Silnik 2 litry w Lantrze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Jestem po lekturze wątków obroty silnika i charakterysyka silnika getz. Chciałbym być pewiem kilku spraw.
Co wiem
silnik 2, 0
maksymalny moment obrotowy 182 Nw przy 5000obr
maksymalna moc 139 KM przy 6000 obr (jak jest inaczej poprawcie mnie. )
Co z tego wynika dla mnie?
Jak jeździć aby było w miarę wykorzystać ten silnik a jednocześnie wytrzymać hałas no i zużycie paliwa. Jeżdzę na lpg.
Bo ja czytam ten wygrał z takim samochodem z innym, a ja jeżdżę i odjeżdża mi wiele pojazdów.
Czy min. obrotów powinno być 3, 5 tys żeby ten wóz "szedł". Hałas jaki jest zaczyna mnie wnerwiać już od 3 tys obrotów.
Czy zmiejszona moc może wynika z zuzycia sprzęgła (140 tys przebiegu). Czy można jakoś wyciszyć ten silnik.
Czy w ogóle mozna lantrą jakoś jeżdzić pół na pół (w miare szybko ale bez żużycia paliwa 15 litrów).
Sorry za dość banalne pytania ale nie wybrażam sobie jeżdzić w okolicach max momentu obrotowego tym wozem i że będzie super. A może coś mi sie dzieje w silniku np. katalizator go muli.
Dziękuję za porady.
PZDR
Pgr











  
 
jedź na hamownie i dowiedz się jak wygląda przebieg momentu obrotowego...
to że ma 182 Nw przy 5000obr nie oznacza że nie może mieć 90% tej wartości przy np. 3000 rpm
  
 
a może wiesz w jakim zakresie obrotów jest dostępne 80 -90 % momentu obrotowego? Jak widzę masz lantrę może też z tym silnikiem?
  
 
nie, nie wiem
ja mam J1 1.6 L,
z odrobiną doświadczenia możesz wyczuć od jakich obrotów samochód dobrze się zbiera; u mnie żeby jechać muszę mieć min. 2000 rpm, optymalnie przyspiesza od 3000 rpm
  
 
prosze bardzo - zmierzyłem swoją padake jakiś czas temu, silnik 2.0 coupe 98... - 80% momentu ma od 2,2k...90% od 3k...moc max przy 5,5k moment przy 4,2.
Z wykresu też wychodzi , ze zmieniać biegi powinienem przy ok 6k dalej juz wszytko leci w dół stromo.

Wynika z tego, ze :
1. nie jeździć poniżej 2 k - optymalnie ok 3k do ekonomicznej jazdy....
2. nie krecić za wysoko jak ma być Head to head ale wtedy jest wszytko wazne - jak się strzela ze sprzęgła, jak się szybko zmienia, przegazówka nie spadać za nisko na obroty itd...

3 ...przy 140 raczej masz sprzęgło do roboty jak nie było ruszane...jak nie jesteś pewien sam to niech ci ktoś sprawdzi, ale jak wkręca sie na obroty i nie przyśpiesza proporcjonalnie ( nie ma ciągu) to wiadomo, o co chodzi...

4. jak rozumeim oczywiste rzeczy w stylu filtry świece, poziom oleju, itd są ok


  
 
Witam,

Arturo Soda - o to mi chodziło. Wiekie dzięki.
Jeśli chodzi o sprzęgło - mi bierze bardzo nisko i skrzypi (ale to pryszcz). W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie.
pzdr
pgr
  
 
skrzypienie jeszcze chyba o niczym nie swiadczy mi tez skrzypi jak sie nagrzeje skrzynia
skrzypi sprezyna przy docisku i mechanik z tym walczyl i stwierdzil ze sprzeglo ok ale skrzypi i nic sie z tym nie zrobi do momentu wymiany sprzegla ktore jest jeszcze dobre

  
 
ja mam 1.8 i ekonomicznie jest do 3500 obrotow, a zeby nie odjezdzalo wszystko jak to ujales krece od 3.5 w wzwyz, hultaje lubia wysokie obroty, nie mowie to oczywiscie o max obrotow.


[ wiadomość edytowana przez: BANDITTO dnia 2006-03-03 06:55:19 ]