Problem z palacym sie cisnieniem oleju na zakretach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie do posiadaczy silnikow OHC,czy na dlugich ostro pokonywanych zakretach zapala wam sie cisnienie oleju?
Czy ktos ma maoze konkretny wzorzec jak zrobic dodatkowe przegrody w misce olejowej 1.3.Dzisiaj przepalalem swojego szrota i myslalem ze mnie trafi kiedy w polowie dosc konkretnego zakretu spod maski zaczol dochodzic ten dzwiek.Prosze o jakies informacje na ten temat.
  
 
Cytat:
2005-05-09 21:41:39, mysza127 pisze:
Pytanie do posiadaczy silnikow OHC,czy na dlugich ostro pokonywanych zakretach zapala wam sie cisnienie oleju? Czy ktos ma maoze konkretny wzorzec jak zrobic dodatkowe przegrody w misce olejowej 1.3.Dzisiaj przepalalem swojego szrota i myslalem ze mnie trafi kiedy w polowie dosc konkretnego zakretu spod maski zaczol dochodzic ten dzwiek.Prosze o jakies informacje na ten temat.




dolej oleju.

przy prawidlowym stanie nic takiego nie powinno miec mijsca.
  
 
Czy miska olejowa 1050 i 1300 to to samo?
  
 
W 1.3 miska jest wieksza. Chcialem zalozyc do siebie miske od 1050 ale okazalo sie ze miesci mniej oleju, wiec zalozylem pogieta od 1.3.

Gigi
  
 
To znaczy jest nizsza ?Czy zakladales do silnika,czy pasuje,czy silnik sie kreci,czy ma taka sama przegrode tzn blache od gory?
  
 
Jak dzisiaj wroce do domu to zrobie Ci zdjecia obu i dokladnie pomierze.

Gigi
  
 
Tak jak mowilem zrobilem zdjecia miski i pompy. Miska od 1300 jest dluzsza co widac na zdjeciach. Nie zkladalem tej krotszej od 1050 do swojego silniak takze niewiem czy bedzie dobrze.


Jesli chodzi o przegrody w przedniej czesci miski sa takie same, natomiast w 1300 w tylnej czesci jest przegroda a w 1050 jej niema


Ponizej zdjecia pomp olejowych. Od 1300 ma dodatkowa obudowe na smoku.




Gigi
  
 
Dzieki,jutro rozbieram.
  
 
Jaki luz osiowy powinien miec wal korbowy w 127 1300 ?Potrzebuje konkretnych danych bo w moim silniku luz ten wynosi 1.50,to chyba troszke bardzo za duzo.
  
 
Wedlug Haynesa powinien wynosic:0.06-0.26 mm.
Mam nadzieje ze dobrze przetlumaczylem. Jakby co podaje angielskie okreslenie, jakbym zle przetlumaczyl to niech ktos poprawi: :crankshaft endfloat". Mi sie wydaje ze to znaczy "plywanie walu", i wlasnie to jest luz o ktory pytasz.
Gigi

  
 
Tak to chyba to ,niestety,mam taka sama ksiazke.
  
 
w 128 to jest normalne od niepamiętnych czasów przy kręciołkach zastavki były przelane olejem... to wystepuje przy prawych zakrętach szybkich nawet przy dobrym stanie oleju... trza robic przegrody
  
 
Dokladnie ,na prawym,ale zaspawalem juz miske zobacze co bedzie