Benz.98

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko. ostatnio słyszałem że jazda na 98 jest ekonomiczniejsza i wóz jest mocniejszy, ze względu na oktany pewnie tak jest. ja mam beje 1.8 na pełnym wtrysku i leję 95. czy 98 nie będzie szkodzić silnikowi i wtryskom?
 
 
Moim zdaniem napewno nie. Postaraj się lać V power.
Leje tak do moich BMW.
Touringowi bo ma lpg i odpalam na dobrym paliwku.
Coupe żeby miało buta.
  
 
Mysle ze predzej 95 zaszkodzi...

Jak jade w dluzsza trase to tylko 98 albo Vpower.. po miescie to sie nie oplaca.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-06-30 07:03:18, artobi pisze:
mam pytanko. ostatnio słyszałem że jazda na 98 jest ekonomiczniejsza i wóz jest mocniejszy, ze względu na oktany pewnie tak jest. ja mam beje 1.8 na pełnym wtrysku i leję 95. czy 98 nie będzie szkodzić silnikowi i wtryskom?

bzdura,najlepiej to se lpg zatankować i wtedy zawsze się opłaca
  
 
Cytat:
2005-06-30 07:03:18, artobi pisze:
mam pytanko. ostatnio słyszałem że jazda na 98 jest ekonomiczniejsza i wóz jest mocniejszy, ze względu na oktany pewnie tak jest. ja mam beje 1.8 na pełnym wtrysku i leję 95. czy 98 nie będzie szkodzić silnikowi i wtryskom?


jeżeli ktos tankuje 98 lub V-power bo chce miec troszke lepsze osiągi to oszukuje sam siebie, każdy produceny określa minimalną liczbę oktanów na jakich ten silnik będzie miał swoja moc i poprawnie pracował, zazwyczaj lo 95, a to ze ktoś zatankuje 98, 99 czy 300 , to nie przyspieszy nawet o 0,5s lepiej. Poprostu na paliwie wysokooktanowym, silnik pracuje łagodniej, być może minimalnie ciszej, być może ekonomia się miniminiminimalnie poprawi. A co do drugiej części to nie będzie niczemu szkodzić...pzdr
  
 
Przy wiekszych silnikach (chyba nie tylko) notuje sie spadek mocy na Pb98.
Ja kiedys tak miałem, delikatny, ale widac było to na Vmaxie.
Gdzieś ostatnio czytalem, że jesli nie jest dedykowane Pb98, to nie ma najmniejszego sensu lać 98-ki
  
 
Cytat:
2005-06-30 10:05:03, Jeztom pisze:
jeżeli ktos tankuje 98 lub V-power bo chce miec troszke lepsze osiągi to oszukuje sam siebie, każdy produceny określa minimalną liczbę oktanów na jakich ten silnik będzie miał swoja moc i poprawnie pracował, zazwyczaj lo 95, a to ze ktoś zatankuje 98, 99 czy 300 , to nie przyspieszy nawet o 0,5s lepiej.

nie wiem czy przyspieszy 0,5 czy 1 s szybciej ale przyspieszy napewno szybciej czuje to pod wlasna nogą
  
 
Cytat:
2005-06-30 12:10:40, pawełO pisze:
nie wiem czy przyspieszy 0,5 czy 1 s szybciej ale przyspieszy napewno szybciej czuje to pod wlasna nogą


Oglądałem program gdzie testowali benzyne(samochód) lo95, 98 i shella V-power , gdzie udowodnili że nie ma różnicy żadnej w osiągach, w Auto świecie swego czasu tez to pisali.... pzdr


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-06-30 12:36:29 ]
  
 
Może mi się wydawało, ale po nalaniu V - Power zaworki mi głośniej tykały. Czy mi się wydawało, czy ma to jakieś wytłumaczenie ?
  
 
95 czy 98 nie wiem czy jest różnica w osiągach, może po 98 jest ciszej, ale wiem że po zatankowaniu niemieckiego paliwka jakoś tak fajnie się jechało i tu była odczuwalna róznica. Pozdrawiam. PS. Nawiązując do sąsiedniego postu o bojkocie stacji benzynowych - Jeździjmy tankować do niemiec
  
 
w bmw nie mialem okazji jechac na 98 ale pamietam ze jak do kadett'a na gazniku wlalem 98 to byla roznica
  
 
Jak dla mnie róznica jest wyłącznie subiektywna!

Benzyna nawet 98 oktanowa napewno nie ma 98 oktasn bo najnormalniej ulega procesowi starzenia.. wiec po raz kolejny jesli nie widac róznicy to po co przepłacac??!

Kiedyś tankowałem do lanochoda żeby wolniej wietrzała (LPG) ale juz sie wyleczyłem z tego

pzdr
  
 
powiem tak,pracuje na bazie paliwowej na lotnisku.Jestem tam kierowca i zdarza mi sie wozic tez normalne paliwa(stacja firmowa)i po tych aferach z paliwem podczas jego badania(bez zapowiedzi)wyszlo ze 95 ma w rzeczywistosci(wtedy)okolo 97 oktanow.Paliwo z Moscisk(pompowane z Plocka).a JESLI CHODZI O TEN KIT ZE NE OPLACA SIE ROBIC PALIWA UNIWERSALNEGO TO LIPA,kierowca beczki sam to robil dolewajac dana ilosc potasu na komore pb95.Podczas drogi elegancko to sie mieszalo i przy spuszczaniu do dola byla juz u-95.Inna sprawa jest z paliwem ze stacji shell itp.Na poczatku roku maja kontyngent bezclowy paliwa ale starcza im to na miesiac,a pozniej jest to to samo paliwo co np.na Orlenie.Niedowiarkom powiem dwa takie miejsca gdzie tankuja sie beczki shell stat oil bp Mosciska a najbardziej uczeszczane to emilianow(terminal znajduje w lesie dlatego jest bardzo lubiany przez 3 ostatnie wymienione firmy(poprostu ich nie widac tak jak na mosciskach)a jest to na trasie na wyszkow.Wiem ze mozecie nie wierzyc ale tak jest.Mowa jest o mazowieckim i okolicach,chociaz pod rzeszowem tez jest taki terminal(nie pamietam miejscowosci)
  
 
Tak samo jest z LPG prywatne stacje maja dostawy np. z orlenu, a orlen ..... pewnie z kałkazu, a itak wychodzi w praniu czy gaz jest dobry czy lewy...

Nadal podtrzymuje teze: nie opłaca sie kupowac 98!
Zreszta wogóle sie juz benzyny nie opłaca kupowac ->Bytom średnia cena to 4.22 za 98!


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-07-01 16:59:00 ]
  
 
wiekszośc gazu jest ze wschodu