| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
KLOCEK F&F Sympatyk fiat 128 Lublin | 2005-05-04 21:43:28 każdy pokazuje co ma nowego na wiosnę to i ja się pochwalę
i przy okazji popytam i wysłucham ciekawych propozycji chcę zrobić sobie zabaweczkę na tor i kjs-y i mam parę pytań mam już silnik z fiata regaty 85 1,5 i będę robił remont kapitalny i głowicę w związku z tym chciał bym się czegoś dowiedzieć na temat jego danych (wymiary cylindrów, tłoków , i od czego będą pasowały części ) pytanie 2
chcę zrobić zawais, ma być twardo i nisko , mniej więcej wiem co i jak ale jak ktoś ma jakieś cikawe patenty to bym prosił o jakieś info (oponki niskoprofilowe 175/50 i 165/50) pytanie 3 chcę zejść z wagą samochodu do jakiś 700 kg (teraz jest 780) klatki nie będzie , będzie maska i tylna klapa z żywicy, szyby pleksa albo poliwęglan, wywalę całą wentylację i wytne co się da
i pytanie co jeszcze zrobic żeby zbić wagę ?? a i jeszcze skrzynia , mam teraz 4 a przy silniku z regaty jest 5 i pytanko ? która ?? zakładając że samochód ma się ładnie rozpędzać wygląd prawdopodobnie pozostanie taki jaki był (chyba że znikną zderzaki dla obniżenia masy ) z tym że musze zrobić tylne nadkola bo troche poleciały , oryginalnych raczej nie dostanę więc pytanie , z czego najlepiej dopasować , (ponoć pasują z golfa 1 ??)
prace przy 128 zaczynam na początku czerwca ale już by trzeba zbierać materiały , fotki z prac bedę się starał umieszczać na forum pozdrawiam |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2005-05-04 21:59:34 nadkola z golfaI pasuja do kazdeego auta
a co do modyfikacji całej budy to rozmawiaj z Yapko on robi dokładnie to samo tylko jednak bedzie klata ![]() |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2005-05-04 22:16:23 skrzynka 4 biegowa ma krotszy dyfer niz 5ka , efekty znasz seryjna 4ka jest niby liczona na 150 momentu ale tyle nie ma 1500 z regaty tak ze spoko bedzie smigac
zawieszenie i jego mody sa dobrze opisane na stronielink zeby jeszcze zbic wage mozesz wywalic resor i zrobic niezalezne na sprezynach z tylu ale to hardcore na tor jest.. aa no i mniej jedz to zbijesz wage zestawu driver auto ![]() {zart} |
KLOCEK F&F Sympatyk fiat 128 Lublin | 2005-05-04 22:39:00 a zna ktoś może prędkości max na poszczególnych biegach w skrzyni 5 ?? bo 4 w sumie na tor jest fajnie zestopniowana ale ciekawi mnie ta 5
no można ale oryginał to orginał a poważnie to za duża rzeźba by była i resor pójdzie do sklepania i też będzie dobrze
samochód łatwiej (do pewnych granic) odchudzić niż mnie |
Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2005-05-04 22:47:43 Najpierw zdecyduj czy auto ma byc na tor czy na kjs. Bo jedno z drugim nie ma wiele wspólnego. Ścigant to ścigant a rajdówka to rajdówka. Od przygotowania nadwozia na silniku kończąc. |
![]() Qba Czili-Czili-Bang-Bang łili-łonka | 2005-05-04 23:02:39 Jesion dobrze mowi. Tor to tor, KJS to KJS.
