Carina E 1,6 260kkm rocznik 92" czy warto??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich Forumowiczów.
Bede przesiadał się z leciwej E9 na cuś lepszego
I tu pytanie: mam okazje kupic sedana 1,6 16v 4AFE ze słusznym przebiegiem 260 tysięcy kilometrów, dwóch włascicieli, itd. Jak sprawdzić czy z silnikiem wszystko w porządku? Czy ten samochód ma chłodnice oleju któraz znajduje przed zwykłą chłodnicą? Z góry dziekuje za odpowiedzi.
  
 
autko super !! ale trza sprawdzic wszystko co jest pewnie do wymiany amorki, elementy gumowe, laczniki, jesli nie tłuczone warto brac.
Rzecz najwazniejsza olej na czym jezdziło i czy go bierze, bo pewnie łyka go zdrowo jesli własciciel mowi ze wogole nie bierze (pewnie tak powie, u mnie oppowiedzial przed kupnem ze bierze ok. 200ml ale pomylił sie i powiedzial ze na 10000 a faktycznie trzeba odciac jedno zero i zrobic z 10000 , 1000km )zrob probe olejową, analize spalin sprawdz kata i lambde.

napisz cos wiecej o tym dylizansie

pozd.
  
 
Tak, chlodnica oleju jest przed zwykla chlodnica. Jezeli nic nie bylo dlubane w silniku to pewnie pali oleju jak smok Wiec to bedzie najwazniejsza rzecza, na ktora trzeba zwrocic uwage. Nie powiedziales, z ktorego roku jest ten model, ale i tak radze sprawdzic czy nie bierze jej rdza tzn. Krawedzie drzwi, tylna klapa, tylne nadkola i blotniki itp. Pozdro
  
 
dokłądnie to co pisali poprzednicy.
Pierwsza i najważniesza to olej, 4A-FE go lubi
dalej rdza amorki itp.

a carine to zawsze warto
pozdrawiam
  
 
bryczka ogólnie jest w dobrym stanie wizualnym, 0 rdzy (czyżby podejrzane??) nie wiem czy to dobrze ale posiada szyberdach webasto (wycinany?) czy jak odpalam go na zuuupełnie zimnym silniku to jakie powinien trzymać obroty? i jak wygląda sprawa ze spalaniem? bo w E9 1,3 to z trudem mieszcze sie w 10l/100:/
Zapomniałem dodać model jest z 1992 roku jeszcze z trój-ramiennym kierownikiem;]

[ wiadomość edytowana przez: pietras007 dnia 2005-06-02 16:03:58 ]
  
 
Cytat:
2005-06-02 16:02:23, pietras007 pisze:
bo w E9 1,3 to z trudem mieszcze sie w 10l/100:/



co????????????? u mnie spala 6,6 l - 8 l
może masz sondę padnietą albo...strasznie ciężką nogę.
  
 
Hmmm a tego to nie wiem, moja e9'ka ma katalizator ale nie ma sondy na kolektorze zwariowac można, to jak to jest z tym spalaniem na 1,6 A-FE?? zejde do 8??
  
 
Cytat:
2005-06-02 16:08:54, pietras007 pisze:
Hmmm a tego to nie wiem, moja e9'ka ma katalizator ale nie ma sondy na kolektorze zwariowac można, to jak to jest z tym spalaniem na 1,6 A-FE?? zejde do 8??



moze też ma kata ale bez przesady, że by aż tyle
przy 1.6 w 8 powinieneś się zmieścić. To jednak masz taką ciężką nagę :p
  
 
nieeeee no bez przesady kierowcą rajdowym ani emerytem nie jestem;] ale czy warto tą bryczke łykac? (9300zeta) czarny sedan, 4x elektryczne szyby, wspomaganie, abs, szyber, 260kkm, i całkiem całkiem, tylko nie wiem jak z tym silnikiem, czy on sie nie rozpadnie za miesiąc czy dwa;]
  
 
Za miesiąc czy dwa to nie. Powiedzmy za pół roku
Żartuję.
Przebieg zaiste, poważny, ale '92 to jeszcze rodowity japoniec. Cóż można dodać do tego co zostało powiedziane... Spodziewać się możesz wszystkiego co ma prawo się sypnąć przy tym przebiegu. Tak więc dla ostrożności proponuję do ceny doliczyć jeszcze komplet amortyzatorów, łączniki, gumy stabilizatorów, tarcze, bębny, klocki, szczęki i obowiązkowo rozrząd. No i ten nieszczęsny olej.... Standardowa naprawa bez szlifu to ok. 1500,-
Cena atrakcyjna, ale jak dla mnie nawet zbyt atrakcyjna. Jak policzysz wszystko do kupy o czym pisałem to wyjdzie Ci realna rynkowa wartość tego auta.
Jeśli tylko nie ma rdzy i nie walona to myślę że gra warta świeczki
Pozdro.
  
