ET i otwór centrujący w Essim

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie. Wiadomo że wzorcowe ET w Escorcie to 35 i teraz pytanie jeśli felga ma np ET=15 to w którą stronę będzie przesunięta po zamontowaniu na samochodzie?? Do wewnątrz czy na zewnątrz?? Pytam bo znajomy ma do sprzedania takie felgi 16" 4x108 ET=15. Zastanawiam się czy podejdą de Essiny zwłaszcza że do tej pory jeździły na Peugeocie. I tu druga częśc pytania jak z otworem centrującym?? Jest taki sam?? Mniejszy?? Większy?? Czy ktoś może się orientuje??
  
 
Według mnie do wewnątrz. Mam na alusach 35 a na stalowych 32 i alusy sa bardziej dosuniete do amortyzatorów.
  
 
Duże ET felgi powoduje mały odstęp opony od amora .,.,

pzdr
  
 
Cytat:
2005-05-17 11:48:09, grzesiekrbk pisze:
Duże ET felgi powoduje mały odstęp opony od amora .,., pzdr



czyli mniejsze powoduje oddalanie od nich, tak?
  
 
im mniejsze ET tym koło bardziej wystaje na zewnątrz.....otwór centrujący w essiku to 63,3 niewiem ile jest w peugeocie.....
napisz jaka szerokość tych felg......ale wątpie żeby weszły bez poszerzania błotników bo ET15 to bardzo mało i naprawdę felga jest wtedy mocno odsadzona
  
 
ja mam u siebie et 20 i powiem że jest lekka kaszana bo mocno wystają
a et 15 to już wogóle
zreszta micab widział może potwierdzić
  
 
problem w tym że ten koleś tak naprawdę nie wie do końca jakie naprawdę jest to ET.Powiedzialze takie jak podałem czyli 15 wynika z katalogu. Czy na feldze powinno być napisane jakie jest ET?? Cholerka..czuję że bez przymiarki się nie obędzie.
  
 
Im mniejsze ET tym felga wystaje poza obrys błotnika czyli wychodzi na zewnątrz a otwór centrujący w Peugocie jest większy niż w Escorcie.
  
 
wydaje mi się że raczej na każdej powinno być wybite jakie jest et
hehe, jeżeli nie ma to zawsze można samemu zmierzyć
  
 
na wiekszości felg jest wybite ET, ale są i takie na których niema.....kolega kupił teraz AZEV A i nigdzie nie ma napisane jakie jest ET
  
 
tak jak juz powiedziano.. im mniejsze et, tym bardziej wystaje poza blotnik.
otwor centr. peugeota to 65mm +/- 0,5mm (wlasnie sprawdzilem )
slawas.. jak ci nie pasi.. to sie zamienmy.. ja mam et 25
  
 
Cytat:
2005-05-17 13:05:33, liked pisze:
slawas.. jak ci nie pasi.. to sie zamienmy.. ja mam et 25



ale 15"?
  
 
Jezeli felgi jezdzily na Peugeocie bez pierscieni centrujacych to bedziesz musial dorobic sobie pierscienie. Otwor takiej felgi jest serszy. Problem jednak w tym, ze trudno dostac takie pierscienie (ja jak zakladalem moje przeszukalem chyba pol Warszawy i nigdzie nie znalazlem), bo roznica nie jest zbyt wielka. Pozostaje w takim razie tokarz, ktory zrobi Ci pierscienie za 80zl (namiary moge przesłac na priva).

Pozdrawiam
  
 
odpuszczam..za dużo z tym roboty. Poszukam jakiejś innej okazji. nie po to miałbym płacić kupę kaski żeby jeszcze jakieś przeróbki robić....
  
 
Cytat:
2005-05-17 17:45:55, Artur_ST pisze:
odpuszczam..za dużo z tym roboty. Poszukam jakiejś innej okazji. nie po to miałbym płacić kupę kaski żeby jeszcze jakieś przeróbki robić....



Arturze, podjedź do WRoCka to Ci takie pierścionki za browarka dorobię Zajezdnia rulezzz
  
 
hehehhe...dziękuję Wilku za propozycję ale zostaje jeszcze kwestia ET=15, gdyby nie to nawet bym się nie zastanawiał
  
 
To dorobimy dystans 20mm z osadzeniem od Puga za 2 browarki
  
 
Cytat:
2005-05-17 19:46:07, WilK pisze:
To dorobimy dystans 20mm z osadzeniem od Puga za 2 browarki




yyyy...to jak jest w końcu z tym ET...mniejsze jest bliżej wnętrza czy dalej na zewnątrz....sam już nie wiem :|
  
 
Sorki Arturze, to mi się potentegowało... Naturalnie mniejsze ET to tarcza koła bliżej koła, czyli bardziej na zewnątrz wystaje. Zorientowałem się dopiero po naskrobaniu postu
  
 
hehehehe nie szkodzi zdarza się....myślałem nawet czy np nie przetoczyć tego kołnierza w feldze..ale chyba nie warta skórka wyprawki.
A szkoda bo to felgi Raceline więc dość twarde...dla mnie akurat.Może jak będzie kaska to zainwestuję w nowe po prostu...ale 450 pln/sztuka