[128] evo2 czas zacząć

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
każdy pokazuje co ma nowego na wiosnę to i ja się pochwalę
i przy okazji popytam i wysłucham ciekawych propozycji

chcę zrobić sobie zabaweczkę na tor i kjs-y i mam parę pytań

mam już silnik z fiata regaty 85 1,5 i będę robił remont kapitalny i głowicę w związku z tym chciał bym się czegoś dowiedzieć na temat jego danych (wymiary cylindrów, tłoków , i od czego będą pasowały części )

pytanie 2

chcę zrobić zawais, ma być twardo i nisko , mniej więcej wiem co i jak ale jak ktoś ma jakieś cikawe patenty to bym prosił o jakieś info (oponki niskoprofilowe 175/50 i 165/50)

pytanie 3

chcę zejść z wagą samochodu do jakiś 700 kg (teraz jest 780)
klatki nie będzie , będzie maska i tylna klapa z żywicy, szyby pleksa albo poliwęglan, wywalę całą wentylację i wytne co się da
i pytanie co jeszcze zrobic żeby zbić wagę ??

a i jeszcze skrzynia , mam teraz 4 a przy silniku z regaty jest 5 i pytanko ? która ?? zakładając że samochód ma się ładnie rozpędzać

wygląd prawdopodobnie pozostanie taki jaki był (chyba że znikną zderzaki dla obniżenia masy ) z tym że musze zrobić tylne nadkola bo troche poleciały , oryginalnych raczej nie dostanę więc pytanie , z czego najlepiej dopasować , (ponoć pasują z golfa 1 ??)


prace przy 128 zaczynam na początku czerwca ale już by trzeba zbierać materiały , fotki z prac bedę się starał umieszczać na forum

pozdrawiam
  
 
nadkola z golfaI pasuja do kazdeego auta


a co do modyfikacji całej budy to rozmawiaj z Yapko on robi dokładnie to samo tylko jednak bedzie klata
  
 
skrzynka 4 biegowa ma krotszy dyfer niz 5ka , efekty znasz seryjna 4ka jest niby liczona na 150 momentu ale tyle nie ma 1500 z regaty tak ze spoko bedzie smigac

zawieszenie i jego mody sa dobrze opisane na stronielink

zeby jeszcze zbic wage mozesz wywalic resor i zrobic niezalezne na sprezynach z tylu ale to hardcore na tor jest.. aa no i mniej jedz to zbijesz wage zestawu driver auto{zart}
  
 
a zna ktoś może prędkości max na poszczególnych biegach w skrzyni 5 ?? bo 4 w sumie na tor jest fajnie zestopniowana ale ciekawi mnie ta 5

Cytat:
zeby jeszcze zbic wage mozesz wywalic resor i zrobic niezalezne na sprezynach z tylu ale to hardcore na tor jest



no można ale oryginał to orginał a poważnie to za duża rzeźba by była i resor pójdzie do sklepania i też będzie dobrze

Cytat:
aa no i mniej jedz to zbijesz wage zestawu driver auto



samochód łatwiej (do pewnych granic) odchudzić niż mnie
  
 
Najpierw zdecyduj czy auto ma byc na tor czy na kjs. Bo jedno z drugim nie ma wiele wspólnego. Ścigant to ścigant a rajdówka to rajdówka. Od przygotowania nadwozia na silniku kończąc.
  
 
Jesion dobrze mowi. Tor to tor, KJS to KJS.
Jak wytniesz "wszystko co sie da" to bez klatki bedziesz miał fantastycznie pracujace nadwozie..ktore rozleci sie po sezonie, jesli bedziesz nim szalał na KJS.

Moja rada....jak wycinasz...wsadzaj klatke. Jak nie wsadzasz klatki...nie wycinaj.

Co do silnika: poszperaj w posicie Yapko. Wypowiadalismy sie na chyba kilkudziesiecu postach.

Pozdrawiam
  
 
Ale mnie podlamales Chlopie! Ta Twoja osemka wyglada tak jak moja mi sie marzy... tylko ze moja miala byc jedyna w polsce

W silniku wsadz zawory dolotowe od Tipo/Tempry 1.6 SOHC, sportowy walek. Jak bedziesz chcial to mozesz pojsc w podwojne gazniki.

Sprezyny 1-2 zwoje mniej, resor z 3 piorem. Skrzynia 5 ma takie same przelozenia 1-4 jak 4, nie wiem jak z dyfrem ale na pewno nie krotszy.

Z zywicy moga byc tez blotniki, drzwi tylne wypruj do golej blachy i odchudz.
  
