Co jest do jasnej ...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cholera ten mój samochód miesiąc spokojnie pojeżdzić nie może...znów mam problem...a tym problemem jest temperatura i wskażnik od temperatury...w drodze do i z pracy pojawiło się to samo...pierwsza wyższa temperaturka powoduje, że wskazówka podnosi się do końca białego pola...potem faluje na tym polu by po chwili wejść na ten nominalne, tak gdzieś 1/4 zagarka ale tylko rzez chwile......potem gwałtownie opada znów na to białe i tak gdzieś przez 8 km jażdy po mieście stoi w połowie ...czuć po nawiewie, że silniczek jest ciepły, nawet bardzo a wskazówka pokazuje zupełnie co innego.......dojechałem do domku.....sprawdziłem rurki przy termostacie......ciepłe ale nie gorące........po przegazowaniu przez naście sekund na biegu jałowym wskazówka zaczyna pokazywać nominalna moim zdaniem temperaturkę........acha jeszcze coś.....odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego a tam płyn zupełnie zimny .....co jest do jasnej ciasnej bo zaczynam bać się, że zaraz Go zagotuję
  
 
Kurcze jakas plaga ostatnio z tymi czujnikami temperatury i włącznikami wentylatora
ja mam to samo tylko u mnie wskazówka jest prawie na czerwonym polu a wentylator włącza się niezależnie od położenia wskazówki
mierzyłem temperaturę i było od 90 do 95 także jest ok
płyn zaczynał krażyc w zbiorniczku jak tepmeratura wchodziła ponad 90 stopni

ja u siebie podejrzewam właśnie ten zasrany czujnik temperatury
  
 
Tja no to czas na czujnik ........Maciek a tak apropos nie mów mi, że przez 8 km jazdy po mieście temp. nie skoczyła mi do 90 .....czemu w zbiorniczku był zimny płyn
  
 
moze termostat?? raz sie wlacza,a raz nie i jezdzisz przez wiekszy czas na malym obiegu ...
  
 
Cytat:
2005-05-06 22:14:09, tjmdm pisze:
Tja no to czas na czujnik ........Maciek a tak apropos nie mów mi, że przez 8 km jazdy po mieście temp. nie skoczyła mi do 90 .....czemu w zbiorniczku był zimny płyn



8km to nie jest dużo
odkręć korek od płynu chłodniczego , włącz silnik i czekaj aż zacznie Ci się podnosić poziom, badź gotowy na szybkie wyłączenie silnika , bo mi włąsnie tak się wylało z litr płynu
gdyby korek był zakręcony wytworzyło by sie ciśnienie i wtedy by pogoniło płyn przez cały układ!! zresztą widac jak płyn wlewa się do zbiorniczka od góry, tym przewodzikiem
  
 
w ciagu 8 km spokojnej jazdy, przy sredniej temp pow. silnik moze nie zdazyc sie zagrzac ..
pozdr
  
 
Ja tez mam problem z ta wskazowka Od okolo 3 kkm cały czas leży poza skalą z zimnej strony tak jakby sie termostat nie wlaczal i byl wlaczony non stop duzy obieg. Ale co dziwne normalnie jak go zostawie na postoju po jakims czasie wlacza sie wiatrak na chlodnicy ... wszystko jest ok z silniczkiem.

Acha ... od 200 km powoli wszystko wraca do normy po przejechaniu jakiegos dystansu wskazowka zapiernicza na srodek skali Nie wiem o co chodzi ale sie nie przejmuje bo badalem temp plynu i jest ok.
  
 
A wiec, po moich bojach moge powiedziec jedno : ZANIM zaczniecie cokolwiek kupowac sprawdzie ten termostat gotujac go w wodzie :
1) Kupilem termowylacznik wentylatora, juz prawie kupilem czujnik temp.
a wystarczylo odkrecic 3 srubki (troche plynu sie wylalo - mozna zlapac do czystego naczynia i recycling) wyciagnac termostat zagotowac wode w garnku i zobaczyc otworzy sie czy nie - a dopiero pozniej czukac dalej.

powodzenia w bojach z temp. ja juz mam wszystko za soba i nowy termostat.
  
 
To ja wam powiem ze jeszczez w swoim essim wentylatora nie slyszalem ... silnik moim zdaniem sie grzeje normalnie bo po kilku minutach jazdy wskazowka wedruje do polowy skali czyli jakichs 90 stopni pewnie ... i tak sie utrzymuje ... ale nawet po jakims ostruym jezdzeniu przy parkowaniu pod domem nigdy nie slyszalem wiatraka... co np w cordobie ojca jest nagminne ze jak dojezdzam pod garaz to wentylator sie wlacza na dobre kilka minut ...wiec nie wiem czy mam sie bac ??
  
 
Cytat:
To ja wam powiem ze jeszczez w swoim essim wentylatora nie slyszalem



w takim wypadku sprawdz bezpiecznik, u mnie jak byłem w chorwacji tak sie nagrzał że bezpiecznik wywaliło, i jeżdził bez wentylatora.
  
 
Tomacipl ... zrob fote gdzie toto sie znajduje i jakie 3 srobki odkrecic
  
 
Cytat:
2005-05-06 22:50:42, NoSeK pisze:
Ja tez mam problem z ta wskazowka Od okolo 3 kkm cały czas leży poza skalą z zimnej strony tak jakby sie termostat nie wlaczal i byl wlaczony non stop duzy obieg. Ale co dziwne normalnie jak go zostawie na postoju po jakims czasie wlacza sie wiatrak na chlodnicy ... wszystko jest ok z silniczkiem. Acha ... od 200 km powoli wszystko wraca do normy po przejechaniu jakiegos dystansu wskazowka zapiernicza na srodek skali Nie wiem o co chodzi ale sie nie przejmuje bo badalem temp plynu i jest ok.



Bartek w Twoim przypadku to bym przeczyścił styki we wtyczce od czujnika , wkręcony w termostat od dołu. Ja u siebie jak zdejmę wtyczkę to wskazówka schodzi do zera. U Ciebie pewnie jest tak że nie ma styku a jak silnik się rozgrzeje to coś tam zaczyna stykać
  
 
Po nocnych rozmyślaniach doszedłem do wniosku, że to CHYBA termostat........wczoraj już kupiłem i jutro wymieniam ...dzięki wszystkim za podpowiedzi
  
 
Termostat...wymieniłem i jest oki ... mogłem wcześniej posłuchać się Benego dzięki Adaś
  
 
A kto podzieli się informacją gdzie jest bezpiecznik wiatraka, i czy to jest bezpiecznik wietraka (wentylatora) czy przekaźnika? Bo na opisie bezpieczników mało co widać...
  
 
Cytat:
2005-05-09 15:53:41, DL778 pisze:
A kto podzieli się informacją gdzie jest bezpiecznik wiatraka, i czy to jest bezpiecznik wietraka (wentylatora) czy przekaźnika? Bo na opisie bezpieczników mało co widać...


Bezpiecznik nr 22 - 30A. w skrzynce wewnatrz kabiny
Dodatkowo w skrzynce w okolicach aku. bezp. D - 40A/50A
Nosek foty sie zrobi jak bedzie aparat - a dodam ze zeby bylo latwiej z termostatem sciagnijcie rure ktora idzie od puszki filtra powietrza do kolektora dolotowego. I juz widac obudowe teromostatu.