Jakie oponki do Coupe 1 205/50/15 czy 205/55/15?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pierwsze pytanko dotyczy rozmiaru
fabryczny 205/50/15 (jest juz dosc twardawo)
ale nie wiem czy nie lepiej byloby
205/55/15

i teraz najwazniejsze jakie te oponki w cenie do 400PLN za sztuje
ja zapatruje sie na modele ponizej ale moze ktos z was mial z nimi badz innymi w podobnej cenie doswiadczenia:

1
BFGoodrich G - FORCE PROFILER ok 350zł


2
Uniroyal RainSport 1 ok 360zł


3
Toyo Proxes T1-S ok 400zl


uszeregowalem je w kolejnosci wedlug moich preferencji
moze je zmienicie lub doradzicie cos nowego, innego, lepszego

mile widziane opinie uzytkownikow tych oponek
wedlug opini uzytkownikow z podanej strony www.opony.com.pl
najlepiej wypadaja UNIROYALE ocena 5
ja nie chce miec oponek twardych jak skala tylko w miare miekkie

moze cos z tego
a tu wszystkie inne dostepne w rozmiarze 205/50/15

205/50/15

[ wiadomość edytowana przez: bombel dnia 2005-02-28 23:03:48 ]
  
 
W kwestii rozmiaru trzymałbym się fabrycznego, a jeśli zmieniać profil to tylko ze względu na zmianę szerokości opony albo średnicy felgi.

W kwestii opon to mam te drugie wymienione przez Ciebie. Tzn Uniroyal RainSport1. Rozmiar 195/45R16. Są bardzo dobre na mokre, śmiem twierdzić, że nie mają sobie równych w deszczu. Na suchym też nie ustępują konkurencji. Są dość miękkie - to może byc zarówno wada jak i zaleta, zależnie od stylu jazdy. Piszesz że trochę Ci twardawo, więc chyba to ze są dość miękkie uznasz za zaletę. No i to co było dla mnie bardzo ważne: mają oznaczenie FR, czyli są wyposażone w ranty zabezpieczjące krawędź felgi... Czy to działa? I to jak! Spisuje się bardzo dobrze, przy dojechaniu kołem do przeszkody rant niejako zawija się na krawędzi felgi chroniąc ją przed przytarciem (oczywiście bez przesady - dla chcącego nic trudnego, jak się uprze to i rant nie pomoże ).
Wady: stosunkowo szybko się ścierają, ale to wada chyba wszystkich opon tego typu (sportowych).
W kwestii BFGodrich (myślałem o nich bardzo poważnie, więc się nimi szczegółowo interesowałem) powiem tyle, że nie mają rantów jako takich, ale mają ich namiastkę, która też w miarę dobrze może się spisywać, ale chyba nie aż tak jak w Uniroyalu. Po drugie są na pewno gorsze na mokrym, ale sądzę że jednak minimalnie lepsze na suchym. Co do ścieralności to się nie wypowiem, bo nie wiem Sądzę że jest tak samo jak w Uni
A o Toyo nie wiem za wiele, więc w ogóle nic nie będę mówił żeby nie mieszać
  
 
troche mnie zmartwiles tymi malymi rantami w BF goodrich
widziales je naocznie ???

ja mam np 195/50/15 GY Ventura i maja fajne szerokie ranty
zreszta myslalem ze wszystkie bardziej firmowe oponki maja ochronne ranty (tak takze twierdza sprzedawcy) i sa one raczej jednakowe - ale mi dales KLINA z tymi rantami a ja bym zamawial w ciemno

musze je koniecznie zobaczyc 1 i 2 bo teraz nie wiem co lepsze
niektorzy pisza ze na Uniroyal po kilkunastu tys km zaczynaja sie klopoty z biciem opon - ile ty przejechales ?
  
 
Tak, widziałem Goodriche na felgach. Mają ranty, ale jak pisałem, są bez porównania mniejsze i mniej efektywne niż w Uniroyalu.
Powiem Ci tak: ja mam teraz Uni i jak je zużyje to mam zamiar kupić właśnie BFGoodrich Profiler G albo G-Force Profiler. Czy to wystarczy za odpowiedź? Ja lubię poeksperymentować i chce je wypróbować.
Jeśli miałbym teraz wybierać to wybrałbym BFG
Ile przejechałem... około 10 tkm, może 15, szczerze mówiąc nie wiem dokładnie. Co do bicia to niestety może to być prawda, też spotkałem się z taką opinią Ja dopiero się o tym przekonam... I jeśli miałbym komuś radzić, to powtarzam po raz kolejny: BFGodrich a nie Uniroyal.
Naprawdę na deszczu są nie do przebicia, ale tyle ludzi jeździ na "niedeszczowych" i jakoś żyją. Po prostu na mokrym noga z gazu i też będzie dobrze
  
 
nie no dzieki teraz to juz mnie rozwaliles
najpierw chwalisz uniroyale a teraz polecasz BFGoodrich
oczywiscie zartuje

ale mimo to dales mi do myslenia a juz mialem zamawiac BFG !