Jak wytniesz "wszystko co sie da" to bez klatki bedziesz miał fantastycznie pracujace nadwozie..ktore rozleci sie po sezonie, jesli bedziesz nim szalał na KJS. Moja rada....jak wycinasz...wsadzaj klatke. Jak nie wsadzasz klatki...nie wycinaj. Co do silnika: poszperaj w posicie Yapko. Wypowiadalismy sie na chyba kilkudziesiecu postach. Pozdrawiam |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2005-05-04 23:54:29 Ale mnie podlamales Chlopie! Ta Twoja osemka wyglada tak jak moja mi sie marzy... tylko ze moja miala byc jedyna w polsce
W silniku wsadz zawory dolotowe od Tipo/Tempry 1.6 SOHC, sportowy walek. Jak bedziesz chcial to mozesz pojsc w podwojne gazniki. Sprezyny 1-2 zwoje mniej, resor z 3 piorem. Skrzynia 5 ma takie same przelozenia 1-4 jak 4, nie wiem jak z dyfrem ale na pewno nie krotszy. Z zywicy moga byc tez blotniki, drzwi tylne wypruj do golej blachy i odchudz. |
_dOMAN F&F Sympatyk Polo 6n Bydgoszcz | 2005-05-05 09:31:19
Teraz to napewno nie bedzie jedyną taką ósemka w Polsce ![]() ![]() ![]() |
![]() Qba Czili-Czili-Bang-Bang łili-łonka | 2005-05-05 10:23:36 Klocek, jesli chcesz wycinac "bebechy" pamietaj o tym ze juz seryjne nadwozie bło dosyć "gibkie". Szczegolnie przednie słupki. Drzwi mozesz wybebeszyc, ale reszta, jesli nie montujesz klatki,...nie ryzykował bym, zwlaszcza jesli planujesz szalec w KJS'ach.
Co do silnika, polecam: -kolektor wydechowy 4-1 ( mowa nie o ritmo/regata, o o dobrze policzonym "baranie" , ten silnik naprawde zyskuje) - wsadz dwa gazniki 36mm i ostrzejszy wałek... przy takim zestawieniu nie musisz bawic sie z zaworami w glowicy, ktore i tak juz masz nie małe. Pozdarwiam |
KLOCEK F&F Sympatyk fiat 128 Lublin | 2005-05-05 16:03:49 trochę źle sformuowałem posta
jeśli chodzi o sztywność to napewno na samym początku karoseria będzie obspawana i wsawione jakieś rozpórki a dpoiero potem będę wicinal zbędne blachy napewno nie będę ruszał podłogi , podłuźnic czy elementów nadwozia które maja znaczy wpływ na sztywność
pytanie
z kąd zdobyć wałek i ile by kosztował , podobnie z gaźnikami ??
jakieś 2 lata temu po Lublinie jezdziła zastava, kolorystycznie identyczna jak mój fiat (wtedy był cały żółty i miał 2 czarne pasy przez środek)nawet ten sam lakier był ,kiedyś jak spotkałem właściela to sobie porozmawialiśmy i wyszło że samochody robiliśmy w podobnym czasie i nikt z nas nie widział wcześniej tych samochodów (na początku myślalem że zmałpował )
w sumie w Lublinie jak są KJS-y albo mini maxy to w dużym stopniu są one na torze ewentualnie na asfalcie czy betonie
święte słowa tylko że ja właśnie szukam jakiegoś kompromisu
zaznaczę jeszcze że moje finanse są ograniczone (jak to u studenta ) i chcę sobie zrobić fajną zabawkę a nie profesjonalny sprzęt do wygrywania
poproszę jeszcze jakieś info na temat wałków i gaźników - co gdzie i za ile ? z góry wielkie dzięki |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2005-05-05 16:16:11 Walek mozesz zrobic w Krakowie (Rewar s.c., p.Halcznski, ok 570 zl), we Wroclawiu (p.Heinrich, tez ok 400-600 zl) i w Bydgoszczy (Swiatek Tuning, ok 700-1000 zl).
