Cisnienie oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szukalem o moim problemie na forum ale nie znalazlem ( moze przeoczylem ) a wiec co jest ze jak jade moja ladna i jak robie prawy luk to zapala mi sie kontrolka oleju chwile swieci i gasnie czy to moze pasc czujnik ???? poziom oleju OK olej wymieniany jakies 4 miesiace temu co to moze byc???
  
 
A silnik w jakim stanie? Nigdzie nic nie cieknie? Oleju nie bierze?Plyn chlodzacy ok? Moze masz juz mala kompresje?
  
 
A jaki poziom oleju?
  
 
silnik w stanie dobrym nic nie cieknie plyn ok , zaczelo sie to dziac po regulacji zaworow poziom oleju miedzy min a max po srodku

p.s
dzieje sie to tylko przy lekkim luku w prao bo jak jest ostry skret to nic sie nie dzieje://

na biegu jalowym kontorlka sie nie pali ani nie przemryguje dzieje sie to tylko gdy robie prawy luk

[ wiadomość edytowana przez: Trax dnia 2005-06-22 17:11:01 ]
  
 
Okazuje sie, ze moja Ładna tez ma podobny problem!!
Przy niskich obrotach świeci się kontrolka oleju. Czyzby ciśnienie było niskie? To przeciez oznacza, ze nie ma smarowania. Olej jest.
Po przegazowaniu i wzroście obrotów, problem znika.
  
 
moje spostrzeżenie w ty temacie:
przy zbyt niskim poziomie oleju (<1/5 - max-min) kontrolka oleju zapala się na chwilę, gdy robię lewy łuk (więc przechył na prawą stronę)

pozdr
  
 
no ale olej jest w polowie wiec chyba jest dobry poziom oleju
  
 
Proponuje uzupelnic poziom oleju - do kreski max, i to na goracym silniku- tj zaraz po pracy, zanim olej scieknie do miski.
Najprawdopodobniej na zakrecie olej "zwiewa" z pod pompy.
Poza tym proponowal bym wyczyscic sobie czujnik oleju - w starych autkach czesto robi sie glut olejowy ktory moze przytykac(np. odkreccie sobie odme od silnika- zgaduje ze w 50% aut w klubie jest tam bloto olejowe)

Aha -wskaznik cisnienia(zegar) oryginalny klamie- co do kontroliki lampki czerwonej to nei wiem.
  
 
Cytat:
2005-06-22 18:43:30, Krzysztof-Fleszer pisze:
Proponuje uzupelnic poziom oleju - do kreski max, i to na goracym silniku- tj zaraz po pracy, zanim olej scieknie do miski.



A po ścieknięciu oleju po paru godzinach wał będzie sie moczył w oleju i przy rozruchu bedzie napierd***ł w jego lustro.

Krycho - może czas na remont?
  
 
Ej, Fleszer, nie dramatyzuj. Mam jeszcze na półce wskaźnik, który nie kłamał. Jak normalnie ciśnienie było 2-3, a czasem do 3,5atm, tak po remoncie silnika było jak instrukcja mówi, czyli 4atm jak w pysk.
Zamierzam go zaimplementować w jakiś cudowny sposób do obecnego pojazdu
Krycho: proponuję przyglądnąć się panewkom i obudowie wałka rozrządu
Pozdro.
  
 
hmm a jak nic nie pomoze wyczyszczenie czujnika ??? to sie stało po regulacji zaworów moze cos mechanior skopal??? chodz nie sadze

nie sadze aby kontrolka oleju przeklamywala

[ wiadomość edytowana przez: Trax dnia 2005-06-22 20:14:32 ]
  
 
Panowie, nie wiem co myśleć. Przecież remont był robiony niecały rok temu..
  
 
taki objaw z gasnieciem na zakrecie to ewidentnie za malo oleju. Pytanie teraz, czemu za malo.....
Na pewno to nie czujnik.
  
 
no kurcze ale na bagnecie jest oki przeciez nie ma byc przy maxie tylko posrodku ???
  
 
Cytat:
2005-06-22 20:17:01, krycho pisze:
Panowie, nie wiem co myśleć. Przecież remont był robiony niecały rok temu..


dokladnie przy jakich obrotach swieci sie kontrolka?
  
 
@ Krycho - U mnie na takie świecenie pomogła wymiana oleju. Olej po jakims czasi robi sie rzadki, a jezeli jeszcze dostaje sie do niego np. plyn chłodniczy to juz w ogołe mamy zupe i ma prawo swieciec przy niskich obrotach.

@Trax - dolej oleju - powinno pomóc. Pozatym jak sie robi ostrzejsze zakrety to tak jak Krzysiek napisał olej ucieka spod pompy.
  
 
leszek doleje oleju zobaczymy tylko widzisz ja mowie o lekkich łukach w prawo a przy ostrych zakretach sie nie pali :]
  
 
Cytat:
2005-06-22 19:48:39, Perzan pisze:
Ej, Fleszer, nie dramatyzuj. Mam jeszcze na półce wskaźnik, który nie kłamał.



Nie dramatyzuje, tylko mowie jak jest naprawde - podpieram sie fachowymi testami,(porownywanie z zupelnie zewnetrznym cisnieniomierzem, ktory sluzy do badania silnikow) zaraz znajde linka to sobie poczytacie.
Nawet bylo napisane co zrobic z wskaznikiem aby nie klamal.
Prosze Bardzo - Cisnienie Oleju
Oczywiscie zaraz mnie ktos opierdzieli ze znowu reklamuje pewna stronke.
A co do napierdzielania walu o "lustro" oleju - to chyba naturalne jest ze przeciwwagi rozpryskuja olej i w ten sposob smaruja cylindry - czyz nie?
To chyba fachowo widac na schematach z ksiazki Liegkowyje Abtomobili BA3 - ktora mozna bylo zassac z klubowej albo eftema nie pomne.Prosze Bardzo - Cisnienie Oleju
  
 
Oj sory, tu macie po anglijsku

O cisnieniomierzu oleju w ladzie

I wazniejsze tu :
Klamiacy wskaznik cisnienie oleju
  
 
Dziś Konrad pojechał zmienić olej z castrola 15 W40 na 20W50 - ina lato będzie bardziej gęsty
I zdecydowanie poprawiło się ciśnienie oleju na wskaźnikach- bo statnio myslałem ,że już koniec mojego motorka - zaczynało jarzyć juz przy ok 1500 obrotów na gorącym silniku ( jazda wkorkach i przy 27 stopniach celsjusza.A teraz zapala się poniżej 1000 obrotów i monmentalnie gaśnie przy lekkim naciśnięciu gazu - czyli jest tak jak mniej więcej może być w takich przechodzoanych silnikach jak mój.
Myslę ,że olej po ponad roku stracił już swoje właściwości i było to widać na wskaźnikach.
Nie zmienia to faktu ,że silniczkowi należy się remont - przynajmnie panewek
A jesli jarzy się na karętach to na pewno jest za mało oleju - może masz zły bagnet , albo wchodzi za głeboko i dlatego pokazuje Ci własciwy poziom ?????
Paweł