 
Sa tacy magicy co na trasie schodza do 4.5 litra na 100km, tylko, ze 1.6 Lean Burn (czyli na uboga mieszanke), ja srednie spalanie przy normalnej jezdzie mam ok 8 litrow.
P.S Sorry, rok produkcji byl w nazwie tematu Pozdro
  
 
co do spalania to dokładnie tak jak pisze czapczap okolo 8 litrów, jeśli bys zakladał gaz to tak 10-11 gazu.
a do tego co pisal perzan, to dowiedz się co było w niej ostatnio robione (amorki, lączniki stabilizatorów itp.)
czarny fajny kolorek
  
 
Co do spalania, to ja mam Lean Burn 1,6 i na trasie przy 95 km/h schodzi się do 4,5 litra na 100km. Normalnie to 7,0 na 100km.
Jesli pojazd miał normalne obsługi, wymiany oleju, filtrów, świec, nie był garowany jak użytkownicy Garbusa to nie powinien brać żadnego oleju, ale wiadomo, że każdy przebieg robi swoje, może trochę palić, to ci wykaże analiza spalin na stacji, na wysokości wodorotlenków np. na Autodoktorze, kosztuje całe sprawdzenie około 100zł ale warto. Jeśli wodorotlenki będą rosnąć przy 3-4 tyś. obrotów to na pewno będzie trochę oleju palić bądź katalizator uszkodzony. Rosnąć to znaczy np. 300-400.
Normalnie 2 setki na 10000km. to nic.
Carina - piękne auto ale przygotuj sobie jeszcze około 4 tyś. zł na naprawę niektórych rzeczy i wymianę cześci. Tak jak chłopaki pisali.
Pozdrowienia
P.S.
Silniki to są przewidziane na 400 tyś. km a nawet więcej...........

  
 
Cytat:
2005-06-02 23:12:32, Hydrograf pisze:
[...]Jeśli wodorotlenki będą rosnąć przy 3-4 tyś. obrotów [...]



To się nazywa węglowodory "HC"
Ale HC jest również wysokie przy starych świecach, kiepskich kablach, palcu i kopułce. U mnie wymiana palca, kopułki i świec zmniejszyła HC z ponad 300 o ok. 50%
Pozdro.
  
 
No ale olej trza sprawdzic , mysle ze proba olejowa da jakąś odpowiedz. pierscienie pierscieniami i uszczelniaczami ale jak juz to robic to wyczyscic caly silnik z nagaru koksu itp.
  
 
A gdzie mozna zrobic takie badanie? (stacja kontroli pojazdów?) bo strasznie mi sie podoba autko W końcu miałbym wspomaganie i elektryke Moge dodać, że autko ma takie felery jak nie działające z przodu wycieraczki i pękniętą lampe na klapie bagażnika, co sadzicie czy z tymi wycieraczkami to może być kłopot? Jak sprawdzić czy silnik jest w wersji Lead Burn??

[ wiadomość edytowana przez: pietras007 dnia 2005-06-03 10:44:42 ]
  
 
Ta Carina jest z 92r. wiec chyba nie jest to Lean Burn, bo chyba one zaczely wychodzic od 94r. Sprawdzic to mozna po sondzie, tylko ja nie wiem jak bo sie nie znam . Lean Burny maja tez naklejki na pokrywie zaworow zeby stosowac swiece platynowe. POzdro
  
 
Witam, CarinaE 92' LB made in japan + nieszczesny gaz i srednie spalanie ok 7,5-8l (gazu, cykl mieszny) bez "szarpania" przy 90-110km/h - wersje LB mozna poznac po tym ze kolektor wyglada tak jakby sie rozwidlal przy silniku (opis amatorski, ale info z ASO i sprawdzone )
  
 
A powiedzcie mi jeszcze jedno: czemu szyba pasażera (przód) elektryczna bardzo wolno chodzi? na zapalonym silniku też. Czyzby był bity? Po zawiasach i krawędziach i wogóle zamykając je i otwierając zachowuja sie tak samo.
  
 
Ta szyba to moze byc tylko kwestia przesmarowania Zdejmij boczek i obejrzyj sobie prowadnice