Escort 1,8 TDI Jaki przebieg?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko odnośnie silników 1,8 TDI w escorcie! Jak one sie sprawuja? Jaka jest żywotność tego silniczka?! Wiem że zwykłe diesle moga robić po kilkaset tys kilometrów i nic, ale jak z TDikiem? Ten silniczek jest juz jednak troszke bardziej wyżyłowany. Czy to skraca drastycznie jego żywotność?! Czy 200 - 300 tys to za duzo na ten silnik? Prosze o opinie mechaników i użytkowników :]

A! Jak z turbinka w dieslach? Jakie przebiegi ona wytrzymuje? Bo słyszałem kiedys ze w uzywanych autach najczesciej jest juz padnieta!?
  
 
Mam znajomego z mondeo 1,8 TDI (90km) sprowadzony w zeszlym roku... 260kkm przebiegu.. w rok zrobil DUZO km no dziennie 80km !!! co w nim zrobil.... wymienil uszczelki od wspomagania za kilka zlotych. Zrobil nim trase na wakcje kilka tysiecy km z pelnym obciazeniem. Odpala, jezdzi, zero wyciekow. MIODEK!.
Moje zdanie jest takie..nie tylko w dieslach. Jak ktos dbal... tak silnik chodzi. Jesli ktos w zime zaraz po odpaleniu gonil go pod czerwona skale obrotow etc etc etc taki silnik na pewno po jakims czasie bedzie sprawial problem!
  
 
Nie wiem jak z turbina,ale powiem Ci tak jeden mial troche ponad 300 jak sprzedawalismy i bylo ok,a drugi mial z 290 jak go rozbilem i bylo tez ok nic nie robilismy w silniku.
Gadalem z gosciem co kupil od nas tego co mial ponad 300 i mowil ,ze kreci nim po 500 km dzienie - mial juz prawie 500ty i jedyne co zrobil to pompa wody siadla - tak mowil - byl b zadowolony z auta - az milo sie go sluchalo
  
 
A co do turbiny no to wydasz najwyzej 700 zl na regeneracje i smigasz dalej - jak cos to mam namiar na porzadny zaklad.
A sam silnik 500 wytrzymuje bez problemow.
  
 
Dzieki bardzo za opinie! Pytam bo jade obejrzec essa własnie TDI ale ma juz 230 tys i nie wiem czy warto sie zastanawiac nad nim! Pozdrawiam!
  
 
to jest escort TDI?? Myslalem ze tylko TD byl no chyba ze jakis przerobiony z innym silnikiem. Dajcie znaka bo jestem ciekawy
  
 
Cytat:
2006-02-15 11:05:40, Spanian pisze:
to jest escort TDI?? Myslalem ze tylko TD byl no chyba ze jakis przerobiony z innym silnikiem. Dajcie znaka bo jestem ciekawy


TDI-w escorcie=turbo diesel intercooler
  
 
nie ma...tzn nazywa sie td bo TDI to nazwana diesli VW i tyle. Ten tez ma zdaje sie intercooler i turbine ale poprostu nazywa sie TD
  
 
Mysle ze ten essik z przebiegiem 230 TD JESLI! ma kompresje OK, jesli jest zadbany (silnik) - bralbym bez zastanawiania!. Wierzcie mi ze mozna miec bardziej zajechany silnik po 50-100kkm!!!
  
 
Ale mowi sie powszechnie TDI zeby odróżnic go od TD który ma sama turbinke bez intercoolera i 15 kucyków mniej :]
  
 
Cytat:
2006-02-15 11:27:46, FAROW pisze:
Ale mowi sie powszechnie TDI zeby odróżnic go od TD który ma sama turbinke bez intercoolera i 15 kucyków mniej :]



czyli TD 90 KM to ta wersja bez intercoolera??
  
 
Cytat:
2006-02-15 11:17:27, escortdriver pisze:
TDI-w escorcie=turbo diesel intercooler



Turbo Diesel Injection

Sam silnik jest hmmm... daleko mu do diesli z Wolfsburga
  
 
TD bez intercoolera ma chyba 75 koników a z interkiem chyba 90
  
 
TD - 75KM
TDI (bez wtrysku) - 90KM
Ja tak zawsze uwazalem.... TD turbo diesel bez intercoolera, TDI ten sam silnik praktycznie z intercoolerem...
  
 
A ile KM mają escortowe diesle bez Turbo?
  
 
TD i TDI - to przede wszystkim NAZWA HANDLOWA która jest zastrzerzona (cos jak znak towarowy) dzieki niej silniki wyrabiają sobie opinie

TDI i TD VW vs FORD silniki to dwie inne bajki

TD to zwykły diesel z turbiną z intercoolerem który podaje chłodne powietrze


a TDI to bezposredni wtrysk w którym użyto pompowtryskiwcze nawet stare golfy III miały TD 75KM a nie jak kolesie w ogłoszeniach piszą od razu TDI a i z Fordami w ogloszeniach tez tak piszą....
  
 
Zwykły dieselek ma 60 koników!
A golfy III nie miały tez diesli o mocy 90 konikow?!
  
 
Cytat:
2006-02-15 15:06:22, FAROW pisze:
Zwykły dieselek ma 60 koników! A golfy III nie miały tez diesli o mocy 90 konikow?!



tak miały ale to już początek dzieji silników TDI (w tym rzyadku w Golfach) bo wiadomo że TDI początek miał u WŁADCY 4 PIERŚCIENI
  
 
Zgadzam sie z smoku. a wogole silniki diesla forda a vw to dwa inne swiaty-obecnie mam TD forda z 96' i uwazam ze w porownaniu z golfem 3 to wypada slabiej ford. vw ma inna kulture pracy,jest cichszy i przyjemniejszy dla ucha, a te z bezposrednim wtryskiem to juz naprawde cichutkie jak na tak stare diesle. a co do pompowtryskiwaczy-nie uwazacie ze jak na nowoczesne jadnostki zasilane ON to jest to rozwiazanie nieco archaiczne w porownaniu z wtryskami common rail? a cala grupa volkswagena jedzie na pompowtryskiwaczach.
  
 
Cytat:
2006-02-15 16:59:36, boyas pisze:
Zgadzam sie z smoku. a wogole silniki diesla forda a vw to dwa inne swiaty-obecnie mam TD forda z 96' i uwazam ze w porownaniu z golfem 3 to wypada slabiej ford. vw ma inna kulture pracy,jest cichszy i przyjemniejszy dla ucha, a te z bezposrednim wtryskiem to juz naprawde cichutkie jak na tak stare diesle. a co do pompowtryskiwaczy-nie uwazacie ze jak na nowoczesne jadnostki zasilane ON to jest to rozwiazanie nieco archaiczne w porownaniu z wtryskami common rail? a cala grupa volkswagena jedzie na pompowtryskiwaczach.



No nieźle TDI - ciche


przejeździłem tysiace km autami z silnikiem TDI

Sharan - 1,9TDI 130 KM
Audi A6 2,5 TDI 2,5 150 KM
Audi A6 TDI 2,5 180 KM
(dla porównania najwiecej A6 2.8 quattro benza )

do tego cammon raile i zaden TDI nie był przyjemny dla ucha w pracy, praca "twarda", głośny a na zimno tekocze (na biegu jałowych równiutko jak szwajcarski zegareczek taki na rope;P)
hałas ten wynagradza dynamika i niskie spalanie - oczywiscie jak sie siedzi w A6 to nie klekocze za to super to pomruk a w wyzszych obrotach wspaniałe "dudnienie" jak się jechało pomiedzy zabudowaniami