 
Cytat:
2005-05-04 23:54:29, yapko pisze:
Ale mnie podlamales Chlopie! Ta Twoja osemka wyglada tak jak moja mi sie marzy... tylko ze moja miala byc jedyna w polsce W silniku wsadz zawory dolotowe od Tipo/Tempry 1.6 SOHC, sportowy walek. Jak bedziesz chcial to mozesz pojsc w podwojne gazniki. Sprezyny 1-2 zwoje mniej, resor z 3 piorem. Skrzynia 5 ma takie same przelozenia 1-4 jak 4, nie wiem jak z dyfrem ale na pewno nie krotszy. Z zywicy moga byc tez blotniki, drzwi tylne wypruj do golej blachy i odchudz.



Teraz to napewno nie bedzie jedyną taką ósemka w Polsce
  
 
Klocek, jesli chcesz wycinac "bebechy" pamietaj o tym ze juz seryjne nadwozie bło dosyć "gibkie". Szczegolnie przednie słupki. Drzwi mozesz wybebeszyc, ale reszta, jesli nie montujesz klatki,...nie ryzykował bym, zwlaszcza jesli planujesz szalec w KJS'ach.

Co do silnika, polecam:
-kolektor wydechowy 4-1 ( mowa nie o ritmo/regata, o o dobrze policzonym "baranie" , ten silnik naprawde zyskuje)
- wsadz dwa gazniki 36mm i ostrzejszy wałek...
przy takim zestawieniu nie musisz bawic sie z zaworami w glowicy, ktore i tak juz masz nie małe.

Pozdarwiam
  
 
trochę źle sformuowałem posta
jeśli chodzi o sztywność to napewno na samym początku karoseria będzie obspawana i wsawione jakieś rozpórki a dpoiero potem będę wicinal zbędne blachy
napewno nie będę ruszał podłogi , podłuźnic czy elementów nadwozia które maja znaczy wpływ na sztywność

Cytat:
- wsadz dwa gazniki 36mm i ostrzejszy wałek...


pytanie
z kąd zdobyć wałek i ile by kosztował , podobnie z gaźnikami ??

Cytat:
Ale mnie podlamales Chlopie! Ta Twoja osemka wyglada tak jak moja mi sie marzy... tylko ze moja miala byc jedyna w polsce



jakieś 2 lata temu po Lublinie jezdziła zastava, kolorystycznie identyczna jak mój fiat (wtedy był cały żółty i miał 2 czarne pasy przez środek)nawet ten sam lakier był ,kiedyś jak spotkałem właściela to sobie porozmawialiśmy i wyszło że samochody robiliśmy w podobnym czasie i nikt z nas nie widział wcześniej tych samochodów (na początku myślalem że zmałpował )

Cytat:
Najpierw zdecyduj czy auto ma byc na tor czy na kjs



w sumie w Lublinie jak są KJS-y albo mini maxy to w dużym stopniu są one na torze ewentualnie na asfalcie czy betonie

Cytat:
Bo jedno z drugim nie ma wiele wspólnego. Ścigant to ścigant a rajdówka to rajdówka.



święte słowa tylko że ja właśnie szukam jakiegoś kompromisu

zaznaczę jeszcze że moje finanse są ograniczone (jak to u studenta ) i chcę sobie zrobić fajną zabawkę a nie profesjonalny sprzęt do wygrywania

poproszę jeszcze jakieś info na temat wałków i gaźników - co gdzie i za ile ?


z góry wielkie dzięki
  
 
Walek mozesz zrobic w Krakowie (Rewar s.c., p.Halcznski, ok 570 zl), we Wroclawiu (p.Heinrich, tez ok 400-600 zl) i w Bydgoszczy (Swiatek Tuning, ok 700-1000 zl).

Gazniki mozesz kupic z Ritmo130 albo Alfy33, Solex C40 ADDHE, sa tez Webery 40DCOE i Dellorto 40DLHA ale one sa lepsze i mniej spotykane wiec cena wyzsza. Tylko kolektor jest nie do zdobycia, trzeba raczej samemu wymodzic. No i dysze dobrac odpowiednio do pojemnosci i walka.
  
 
na rajdy.hoga.pl w dniu 2 maja ktos wystawil dwa solexy c40 za chyba 400 pln
brac chlopaki

bo ja to moge ew, swoejgo jednego webera dcoe40 zamienic na 45 najwyzej
  
 
Ja juz kupilem. Cena jest "rynkowa", mozna znalezc odrobine taniej ale to jeszcze nie zdzierstwo...
  
