Jak bardzo chlodzi klima?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie do posiadaczy klimy. Jak bardzo klima jest w stanie schlodzic powietrze w aucie? Ile mniej wiecej czasu jest na to potrzebne?

Czy jest jakas zaleznosc miedzy wydajnoscia chlodzenia a predkoscia obrotowa silnika. Czy podczas jazdy bardziej chlodzi niz na postoju?

Dzieki
  
 
Przez parę pierwszych minut, gdy auto jest baaaaardzo nagrzane, to nie chłodzi, a grzeje Potem stopniowo zaczyna chłodzić. Bezproblemowo obniża temperaturę do poniżej 20 stopni, ale to trzeba trochę poczekać... Ogólnie moja klima dmucha powietrzem o temperaturze około 6 stopni i nie zauważyłem, aby wydajność chłodzenia zależała od tego, czy jadę, czy nie... Ogólnie wystarcza mi ustawienia nawiewu na 2 i tak mnie więcej nawiew na poły na szybę na poły do wnętrza auta. Na 3 byłoby chyba za chłodno, a to podobno niezdrowe jest. Warto też wiedzieć, że klima będzie chłodziła lepiej, gdy po schłodzeniu wnętrza przełączysz się na obieg wewnętrzny (wówczas chłodzone będzie powietrza o temperaturze wyjściowej niższej, niż temperatura zewnętrzna). Ale na obiegu wewnętrznym z kolei powietrze będzie bardziej suche, mogą być problemy np. z wysychającymi spojówkami prowadzącymi do ich zapalenia... Klima ma plusy ale i minusy. Warto wiedzieć i o jednych i o drugich...
  
 
Cytat:
2005-05-03 16:06:30, darmcdoman pisze:
Czy jest jakas zaleznosc miedzy wydajnoscia chlodzenia a predkoscia obrotowa silnika. Czy podczas jazdy bardziej chlodzi niz na postoju? Dzieki


Cytat:
Ogólnie moja klima dmucha powietrzem o temperaturze około 6 stopni i nie zauważyłem, aby wydajność chłodzenia zależała od tego, czy jadę, czy nie...



wydajność chłodzenia zależy od prędkości obrotowej silnika z tego względu że sprężarka jest napędzana paskiem klinowym i im silnik ma wyższe obroty tym tłoki w sprężarce szybciej się poruszają a co za tym idzie przetłaczają większą ilość czynnika chłodniczego w czasie a to z kolei powoduje odebranie większej ilości ciepła od powietrza i niższą temp parowania freonu(niższe ciśnienie ssania i wyzsze tłoczenia) a im niższa temperatura odparowania freonu tym temperatura powietrza nawiewanego będzie odpowiedni niższa