Gazniki mozesz kupic z Ritmo130 albo Alfy33, Solex C40 ADDHE, sa tez Webery 40DCOE i Dellorto 40DLHA ale one sa lepsze i mniej spotykane wiec cena wyzsza. Tylko kolektor jest nie do zdobycia, trzeba raczej samemu wymodzic. No i dysze dobrac odpowiednio do pojemnosci i walka. |
flapjck1 F&F Sympatyk mini urzut | 2005-05-05 16:16:33 na rajdy.hoga.pl w dniu 2 maja ktos wystawil dwa solexy c40 za chyba 400 pln
brac chlopaki bo ja to moge ew, swoejgo jednego webera dcoe40 zamienic na 45 najwyzej |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2005-05-05 16:20:21 Ja juz kupilem. Cena jest "rynkowa", mozna znalezc odrobine taniej ale to jeszcze nie zdzierstwo... |
Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2005-05-05 17:51:44 No to jak masz ograniczony budżet, to nie pakuj się w silnik. Zrób porządne zawieszenie. Potem możesz sobie pomyśleć o hamulcach. Silnik zostaw na sam koniec, co ci po motorze skoro w zakrętach będziesz się wywracał.
Jeśli mówisz o minimaxach, to ja myśle, że owszem obspawać nadwozie wypada, spiąć przednie kolumny z góry i wachacze od dołu. Rozpurka tylnich kielichów wprawdzie nie jest aż tak potrzebna, ale nie zaszkodzi wstawić rurke I lepiej nie wycinaj nic z nadwozia, jak usuniesz wszystkie tapicerki i wygłuszenia to wystarczy. Chyba że dorwiesz klapy z żywicy, ale ja i tak ciagle uważam, ze na tym poziomie jaki reprezentujemy to 20-30 kg nie ma różnicy, raczej trzeba urywać czas szlifowaniem własnych umiejętności driverskich.
No i trzeba myśleć o klatce, wiesz bezpieczeństwo przede wszystkim. Nie musi to byc zaraz cela jak w WRC, ale najprostsza klatka z zastrzałami w drzwiach. Aczkolwiek w ósemkach warto pomyśleć o zastrzałach do kielichów przednich, bo konstrukcja przodu jest dość ażurowa. No to chyba tyle. A i jeszcze wypadało by pomyśleć o jakiejś wydatniejszej chłodnicy, bo te stare w ósemkach są średniowydajne po latach. |
KLOCEK F&F Sympatyk fiat 128 Lublin | 2005-05-05 21:52:08
z silnika planowałem wyciągnąć serię czyli ok 85KM ,bo to co jest (49KM i 63Nm) to stanowczo za mało by walczyć nawet w najniższej klasie
jazdę na 3 kołach mam już opanowaną a na 2 jeszcze nie próbowałem (chyba że na przednich dwóch )
właśnie co do zawiasu mam najwięcej niewiadomych czy wystarczą skrócone sprężyny od traka ?? czy wystarczy wymienić olej w amorkach na gęstszy ?? bo wydawać 2 tyś na amorki bilsteina nie mam zamiaru
od ponad roku w fiaciku są tylko dwa kubełki więc ze środka nie ma już co wyciągać
nie wiem co z tego wyjdzie ale będę próbował sam coś wymodzić z żywicy
od czego byś radził chłodnicę ?? |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2005-05-05 22:15:01
zadne "dobre rady" tutaj nie pomoga, co z tego ze jesion powie daj bille a ja ze utwardz serie jak tobie moze sie bedzie najlepiej jezdzilo na gazowych monroe? masz wiele opcji do wyboru i rozsadek nakazuje zaczynajac od najtanszej testowac setup auta i testowac i jak bedziesz zadowolony to ok a jak nie to kolejne evo [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2005-05-05 22:15:24 ] |
![]() Qba Czili-Czili-Bang-Bang łili-łonka | 2005-05-05 22:47:44
jedno z najmądrzejszych wypowiedzianych zdan na tym forum! podpinam sie pod ta wypowiedz , w tym jak i w innych podobnych tego typu "problemach". |
Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2005-05-06 00:38:12 Bart zgadzam się. Zawieszenie to dość duży problem. A co do chłodnicy to sam jeszcze nie wiem. Ten problem dopiero mam przed soba. Ale wiem że stara seryjna chłodnica jest cienka. |
DominikWrc Łódź | 2005-05-06 13:43:53 Ale chce nadmienić iż Yapka 128 będzie chyba "jedyny taki" w Polsce bo 2-drzwiowy!!!
Pozdrawiam moją "Torpedę" Yapko trzyma kciuki za to żeby był "jedyny"! |