Jak odkręcić koło od paska napędzającego alternator przy sil

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem nie moę w żaden sposob odkręcic Koła napędzającego alternator paskiem.Obraca się cały wał i nie idzie go zablokować.Boję sie ze ukręce śrube. Otkręciła mi się mała śrubke od obudowy paska rożrządu na dole przy misce olejowej i troszke tam wycieka olej .....Jak tego dokonać domowymi sposobami bez wizyty w warsztacie ??? Doradcie!!!!!
  
 
Pytasz o śrubę od koła pasowego wału korbowego?? Jeśłi tak to wrzuć piątkę i będzie oki
  
 
prubowałem na wszystkich biegach nawet zablokowałem chamulce
  
 
a tam nie ma lewego gwintu??
  
 
Gwint jest zwykły. Też się z tym kółkiem przy wymianie rozrządu trochę napociłem, ale jednak na piątce puściło. Śruba tam jest solidna i można się do niej przyłożyć, ale też nie wiem jak mocno Ty już kręciłeś.
  
 
u mnie pomógł palnik i zimna woda :]
  
 
a u mnie delikatne pukniecie w epek srubki
  
 
Pukanie bylo
Słyszałem ze blokuje się gorne kolko od rozrządu tylko nie bardzo wiem w jakim miejscu??W ksiąszce niestety nie piszą...woląłbyn się jednak trzymać od rozrządu jak naj dalej nie jestem mechanikiem tylko samoukiem a tej częsci jeszcze nie opanowałem......Dzienki za rady Prubuje dalej
  
 
metoda mojego mechanika... zaprzyj klucz o twarde podloze i udarem go, czyli przekrec rozrusznik na doslownie dotkniecie kluczyka. pasek na bank wytrzyma. u znajomego podzialalo. ja sie balem u siebie i zrobilem klucz z metrowym ramieniem
  
 
Panowie dzięki za rady śrubeczka puscila
Gwint normalny,zablokowałem kolo od rozrzady i dopiero wtedy odkręciłem.
Na 5 biegu nic bym nie zrobil jadynie dobra blokada silnika pomogla polecam wszystkim
Pozdrawiam Krzysztof
  
 
Cytat:
2005-05-06 20:22:30, juzeff pisze:
metoda mojego mechanika... zaprzyj klucz o twarde podloze i udarem go, czyli przekrec rozrusznik na doslownie dotkniecie kluczyka. pasek na bank wytrzyma. u znajomego podzialalo. ja sie balem u siebie i zrobilem klucz z metrowym ramieniem



A ja tak odkręciłem jak mi pasek zerwało
  
 
wrzuc 5 bieg i nie wykrecaj swiec.. jesli nadal bedzie krecilo silnikiem.. znaczy ze masz nieszczelne pierscienie lub gniazda