Ciśnienie oleju w Nivie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam zagadkę matematyczną (prawie). W książce do Nivy wyczytałem, że ciśnienie oleju ma się mieścić miedzy 0,35 a 0, 45 MPa. Na wskażniku ciśnienia widnieją : 0, 4 i 8 ( max). W mojej Nivie przy biegu jałowym wskazówka wychyla się do około 1 (biorąc skalę wskażnika) a przy około 4000 obr. - wychodzi ponad 2. Nie wiem w jakich jednostkach są umieszcone na wskażniku cyfry, bo Rosjanie nie podali (dowcipni). Co o tym sądzicie?? Pomóżcie zdiagnozować smarowanie.
  
 
Te wskaźniki niesamowicie przekłamują... więc się raczej nie przejmuj jesli kontrolka cisnienia nie świeci się na okrągło...ona jest bardziej wiarygodna - w niwie silnik i cały ten układ działają identycznie jak w naszych zwykłych łądziankach
Na stronie www.zsiguli.hu jest ( równiez po angielsku oprócz węgerskiego ) cały wykład na ten temat - o czym pisał powyżej fleszer.
Paweł
  
 
Dzięki Pawle za informację.
Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana: wymieniony jest olej, na zimnym silniku wskazówka pokazuje większe wartości ciśnienia niż na gorącym. Podejżewam, że ciśnienie jest jednak za małe, gdy olej się zagrzeje. Nadal nie wiem jednak ile na tych Ruskich podziałkach powinno nominalnie pokazywać. Słowem, 0,35 do 0,45 powinno wyglądać jak 3,5 do 4,5 na skali? Acha lampka ciśnienia oleju nigdy mi się nie zapala podczas jazdy, jak to się dzieje kolegom z forum.
  
 
Cytat:
2005-05-12 21:57:21, sarak pisze:
Dzięki Pawle za informację. Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana: wymieniony jest olej, na zimnym silniku wskazówka pokazuje większe wartości ciśnienia niż na gorącym. Podejżewam, że ciśnienie jest jednak za małe, gdy olej się zagrzeje. Nadal nie wiem jednak ile na tych Ruskich podziałkach powinno nominalnie pokazywać. Słowem, 0,35 do 0,45 powinno wyglądać jak 3,5 do 4,5 na skali? Acha lampka ciśnienia oleju nigdy mi się nie zapala podczas jazdy, jak to się dzieje kolegom z forum.


Jeszcze raz powtórzę odpowiedz Pawła:
Wskażniki baaaardzo przekłamuja, a jeśli kontrolka Ci nie miga to jest OK. Zresztą podjedz do pierwszego z brzegu mechanika niech ci zmierzy ciśnienie oleju zewnętrznym manometrem - wówczas będziesz miał miarodajne wyniki.
Co do tego że ciśnienie spada na gorącym silniku to oczywiście jak najbardziej normalne - zimny olej jest zawsze gęstszy a to jest równoznaczne z tym ze pompa oleju łatwiej wytwarza wyższe cisnienie.
  
 
Hej - myslę,że źle mnie zrozumiałeś - podczas jazdy kopntrolka NIE MOŻE się świecić( oczywiście podczas jazdy na biegu- nie na luzie i wolnych obrotach. Generalnie - przy obrotach rzędu 2-3 i więcej tys. wskaźnik oscyluje wokół cuferki cztery ( na środku skali ) a na wolnych obrotach jesli silnik jest gorący - myslę ,że gdzieś tak w dolnym przedziale skali i wtedy miga kontrolka ciśnienia - jesli silnik ma juz duży przebieg , lub z jakichś tam powodów(zużyty olej,panewki) nie może tego ciśnienia wytworzyć.
Myslęm,że większosć z użytkowników starszych modeli przerabiało ten problem ze świeceniem kontrolki.
paweł
  
 
Trzeba się przejechać do warsztatu i zlecić pomiar ciśnienia oleju.