MotoNews.pl
  

Silowniki centralnego. oma A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc. czy silowniki centralnego te ktore sa z tylu pasuja do drzwi przednich. padl mi wlasnie ten z przodu (kierowca) a mam zapasowy tylny i nie wiem czy podejdzie.ö
dzieki i pozdraiwam
  
 
Witaj
siłowniki w drzwiach przednich są "sterujące"
natomiast w drzwiach tylnych tylko wykonawcze
znaczy to,że jeśli wstawisz siłownik z drzwi tylnych do przednich (kierowcy) nie będziesz módł otwierać centralnego zamka z kluczyka(od strony kierowcy)poza tym gabaryty są takie same i złączka też.
pozdr-Grzegorz.
  
 
dzieki za odpowiedz. a powiedz mi taka rzecz. nie zamykam auta kluczykiem bo mam alarm i zamykam auto + uzbrajam alarm pilotem. moge w tym przypadku dac silownik wykonawczy zamiast sterujacego?


wlasnie w drzwiach kierowcy blokuje mi sie silownik i kiedy pilotem zamykam auto, reszta silownikow rowniez nie zamyka auta bo ten od kierowcy jest w pozycji "otwarte" .
  
 
A spróbuj ten siłownik wyjąć, rozebrać, PORZĄDNIE wyczyścić najlepiej benzynką ekstrakcyjną, dobrze nasmarować i założyć z powrotem. Tam naprawdę bardzo dużo syfu się zbiera. U mnie pomogło czyszczenie i miałem spokój.
  
 
ja też już miałem kupić nowy siłownik ale okazało sie, że kable były już bardzo zaśniedziałe i nie łączyło

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-05-10 12:05:30, QNA pisze:
...rozebrać...


No wszystko fajnie tylko np. moje siłowniki są nitowane tulejkami obustronnie wywiniętymi- po rozebraniu mam je na śrubki poskręcać

ps. orginały GM
  
 
wlasnie zerkam na moj zapasowy i tez widze ze jest nitowany. chyba z rozkrecania nici.
sciagnalem dzisiaj ten cycek ktorym zamyka sie drzwi od srodka i silownik wykonuje swoja prace poprawnie....na razie. pryskanie WD40 nie pomoglo... zobaczymy ile pociagnie.pewnie niedlugo.

moge wiec zalozyc ten tylny jako przedni?
  
 
witaj po przerwie
jeśli zamykasz pilotem to możesz założyć ten od tylnych drzwi,dlatego ,że wykonawczym w omie A jest jeszcze od strony pasażera a w modelu kambi jeszcze od klapy tylnej
pozdr-Grzegorz.
  
 
Cytat:
2005-05-10 21:08:42, Siggi pisze:
pryskanie WD40 nie pomoglo...



Ja poraz kolejny ostrzegam przed WD40 - to jest dobre do ruszenia jakiegoś zardzewiałego elementu lub zapieczonego, ale po ruszeniu za pomocą WD40 trzeba BEZWZGĘDNIE czymś innym posmarować (liwa maszynowa, wazelina. towot itp.)
WD wypłukuje wszystko łącznie ze smarem i się wszystko znów zapieka jak tylko wyschnie
  
 
Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Ja u siebie wykręciłem cały siłownik z mechanizmem zamka (ponieważ nie mam Omci, to z głowy piszę). Odkręciłem chyba 3 śruby na tej stronie drzwi, w gdzie wchodzi ten golec wystający ze słupka. Odczepiłem kable i druty idące do klamki, "blokera" i cięgno otwierania od środka. Cały zamek wtedy wyłazi razem z siłownikiem. Siłownika nie ruszać, tylko ten mechanizm dźwigienek trzeba przeczyścić. Jest on przykryty z tego co pamiętam taką plastikową osłoną, ale trza ją podważyć i zejdzie.
  
 
Cytat:
2005-05-11 11:00:46, Solltys pisze:
Ja poraz kolejny ostrzegam przed WD40 [...]


napisalem ze uzylem WD40 choc to bylo cos calkiem innego a mianowicie smarowidlo zawierajace teflon firmy Würth.Super sprawa.
@ Qna.... wiec probowalem dzisiaj wymienic silownik na ten z drzwi tylnych i lipa. jakos dziwnie reagowal. jesli wcisnalem zamykanie reka nie moglem potem go podniesc z powrotem.pozniej zaczal chodzic a jak skrecilem drzwi to okazalo sie ze jakos nie chce. chyba sie domyslacie ile jobow poslalem. w sumie skrecalem i rozkrecalem okolo 15 razy .
na koniec wymienilem z powrotem silowniki i zalalem to wszystko Würtem i ..wszystko dziala.
  
 
Cytat:
@ Qna.... wiec probowalem dzisiaj wymienic silownik na ten z drzwi tylnych i lipa. jakos dziwnie reagowal. jesli wcisnalem zamykanie reka nie moglem potem go podniesc z powrotem.pozniej zaczal chodzic a jak skrecilem drzwi to okazalo sie ze jakos nie chce.



Nie wiem czemu do mnie ta sugestia, że zamieniłeś siłowniki tył z przodem a nie przeczyściłeś tak jak pisałem, ale to pewnie pozostanie już twoją tajemnicą.