochrona felgi a co za tym idzie czeste skrzywienia felg.
* do takiej felgi raczej przydaloby sie troche zawieszenie ussztywnic a co za tym idzie juz totalne zmniejszenie komfortu

W Polsce to sie nie oplaca chyba ze ktos chce autem tytlko w niedziele jezdzic
  
 
Masa felg, szerokość opony- zmniejszenie osiągów.
Jeśli chodzi o elestyczność lub v-max. Bo od 0-do 100 czasami moze być lepeij (lepsza przyczepność, brak poślizgu).
Nie wiem jak jest z oddaleniem się punktu ciężkości od środka koła. Przy większej feldze oddala się to od środka koła (zależnie od konstrukcji). Pomaga czy przeszkadza?
Cytat:
2005-04-27 09:10:26, Solltys pisze:
A dla czego? Przecież jeżeli felgi duże to niższa opona i obwód koła jest zachowany. No chyba że masz na myśli masę tych felg

  
 
Cytat:
2005-04-27 11:31:46, PiotrS pisze:
Masa felg, szerokość opony- zmniejszenie osiągów. Jeśli chodzi o elestyczność lub v-max. Bo od 0-do 100 czasami moze być lepeij (lepsza przyczepność, brak poślizgu). Nie wiem jak jest z oddaleniem się punktu ciężkości od środka koła. Przy większej feldze oddala się to od środka koła (zależnie od konstrukcji). Pomaga czy przeszkadza?


Przeszkadza, i to bardzo. Większą energię trzeba zmagazynować w masie rotującej - czyli większą włożyć w rozkręcenie. To dlatego odchudza się koła zamachowe silnika. I robi wynalazki typu tytanowe wałki, czy korbowody.
BTW, to środek ciężkości się nie oddala - pozostaje w osi

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
2005-04-27 11:31:46, PiotrS pisze:
Pomaga czy przeszkadza?


Hmm, stawiam na to że jednak przeszkadza.
Nie pamiętam oczywiscie dokładnie fizyki ale to ma coś wspólnego z momentem bezwładności.

Zaczynam zmieniać zdanie - czyli jednak duże fele mają wpływ na osiągi.
Czy to jednak nie jest dyskusja akademicka? Jak duże będą te straty np na przyspieszeniu 0,5s do 100km? Czy to jest w ogóle zauważalne, przecież takie wypasione fele to alusy a nie ołów.
  
 
dzieki za wyjasnienia ale to akurat wiem
i spodziewalem sie takich odpowiedzi
pytanie bylo podchwytliwe i torszke na inteligencje
ale stwierdzenie a raczej pytanie bylo: co ma rozmiar felg do komfortu jazdy//
sam romiar a nie inne czynniki ktore sa nastepstwem owego rozmiaru maja na to wplyw (w zaleznosci tez od rodzaju samochodu) ///to jest oczywiste

wiec odpowiadajac sobie samemu na postawione pytanie
odpowiedz jest krotka: sam rozmiar felg nie ma nic do komfortu jazdy
ale jezeli wezmiemy pod uwage nastepujace czynniki to caly stan rzeczy zmienia sie dimetralnie poniewaz:
.....
.....
.....
itd...

pozdro
  
 
Cytat:
2005-04-27 11:50:31, Nixon pisze:
odchudza się koła zamachowe silnika.



No tak tylko ze jest pewna granica tego odchudzania. jesli się ją przekroczy to jest gorzej a nie lepiej.
Ktoś wie jak tą granicę znlaeźć?
Bo to może się rownież tyczyć felg.
  
 
Opony to jedna sprawa a zawieszenie to druga, koleiny przy takim profilu (245/40/1 to jest problem, auto płynie.
Droga równa i kręta to frajda, przyklejona do asfaltu.
Jest jeszcze jeden problem ,decybele , opory toczenia sa duże i jest głośno, lecz mimo minusów mam to w d.... , 40 km ,srodek drogi i lans......
pozdrawiam zapaleńców
DanDan