MotoNews.pl
  

318i-wskaźniki na desce rozdzielczej szaleją

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam 318 i mam problem ze wskaźnikami. Chodzi konkretnie o wskaźnik paliwa(ustawia si na max lub w połowie chociaż paliwa rezerwy) i wskaźnik temperatury ledwo wyjdzie poza niebieskie pole i tak sobie stoi! Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być??
  
 
Cytat:
ustawia si na max lub w połowie chociaż paliwa rezerwy


czyli o co chodzi? napisz jeszcze raz na spokojnie.
co do wskaźnika temperatury, to może silnik masz niedogrzany. czy jak postoisz dłużej w korku to też nie idzie dalej?
pozdrawiam
  
 
poprostu chodzi o to ze źle mi wskazuja wskaźniki-tak myśle i widze. Jeżeli chodzi o wskaźnik benzyny to: mimo że mam mało benzyny to on wskazuje tak ze ustawia sie przy 40l. lub tak jak bym miał prawie pełno,a czasami jest tak jakby normalnie-znaczy jest na minimum i świeci rezerwa. A drugi to wskaźnik temperatury. Mimio ze stoje na postoju i silnik pracuje to temperetura pokazuje na niebieskim polu i raz za czas tak dziwnie drgnie,ale cały czas na niebieskim. Może to czujnik?Ale wolałbym to jakoś sprawdzić niż wymieniać dobry.Jest jakiś sposób. Dodam jeszcze ze autko mam od tygodnia i jak jeżdże to serce mi sie kraje,bo jakby czasami była duża temperatura to nie chce musleć o skutkach
Pozdrawiam.
  
 
widzisz, teraz pięknie opisałeś o co chodzi i postaramy się pomóc. co do wskaźnika paliwa to może się zacinać pływak w zbiorniku, choć i sam wskaźnik może być uszkodzony.
co do czujnika temperatury to oczywiście można go sprawdzić. potrzebujesz do tego czajnika, miernika elektrycznego (omomierza) litra wody, termometru, kartki papieru i ołówka, no i oczywiście wymontowanego czujnika.
zaczynasz od podłączenia omomierza do końcówek czujnika, najlepiej na stałe za pomoca wsuwek. na kartce rysujesz sobie skalę: poziomo stopnie celcjusza, pionowo rezystancja, czyli to co pokaże miernik.
pierwszego pomiaru dokonujesz przy temperaturze otoczenia oczywiscie zmierzonej. zaznaczasz ten punkt na skali. potem podgrzewasz czujnik i wykonujesz odczyty co 10 stopni powiedzmy, aż do 100 stopni. z powstałych punktów na skali musi być linia prosta!! jeśłi tak ci wyjdzie to czujnik jest dobry. może się zdarzyć że nie bedzie to idealna linia, ale biorąc pod uwagę niedokładności pomiarów, małe odchyłki sa możliwe. ważne jest to by nie załamywała się nagle lub by w miare wzrostu temperatury rezystancja nie okazała się stała. ale sie rozpisałem!!
powodzenia i pozdrawiam
  
 
mam jeszcze taką małą prośbe wytłumacz mi który to czujnik temp. bo na bloku pod kolektorem ssącym mam dwa czujniki. Chciałbym to wiedzieć zanim zaczne sie do nich dobywać. Czy może żle patrze??
  
 
Nie można w inny sposób sprawdzić czy jest zepsuty czujnik,czy wskaźnik lub cos w instalacji nie tak?
Myślałem o takim sposobie: Ze sobie ściągne wtyczke z czujnika wezme przewód podłącze do masy i po koleji sprawdze najpierw na jednym przewodzie a pózniej na drugim bo zazwyczaj jeden jest do kontrolki a drugi do wskazania i na załączonej stacyjce powinienem tak sprawdzic chyba-ale niestety zero reakcji. Sprawdziłem tylko ten pierwszy czujnik bo są dwa-do drugiego zeby sie dostac to juz musze cos rozkrecić. Ale czy sprawdze w ten sposób??
Z czujnikiem paliwa to sam nie wiem o co mu chodzi. I nie jest to to ze pływak sie zawiesza. Bo na postoju jest nieraz tak ze pokazuje: albo pełno.albo 45l. albo nic(różnie)
Myśle
  