 
No to jak masz ograniczony budżet, to nie pakuj się w silnik. Zrób porządne zawieszenie. Potem możesz sobie pomyśleć o hamulcach. Silnik zostaw na sam koniec, co ci po motorze skoro w zakrętach będziesz się wywracał.

Jeśli mówisz o minimaxach, to ja myśle, że owszem obspawać nadwozie wypada, spiąć przednie kolumny z góry i wachacze od dołu.
Rozpurka tylnich kielichów wprawdzie nie jest aż tak potrzebna, ale nie zaszkodzi wstawić rurke I lepiej nie wycinaj nic z nadwozia, jak usuniesz wszystkie tapicerki i wygłuszenia to wystarczy. Chyba że dorwiesz klapy z żywicy, ale ja i tak ciagle uważam, ze na tym poziomie jaki reprezentujemy to 20-30 kg nie ma różnicy, raczej trzeba urywać czas szlifowaniem własnych umiejętności driverskich.
No i trzeba myśleć o klatce, wiesz bezpieczeństwo przede wszystkim. Nie musi to byc zaraz cela jak w WRC, ale najprostsza klatka z zastrzałami w drzwiach. Aczkolwiek w ósemkach warto pomyśleć o zastrzałach do kielichów przednich, bo konstrukcja przodu jest dość ażurowa. No to chyba tyle. A i jeszcze wypadało by pomyśleć o jakiejś wydatniejszej chłodnicy, bo te stare w ósemkach są średniowydajne po latach.
  
 
Cytat:
No to jak masz ograniczony budżet, to nie pakuj się w silnik.



z silnika planowałem wyciągnąć serię czyli ok 85KM ,bo to co jest (49KM i 63Nm) to stanowczo za mało by walczyć nawet w najniższej klasie

Cytat:
w zakrętach będziesz się wywracał.


jazdę na 3 kołach mam już opanowaną a na 2 jeszcze nie próbowałem (chyba że na przednich dwóch )
właśnie co do zawiasu mam najwięcej niewiadomych
czy wystarczą skrócone sprężyny od traka ??
czy wystarczy wymienić olej w amorkach na gęstszy ?? bo wydawać 2 tyś na amorki bilsteina nie mam zamiaru

Cytat:
jak usuniesz wszystkie tapicerki i wygłuszenia to wystarczy



od ponad roku w fiaciku są tylko dwa kubełki więc ze środka nie ma już co wyciągać

Cytat:
Chyba że dorwiesz klapy z żywicy,



nie wiem co z tego wyjdzie ale będę próbował sam coś wymodzić z żywicy

Cytat:
A i jeszcze wypadało by pomyśleć o jakiejś wydatniejszej chłodnicy, bo te stare w ósemkach są średniowydajne po latach



od czego byś radził chłodnicę ??
  
 
Cytat:
właśnie co do zawiasu mam najwięcej niewiadomych
czy wystarczą skrócone sprężyny od traka ??
czy wystarczy wymienić olej w amorkach na gęstszy ?? bo wydawać 2 tyś na amorki bilsteina nie mam zamiaru



zadne "dobre rady" tutaj nie pomoga, co z tego ze jesion powie daj bille a ja ze utwardz serie jak tobie moze sie bedzie najlepiej jezdzilo na gazowych monroe? masz wiele opcji do wyboru i rozsadek nakazuje zaczynajac od najtanszej testowac setup auta i testowac i jak bedziesz zadowolony to ok a jak nie to kolejne evo


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2005-05-05 22:15:24 ]
  
 
Cytat:
zadne "dobre rady" tutaj nie pomoga, co z tego ze jesion powie daj bille a ja ze utwardz serie jak tobie moze sie bedzie najlepiej jezdzilo na gazowych monroe? masz wiele opcji do wyboru i rozsadek nakazuje zaczynajac od najtanszej testowac setup auta i testowac i jak bedziesz zadowolony to ok a jak nie to kolejne evo



jedno z najmądrzejszych wypowiedzianych zdan na tym forum!

podpinam sie pod ta wypowiedz , w tym jak i w innych podobnych tego typu "problemach".
  
 
Bart zgadzam się. Zawieszenie to dość duży problem. A co do chłodnicy to sam jeszcze nie wiem. Ten problem dopiero mam przed soba. Ale wiem że stara seryjna chłodnica jest cienka.
  
 
Ale chce nadmienić iż Yapka 128 będzie chyba "jedyny taki" w Polsce bo 2-drzwiowy!!!
Pozdrawiam moją "Torpedę"
Yapko trzyma kciuki za to żeby był "jedyny"!