MotoNews.pl
  

Drazki kierownicze - szerokie Caro

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no wlasnie, szerokie Caro (04. 94), a nie pasuja. Kupilem drazki (dlugi oraz krotki firmy Delphi) do szerokiego Caro wraz z odpowiednim lacznikiem i postanowilem je wymienic. Jakie bylo moje zdziwienie, gdy sie okazalo, ze w porownaniu do starych oryginalne sa za dlugie (zwracam uwage jak gleboko sa wkrecone drazki w gornym przypadku). Po blizszej analizie okazalo sie ze dlugosc drazka dlugiego jest bardziej porownywalna z dlugoscia drazka dlugiego, ale na waskim zawieszeniu (patrz ponizszy rysunek)

dlatego postanowilem zalozyc wlasnie z waskim drazkiem dlugim. Niestety okazalo sie ze to tez nie to. po prostu drazki trzymaja sie na koncowce. Postanowilem wiec poeksperymentowac, co przedstawia kolejne zdjecie:

Drazki dlugie, ktore tutaj wkrecilem sa to drazki od szerokiego Caro, krotkie rowniez, natomiast roznica jest w laczniku (na samej gorze lacznik od szerokiego, w srodku od waskiego). Na szerokim laczniku jest taki problem ze praktycznie konczy sie zakres regulacji, natomiast na waskim tez sie skoczy ze wzgledu na dlugosc tego lacznika.
No i wlasnie co ja tak naprawde mam. Drazki nie byly ruszane - sa takie jak wsadzili w fabryce. Prosze o jakies sugestie, bo juz sam nie wiem co powinienem zalozyc.
I jeszcze jedno zdjecie:


pozdrawiam
cybertec
  
 
Iść do sklepu ze starym drążkiem i kupić taki jaki potzreba!!!
  
 
no ale widzisz teoretycznie mam wszystkie mozliwe warianty...od waskiego i od szerokiego...


pozdrawiam
cybertec
  
 
male uzupelnienie - w moim szerokim Caro mam - krotki drazek od szerokiego Caro, szeroki lacznik oraz dlugi drazek od waskiego Caro - niezle jaja...
a jeszcze pytanie czy drazek srodkowy jest we wszystkich Polonezach taki sam????


pozdrawiam
cybertec


[ wiadomość edytowana przez: cybertec dnia 2005-05-23 12:02:21 ]
  
 
Panowie a ja wam powiem tyle:
Te drazki sa dłuzsze od starszych o jakies 3-4 mm.
Ta róznica to długosc na fazce przed gwintem.

JA tez miałem takie problemy.
Ale poradziłem sobie z nimi ucinajac ta fazke Flex-em(uwazac na gwint),a potem ostre krawedzie pozostałe po cieciu szlifujemy pilnikiem!
I wszystko cacy!
  
 
Cytat:
2005-05-23 12:13:27, krasek pisze:
Panowie a ja wam powiem tyle: Te drazki sa dłuzsze od starszych o jakies 3-4 mm. Ta róznica to długosc na fazce przed gwintem. JA tez miałem takie problemy. Ale poradziłem sobie z nimi ucinajac ta fazke Flex-em(uwazac na gwint),a potem ostre krawedzie pozostałe po cieciu szlifujemy pilnikiem! I wszystko cacy!


Ja tez mam szerokie Caro z początku roku 94, ale kupiłem do niego drązki Lucas (krótkie) i TRW (długie) - zachodnie i o dziwo pasowały idealnie - w sobote zmieniałem. Moze były ciut drozsze od polskich (nie wiem dokładnie - mam ultra zniżki w sklepie) ale pasowały jakby były tam fabrycznie. I tuleja łącząca drążki u mnie jest długa. Nie wiem jak to wygląda z polskimi wyrobami, ale widze po doswiadczeniach kolegów ze jest totalny bajzel w oznaczeniach i katalogach. Delphi Krosno samo nie wie jakie ma drązki produkować. Nie wiem czemu zaufałem niemcom i nie miałem problemu z długoscią, ciekawe ze oni wiedzą jakie mają byc długie drązki lepiej niz nasi producenci ?. Mam nadzieje ze trwalosc bedzie równie wysoka jak ich wygląd i pasowanie do mojego ukladu kierowniczego.
  
 
zostawilem tak jak jest. Pojezdzilem po mechanikach i popytalem i to, ze drazek wkrecony jest tylko za ta obejme w laczniku to jest ok.
Ponadto jeden z magikow od zbieznosci powiedzial tak: jesli stosujemy ten krotszy lacznik to nalezy zastosowac drazki od szerokiego, gdy ten dlugi lacznik to drazki od krotkiego. Czy ktos moglby te informacje zweryfikowac? Jak jest w innych Polonezach??
Zbieznosc w kazdym badz razie ustwiali i na razie jest w porzadku.

pozdrawiam
cybertec
  
 
Cytat:
2005-05-23 18:42:44, Ramzes_II pisze:
Ja tez mam szerokie Caro z początku roku 94, ale kupiłem do niego drązki Lucas (krótkie) i TRW (długie) - zachodnie i o dziwo pasowały idealnie - w sobote zmieniałem. Moze były ciut drozsze od polskich (nie wiem dokładnie - mam ultra zniżki w sklepie) ale pasowały jakby były tam fabrycznie. I tuleja łącząca drążki u mnie jest długa. Nie wiem jak to wygląda z polskimi wyrobami, ale widze po doswiadczeniach kolegów ze jest totalny bajzel w oznaczeniach i katalogach. Delphi Krosno samo nie wie jakie ma drązki produkować. Nie wiem czemu zaufałem niemcom i nie miałem problemu z długoscią, ciekawe ze oni wiedzą jakie mają byc długie drązki lepiej niz nasi producenci ?. Mam nadzieje ze trwalosc bedzie równie wysoka jak ich wygląd i pasowanie do mojego ukladu kierowniczego.


a drazki te dlugie masz takie jak w waskim czy jak w szerokim. Moze moglbys je pomierzyc i dac znac. Chcialbym po prostu dojsc co i jak i co powinno byc zalozone. Patrzylem na stary drazek dlugi i jest dlugosci tego teoretycznie waskiego. Sam juz nie wiem...
A takie pytanie te TRW to do Poloneza czy do innego i po prostu pasowaly. Ile zaplaciles w przyblizeniu...


pozdrawiam
cybertec


[ wiadomość edytowana przez: cybertec dnia 2005-05-23 18:48:02 ]
  
 
Cytat:
2005-05-23 18:46:56, cybertec pisze:
a drazki te dlugie masz takie jak w waskim czy jak w szerokim. Moze moglbys je pomierzyc i dac znac. Chcialbym po prostu dojsc co i jak i co powinno byc zalozone. Patrzylem na stary drazek dlugi i jest dlugosci tego teoretycznie waskiego. Sam juz nie wiem... A takie pytanie te TRW to do Poloneza czy do innego i po prostu pasowaly. Ile zaplaciles w przyblizeniu... pozdrawiam cybertec [ wiadomość edytowana przez: cybertec dnia 2005-05-23 18:48:02 ]


Te TRW i LUCAS do do Fiat Argenta i Polonez pisało w katalogu pomierze owszem - ale jutro moze (!) o ile bede w garazu - nawet obfotkuje jak nie zapomne. Jesli jutro nie będę w garazu, to piatek wieczór najwczesniej.
Ile zapłaciłem ? za wszystkie 4 szt 90 zl z tulejami łączącymi ale nigdzie nie znajdziesz w takiej cenie, nawet nie szukaj Polski wyrób miałbym w podobnej cenie.