 
Panowie prosze was wypowiedzcie sie na temat wskaznika lub czujnika temperatury silnika. Nie chciałbym przerabiać w najbliższym czasie tematu remontu. Pomóżcie mi cos zrobic z ta temperatura-narazie widze ze sie chyba utrzymuje w normie-ale korków i pracy silnika na postoju unikam. Narazie tylko to mi jest potrzebne do pełni szczęścia
  
 
dziś ci odpowiem, muszę tylko dorwać kolegę z takim silnikiem
  
 
czekam i czekam..... i tego "dziś ci odpowiem" chyba sie nie doczekam
Panowie jest tak ze czasami podczas jazdy pokaze prawidłowa temperature silnika(czasmi podniesie sie i opadnie nie na sam dół ale na niebieski pole). Dziwne troche-nie?! Ze wskaźnikiem paliwa jest podobna sytuacja-ale ona zmienia swoje położenie po przekręceniu kluczyka(czasami),a nie w czasie jazdy!

Chyba nikt nie wie co to może być,albo to rzadkość
Gdyby ktoś byl w stanie mi pomóc to z góry dziekuje.
  
 
ps.jeżeli robie test konsoli zegarów-wszystko chodzi i działa
  
 
sorki, zapomnialem o tobie. sprawdziłem u kolegi. u niego też oba te wskaźniki wariują. i temperatura i poziom paliwa skaczą, lub drgają. chyba to jakas pieta achillesowa tego modelu.
pozdrawiam
  
 
Sorry że odkurzam tak satry temat ale własnie dzisiaj naprawiłem ułomność mojej beci
Wiec pisze dla tych którzy maja podobny problem.
Ja juz wszędzie rece włożyłem i spawdzałem po koleji wszystko, ale to wszystko było na nic, bo wkońcu jest.........dopadłem zegary-podłączam, przekręcam stacyjke i wszystko gra!!!
Czyli rada na przyszłość-zaczynajcie od rzeczy które widać że źle działają
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
bo wkońcu jest.........dopadłem zegary-podłączam, przekręcam stacyjke i wszystko gra!!!


można dokładniej?


Cytat:
Czyli rada na przyszłość-zaczynajcie od rzeczy które widać że źle działają


hehe, ale dobra rada. nie sądzę by ktoś zaczynał od tego co dobrze działa.
pzdrawiam
  
 
Cytat:
2005-04-29 10:11:25, MARCIN_RADOM pisze:
hehe, ale dobra rada. nie sądzę by ktoś zaczynał od tego co dobrze działa. pzdrawiam


Fakt może ogólna ale mogłem sprawdzić najpierw to co miałem przed oczami czyli najprościej w świecie-zegary załatwić na moment od kogoś a nie latac po całym aucie

Dokładniej: Zdobyłem zegary od takiej samej beci tylko 97r silnik i wyposażenie to samo. Przepiołem , przejechałem sie i wszystko pokazuje tak jak powinno być-czyli wskażnik paliwa nie ustawia sie w różnych pozycjach(co przekręce stacyjke to za każdy razem inaczej) i temperatura z rana na minimum po przejechaniu do pracy normalan czyli na połowie i teraz jak postał samochód powoli sobie spada.

Mam nowy problem.... i tu moja prośba o pomoc.
Jak rozwiązać problem z nr wyświetlanymi w teście zegarów po zmianie? Na 4 pozycji powinny byc moje końcowe nr nadwozia-no niestety teraz nie są
  
 
Jednak nie wszystko gra!!!
Wystapił u mnie problem z układem chłodzenia i zauważyłem że wskażnik temp na desce nie idzie dalej niz na połowe skali-mimo że wode zaczęło wyrzucać! Do połowy jest normalnie i ogólnie pozostałe wskaźniki tez ok. Czy to możliwe by nadal był walniety czujnik na silniku?
  
 
a u mnie szaleje prędkościomierz i nie działa listwa wyświetlająca od komputera i jaki z tego morał ??? trzeba wymienić cały licznik i właśnie na niego czekam,kiedyś to już pisałem,ale nie pisałem,że bardzo mnie to wkur..a bo nawet nie wiem ile jadę