Jaka temperatura w swapie 126p / 1.1

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zamontowalem wskaznik temp. W trasie trzyma non stop powyzej 90. tak 90-95. Wlaczanie wentylatora nic nie daje takze to pewnie termostat trzyma... w miescie podczas normalnej jazdy waha sie miedzy 90 a 100, w korkach dochodzi do 110. Rekord to 120.
Czy to normalne czy szukac innej chlodnicy? Mam czujnik w glowicy i na razie nie mam czujnika co by zalaczal wentylator automatycznie /wlaczam recznie/. Zoltar mnie postraszyl ze to duzo za duzo i glowica sie moze powyginac?

  
 
Nie wiem, jak to znosza swapy, ale w zwyklych samochodach z chlodnica temperatura na ogol trzyma 90-95 stopni. Ojcu kiedys sie przegrzal silnik wlasnie do ok. 120 stopni (jechal tak prawie godzine) i wprawdzie glowica wytrzymala, ale blok juz gorzej i to wlasnie on sie powykrzywial.... Potem ciagle mial problemy z ubywajacym i spienionym plynem chlodniczym (nieszczelnosci na uszczelkach).
  
 
bo to jest duzo za duzo;...
  
 
Temeratura problem swap
Może coś z tego ci pomoże.
  
 
A jaki masz czujnik i wskaźnik temp? moze one ze sobą niewspółrają?
Kurde ja mam temp .ok 70 st. TY ok 110 jakby to wypośrodkowac było by idealnie
  
 
Oho - a mowilem kup chlodnice z poloneza...
Tempoeratura powienna wachac sie w okolicach 90-100stopni. W zaleznosci od czujnika temperature pracy masz 88-93 lub 92-98 (o ile dobrze pamietam).
  
 
jak jestt 90-100 st to jest ok. wskaznik mam na desce od cc900 a czujnika nie ruszalem takze jest pewnie oryginalny z 1108 spi.
chlodnice od skody zalozylem bo byla zdarma, szukam od trucka i zobacze jak bedzie a chwilowo jezdze z wiatrakiem ON po miescie.
  
 
sporo za duża temp. u mnie wmieście 95 max 100 w trasie nawet 60-70(wszystko to kwestja obotów silnika), Po przeczyszczeniu kanałów wodnych w głowicy lepiej zaczeło sie chłodzić
  
 
95 to juz jest max, u mnie rowniez w trasie potrafi spasc 60-70 st. najgorzej jest w upaly na kretych probach gdzie jedzie sie pelna szpula. nonstop obroty wysokie i nieduza predkosc. ciesz sie ze nie masz wsk. temp oleju bo bys spokojnie nie spal
  
 
Panowie - ale zapominacie o tym, ze wysokosc temperatury zalezy od parametrow pracy czujnika w chlodnicy... Przeciez to od niego zalezy kiedy wiatrak sie wlaczy i kiedy wylaczy. Dlatego nie bez powodu podalem ta informacje we wczensiejszym swoim poscie o roznych czujnikach. Jesli komus nie odpowiada temperatura 98 stopni jak sie wlacza wiatrak, to niech zmieni czujnik na taki, ktory zamyka obieg przy 92 i bedzie mial problem z glowy.
  
 
akurat wlaczanie wentylatora przy prawie zerowym przeplywie cieczy na wolnych obrotach (np w korku) praktycznie nic nie daje. wiecej daje dodanie gazu i tym samym wieksze obroty pompy. a co do czujnikow to fakt, jak juz to taki 87/92
  
 
jak to mozliwe ze temp spada wam do 60st. przeciez termostat ma za zadanie zamknac duzy obieg i puszczac po malym obiegu ciecz i trzymac temperature caly czas ok 90st. dziwne. dodam ze nie mam czujnika wlaczajacego wiatrak, wlaczam go recznie.
  
 
Mi non stop trzyma 70 a jak katuje dochodzi do 90 i to moim zdaniem jest prawidłowa temp, wojtas po pierwswze zalej obieg płynem a nie wodą po drugi stocz koło na pompie wodnej aby dostała większych obrotów a jak tom nie pomorze( u mnie pomoglo) to inne chlodnica .