czekam na dalsze opinie i rady
dzieki za pomoc
  
 
Heheh
Ja nie zachwalałem Uniroayali, tylko wymieniałem ich cechy, i wady i zalety Takie mam, więc mam z nimi jakieś doświadczenia, na razie nie mam złych, tylko same dobre, ale co będzie dalej, czas pokaże
Dlatego to mogło wyglądać jak zachwalanie
A co do BFG, to czekałem na dalszy rozwój rozmowy, żeby powiedzieć co o nich myślę Wcześniej tylko nakreśliłem swoje zdanie głównie o Uni jako ich uzytkownik bez specjalnego zestawiania z BFG Jeśli namieszałem Ci w głowie to sorry, faktycznie jak tak teraz patrzę to trochę zamętu zrobiłem, powinienem od razu w pierwszym poście jasno i wyraźnie sprecyzować swoje zdanie na temat obu opon porównując to co o nich wiem
  
 
zobaczymy moze ktos inny sie jeszcze wypowie
a narazie koledze DZIEKUJE Wrrrr

teraz juz chyba kupie se debice 165/80/13 na stalowkach

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: bombel dnia 2005-03-01 00:16:45 ]
  
 
Tak to jest jak się za dużo wypije... mówię o sobie
OK, juz się nie odzywam
Pozdr!
Acha, jeszcze tylko jedno... tylko się nie denerwuj bombel
Tu są ciutkę tańsze: www.netcar.pl
U nich kupowałem felgi, więc sprawdzona firma...
  
 
dzieki za namiarek
znam ta stronke juz od dawna ale dzieki

jeszcze nie wiem gdzie bede kupowal
pozdrawiam
  
 
dzis podzwonilem i popytalem
niestety BFGoodrich nie ma w ogóle tych barkow zabezpieczajacych alusy
to dla mnie powazny minus

bo juz raz taki bark w oponie GY Ventura uratowal mi opone przed wystrzalem jak najechalem na wysepke przy duzej predkosci tzn zrobil sie balon ale ten bark w tej oponce skutecznie powstrzymal kompletne rozdarci oponki i wystrzal

nie wiem na dzis przchylam sie chyba bardziej ku Uniryoalach

a jeszcze takie pytanko ktos zna rozmiar fabrycznych alusow do Coupe 1 (mi wydaje sie ze jest to 6x15 ET-45 ????)

bo pan w jednym sklepie stwierdzil ze do opon 205/50/15 minmalnie powinienem miec alusy 15x7 a przeciez chyba oryginaly przy 205/50/15 sa szerokosci 6

chodzi mi o dokladne dane alusow hyundaia tych z Coupe 1 i co wazne jakie maja ET?
  
 
Jezdze na BFG profiler G....ciezko jest mi porownywac bo nie mialem innych opon o tym rozmiarze (195/50 R15), ale zdecydowani lubia cieply wakacyny asfalt - a jezeli popada to potrafia sie troche poslizgac na mokrym... co do rantow chroniacych felge to jest tak jak pisal MacTB...jeszcze nie udalo mi sie przepolerowac feli o kraweznik wiec raczej sa wystarczajace
  
 
nie pisze o gumach bo IMHO to bardzo subiektywne wrażenia mocno zależa od stylu i wymagań....natomiast jełśi chesz troszke więcej komfortu to profil 55 bedzie robił różnice sporą w końcu to centymetr wiecej gumy i więcej powietrza ...
  
 
nie ma moze ktos zdjecia, linku jakby wygladaly gumy 205/55/15 na feldze 15 cali????
bo boje sie ze bedzie troche baloniasto to wygladalo w porowaniu z 205/50/15?

  
 
Moze byc lekka roznica wizualnie... jednak to tez zalezy od szerokosci felgi, u mnie jest 205/50/R15 przy szerokosci felgi 6" i musze przyznac, ze nie zadowala mnie to pod wzgledem wygladu (opona wyglada jakby miala malego balona) .. a fe.. ;]
  
 
a na fotkach w twoim profilu jest chyba twoj coupe
na jakich on pomyka aluskach bo jakos mi to na 15-stki nie wyglada ale moze sie myle

czy sa to te opisywane 205/50/15 ?
  
 
to są 15-tki na bank jak je pierwszy raz ogladałem to też mi nie wyglądały a są
  
 
zaraz to czy ty jestes wlascicielem tego Coupe?
  
 
nie jestem właścicielm

poprostu Mizoo i ja jesteśmy z tego amego miasta i jestesmy w innym klubie jeszcze więc widziałem jego furke
  
 
a co sadzicie o tych oponkach
to chyba jakas nowosc i cena calkiem ok jak na 205/50/15

Toyo Proxes T1-R
  
 
koledzy doradzcie cos
ja musze w tym tygodniu zamowic oponki ??

PLEASE