[125p] Zapłon el.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Ostatnio wreszcie udało mi sie zamontować zapłon elektroniczny.
Poprzednie dwie próby były nieudane bo miałem chyba aparat zepsuty. Teraz zakladałem inny i po pół godziny roboty wszystko gralo.
Mam do tego moduł APE 05.
I chciałem polecić taki aparat wszystkim którzy mają 125p i aparat stykowy.
Auto przestało mi gasnąć, zapala duuużo lepiej na zimnym silniku i potrafi trzymać obroty. Trzyma nawet 500 obr/min., co wcześniej nigdy mu sie nie zdarzało.
POLECAM wszystkim!
Super sprawa!
Pozdrawiam!
  
 
Zgadzam sie z kolega.Zaplon elektroniczny jest duzo lepszy i jest mniej awaryjny.Pozdrawiam
  
 
A co dokładnie jest do zrobienia przy takiej przeróbce, jaki jest koszt itd?
Wiem, że trzeba kupić moduł i cewkę, opiszcie panowie, jak sprawa dokładnie wygląda. Zastanawiam się trochę nad takim rozwiązaniem, mino, że u mnie mechaniczny zapłon działa ok.
  
 
Potrzeba do tego Aparatu Zelmot 4497, jeśli masz silnik 1500 lub 4498 do 1600.
Potrzeba cewki 4226 i modułu.
Na szrocie zwykły moduł zelmot Gl118 chyba za 10zł powinien być.
i potem trzeba podłączyć.
Sprawa jest prosta
A schemat podłaczenia znajdziesz w książce napraw FSO 125p.
Ja na allegro kupiłem aparat 4497 za 9zł99gr ))) I jest super sprawny.
Cewke 4226 miałem, moduł stary zelmotu też miałem.
Ale na allegro kupiłem moduł ape 05.
Udało mi sie bo za 30 zł dostałem moduł, nowy kabelek moduł->aparat, i kupe innych części.
Myśle że na allegro kupisz taki moduł do 20zł, jesli będzie.
Ustawienie zepłonu takie samo jak w zwykłym.
Powodzenia!
POzdro!

Wik
  
 
Dzięki wielkie za pomoc.
Może się na to porwę.
Zobaczę, co i jak, narazie szykuję tjuning zewnętrzny i wewnętrzny, o mechanicznym pomyślę później.
Pozdrawiam!
  
 
zapytajcie Andiego_K
on robi takie moduły...
  
 
Witam !

Podlacze sie pod temat. Mam silnik 1.3. Czy do niego tez moge podlaczyc zaplon elektroniczny?? Tak go zachwalacie ze nabralem ochoty na przeróbke....
  
 
Witam!
Hmmm, szczerze to nie mam pojęcia.
Trzeba by do ksiązki zajrzeć.
Jesli zwykły aparat w 1300 jest taki sam jak w 1500 no to elektroniczny też powinien pasować.
A i okazało sie że ja miałem ten elektroniczny niedokładnie ustawiony (mimo że chodził super) teraz mam poprawnie ustawiony i gdy to zmieniałem to obroty wzrosły z 1000 do 1300 i przykręciłem na gazie i wydaje mi sie że bedzie mniej żłopał gazu
Ale to musze jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam!
Życze łatwej roboty i bezawaryjnego działania!

Wik