Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() zamich Escort MK7 Korsze | 2005-05-03 17:11:31 Witam!!!
Czy może ktoś z klubowiczów posiada Omegę 2.5TD na chip tuningu?? Bardzo proszę o info i wasze opnie na temat tuningu tego silnika. Sam posiadam Omę 2.5TD podkręconą z symbolicznych 130KM na prawie 170KM moment obrotowy z 250NM na 320NM ,a jeszcze dodam ze spalanie średnio wynosi 7,3l na 100km taka jazda spokojna a jak sie depnie mocno fura idzie ja przecinak a o spalaniu sie nie mówi :-] ![]() [ wiadomość edytowana przez: zamich dnia 2005-05-03 17:15:31 ] [ wiadomość edytowana przez: zamich dnia 2005-05-03 17:18:39 ] |
zork LOB SYMPATYK Saabolot Wrocław/Kalisz | 2005-05-03 17:24:45 hm, takie pytanko z czystej ciekawości ![]() gdzie miałeś robionego chipa i pomiary na hamowni? |
![]() zamich Escort MK7 Korsze | 2005-05-03 17:42:57 Chip robiony w niemczech na profesjonalnej hamowni przez wcześniejszego własciciela |
zork LOB SYMPATYK Saabolot Wrocław/Kalisz | 2005-05-03 17:52:59 bardzo "odlinijkowy" ten wykres, ładnie ![]() kumpla będę musiał namówić na zawirusowanie jego bestii ![]() |
MEGA_3 LOB WETERAN caravany dziwne Kalisz | 2005-05-03 18:05:13 a ja tam widzę niecałe 310 Nm. ![]() wykres jest odrysowany z pomiaru hamowni, czy to improwizacja wg zapewnień własciciela z Niemiec? ![]() |
![]() zamich Escort MK7 Korsze | 2005-05-03 18:10:09 Wykres jest z hamowni. Dalszych informacji moge udzielić w środe wieczorem dzisiaj jade na imprezę. |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-05-03 18:50:35 Fajny wykres ale mało profesjonalna ta hamownia, skoro takie wykresy daje.
A ten twój przecinak to jakie ma osiągi? |
![]() disel Gliwice | 2005-05-03 19:05:11 z niemieckiej hamowni po polsku ![]() |
bogusz21 Opel Omega MV6 Białystok-Suwałki | 2005-05-03 19:26:14 Widziałem sporo wykresów z hamowni, ale ten jest jakiś za gładki. No i przyrost mocy i momentu w całym zakresie prędkości obrotowych jakiś taki za idealny, ale kolego zazdroszczę pomykania takim diselkiem.
Pozdrawiam !!!! |
chabas Opel Omega C Jelenia Gora | 2005-05-05 14:06:17 Czy wiecie jaki mozna uzyskac przyrost mocy po chip tuning w 2,2dti? |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-05-05 15:03:02
Najprościej to sprzedac 2,2 dti i kupic 3.0. Wtedy widac wyraznie przyrost mocy. A bardziej skomplikowanie to, montaz chipa daje przyrost mocy, wiec ta operacja jest w sumie prosta. Natomiast jeśli to mało, to nowy intercooler, większa dmuchawa, prosty i wielki wydech i nowy chip a raczej juz ingerencja w ecu. |
![]() zamich Escort MK7 Korsze | 2005-05-05 17:27:25 Zrobiłem polskie napisy na wykresie |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-05-05 18:37:26 Oczywiście jestem jak najdalszy od prób podważania wierygodności wykresu, nie chodzi mi o to, żeby deprecjonować dane jakie o swojej omesi zapodał zamich.
Mam natomiast swoje przemyślenia natury rzekłbym ogolnej. Dlaczego helmut budując silnik z takim zapasem osiągów zdecydował się na spore zaniżenie parametrów, co za tym idzie jakie mogą być skutki eksploatacji silnika tak "podkręconego" Nie chodzi mi jeszcze raz podkreślam o wywołanie wrażenia, że chip tuning jest pozbawiony sensu, a raczej o to, czemu do użytkownika trafia auto o niższych niż możliwe osiągach. |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-05-05 19:02:18
Bo dłuzej fabryka i serwis mają problem z głowy. No i potem dochodzi do takich sytuacji, że senatory A z automatem mają przebieg 1 mln km bez remontu ![]() ![]() W 3.0 24v milona szybko nie zobaczysz ![]() Janusz a pamiętasz taki silnik 1,6 w poldku? rozwiercony z 1,3? To się nazywa tunning ![]() 150-170 tys i na złom, hehe. Mój były z 1994 roku ma już 130 tys, trzy razy uszczelka, nie daję mu więcej niź 30 tys jeszcze ![]() Swoją drogą z tego 1,3 dobry mechanik na kilka wyścigów mógł go przygotować na 130 koni, 100 koni z litra ![]() |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-05-05 19:13:17 Jest w tym sporo logiki, ale trzeba brać pod uwagę przepaść technologiczną dzielącą konstrukcję silnika z poldka i obecnych.
Zastanawia mnie właściwie gdzie przebiega w miarę bezpieczna granica pomiędzy trwałością a osiągami. Wiadomo, że chamskie uturbienie czy dołożenie NOS-a do zwykłego silnika załatwi go szybko, wydaje się, że chip tuning jest metodą łagodniejszą , ale też wymagającą dużej znajomości tematu. Poza tym, sama moc i moment to nie wszystko, wiadomo, że chodzi o ich rozłożenie w funkcji obrotow itd., a tu juz dochodzi trwałość, zużycie paliwa. Kiedy dywagowałem z kimś kto mi proponował chip do mojej omci okazało się, że żeby mieć nieco zabawy, musiałbym mocno kręcić silnik, na dalszą metę byłoby to zabojcze, dlatego intryguje mnie jak dalece można przeprogramować komp, żeby mieć nieco więcej do dyspozycji pod nogą, a jednocześnie nie szykować sobie remontu silnika po paru tysiącach kilometrow |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-05-05 20:09:02 Zork, oczywiście, że to dwie różne sprawy.
Sam w czasach "prehistorycznych" po miesiącu ciężkiej, mrówczej pracy z silnika malucha 600 ccm 19KM wyciągnąłem 28 km, co zostało stwierdzone w hamowni Polibudy wawa wydział SiMR. Obawiam się jednak, że powtórzenie tego w silniku mojej omy nie dałoby takich efektów, poza tym, to juz nie dla mnie taka zabawa, niech się bawią inni, których będzie cieszyć taka "sztuka dla sztuki" ![]() |