Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-02-07 22:53:28 Witam
Pomóżcie proszę, bo już dostaję białej gorączki. Otóż Essi zachowuje się w sposób następujący: 1. Zimny silnik. Odpala po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznikiem, jak zaskoczy to już ładnie chodzi (tylko przez parę chwil poklepią sobie popychacze). Przez pierwszych kilkaset metrów trzeba jechać delikatnie, bo trochę kangurzy. Ale potem już jest OK. 2. "Letni" silnik. Wskazówka w okolicach "N-O" Odpala jak marzenie. Idzie jak przecinak, do odcięcia. 3. Ciepły silnik. Wskazówka pomiędzy R a M. Teraz uwaga ![]() Kręcimy rozrusznikiem. Momentalnie zaczyna go telepać. Puszczamy kluczyk. Telepie i telepie, nawet do 10 sekund, ale przeważnie zgaśnie. Wskazówka rpm nie przekracza 500. Za którymś razem potelepie go, ale w końcu zaskoczy, tyle, że wyrzuca wtedy wielki kłąb spalin śmierdzących benzyną. Po kilku sekundach już chodzi normalnie, ok. 800 rpm na jałowym. Benzyny w spalinach już nie czuć. Na ciepłym silniku jest duużo słabszy. Muli od 4.5 tys. tak, że na odcięcie aż żal czekać. Najbardziej widoczne jest to na II biegu. Coś tak jakby syczy (z komory silnika). [edit: robilem test pisaka i nic] Spalanie w normie. Rozrzut pomiędzy 8.9 a 9.5 / 100. Głównie w mieście. Tylko [Pb]. Uprzedzając komentarze: Wymienione: oba tłumiki, sonda L, uszczelka za kolektorem wydechowym, katalizator (fenx Slawas1), termostat (MC) [i te rzeczy trochę pomogły], kable WN (MC), świece (MC), filtr powietrza, czujnik temp. silnika jest OK (pomierzony), potencjometr przepustnicy OK, przepływomierz czyszczony (nie ma różnicy), zaworek wolnych obrotów nie ma roku, czyściłem, działa gładko. Spróbuję wymienić filtr paliwa (8000 km), ale skoro paliwa jest TYLE w spalinach, to chyba dochodzi? ![]() ![]() Będę wdzięczny za każdą sugestię ![]() Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2008-03-23 03:40:39 ] |
![]() arekturbo escort cabrio rsTurb ... sosnowiec | 2008-02-07 23:07:51 może zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej trzeba by wymienić
ktoś mi mówił ze przez to syczy ![]() ja jeszcze nie zmieniłem i syczy dalej ![]() |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-02-08 01:33:12 Fenx za sugestie ![]()
Krokowy jest w gofrach, a u nas jest zawor wolnych obrotow ![]() Generalnie chodzilo mi o "krokowca", ze jest nowy i przeczyscilem. Tak mi radzil mechaniker, chodzi o zalewanie benzyną przy starcie. Nie pomogło.. Kompresja.. no dobra, trzeba będzie zrobić, ale silnik nie pali oleju i uszczelniacze też ma chyba w porządku (nie dymi niebieskim przy zimnym starcie).
Hm.. w sumie czyściłem i sprawdzałem go (test pisaka), ale mógł się spsuć od tego czasu. Ale żeby od zaworka aż takie objawy? Kangurek to rozumiem, ale to odpalanie... Cóż, zakręcę się za nowym tak czy siak ![]() Ktoś jeszcze ma idee? ![]() |
![]() RavenMOH Ford Mondeo ST200 Bydgoszcz | 2008-02-08 07:40:39 U mnie sie tak zachowywal jak mialem skopany przeplywomierz, tez go czyscilem ale nic to nie dalo. Po wymienia bylo ok. |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-02-08 10:22:23
Cześć ![]() Czyli wracamy do punktu wyjścia. Po przyjeździe do pracy odpiąłem przepływkę (gorący silnik, ale tylko 9 km) i faktycznie zaczął odpalać w miarę normalnie. Jeszcze to przetestuję na dłuższym dystansie. A niby na tescie komputerowym przepływomierz nie dał żadnego błędu.. Zadzwonię do mojego Dostawcy Części, może ma przepływkę, żeby przetestować. The battle continues.. ![]() |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-02-08 12:08:41 Moi ludzie już szukają ![]() Może po południu będę miał, to przetestuję. Miałeś wszystkie moje objawy u siebie? Razem z tym telepaniem po ciepłym starcie? Pozdrawiam |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-02-08 18:04:54 Wróciłem.
Magik od części znalazł przepływkę używkę (ale do rymu) od 1.8 z numerem 93BB-12B579-BA ja miałem 92FB-12B579-BA Mówił, że wystarczy przełożyć elektronikę do starej obudowy (inne króćce) i będzie działać. Przełożyliśmy i... inna jazda. Z tym, że gorsza ![]() Startujemy. Muł, muł (straszny), potem od 2.5 tys. rpm TURBO ![]() Na zimno nie startowałem, na ciepło czasem odpala w miarę normalnie, a czasem gaśnie od razu. Spaliny śmierdzą benzyną na ciepłym silniku. Bez przepływki na zimno startuje tak samo jak wcześniej, na ciepło jeszcze zobaczę. Szarpie przy hamowaniu silnikiem i muli od 4 tysięcy, z tym, że mniej, niż od "nowej" przepływki. Coś mi się wydaje, że ta od 1.8 nie podchodzi ![]() Aha, reset robiłem. Adaptację też, z tym, że nie można trafić w 1200 rpm - albo jałowy, albo 1300. Wcześniej mogłem. Przepływkę odpinam, bo jest do niczego. Mam nowy filtr paliwa, jutro zmieniam. Czy może ktoś z Trójmiasta nie ma u siebie takiej przepływki jak moja oryginalna, żeby na chwilę przełożyć? |
![]() RavenMOH Ford Mondeo ST200 Bydgoszcz | 2008-02-08 19:45:40 Od 1,8 nie pasuje napewno, juz to przerabialem jezdzic sie nie dalo kompletnie , przejecvhalem na probe z 200m i myslalem ze mi silnik wypadnie z komory. Tak jak pisalem musi byc zamiennik z 1,6 albo 1,4. Mam taki w chacie ale jestem z bydgoszczy. Moze za jakis czas bede w malborku to jak chcesz to podjedz zreszta juz ci to kiedys proponowalem. Aha i jesli chodzi o przelozenie samej elektroniki z przeplywki to mechanior mial racje, wystarczy przelozyc tylko to czarne pudeleczko z tymi drucikami. |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-02-08 20:35:06 @RavenMOH:
Dziękuję Ci raz jeszcze, nie zapomniałem o propozycji.. ale do Malborka raczej się nie udam - nie mam w najbliższych tygodniach za dużo wolnego czasu - od świtu do zmierzchu obowiązki... Pod autem siedzę nocami ![]() Myślę, że do tego czasu uda mi sie (albo dostawcy) położyć łapy na przepływce od 1.6, wtedy będę wiedział, co się dzieje. A jak będzie pasować, to od razu kupię. Przełożenie elektroniki - tyle można na chłopski rozum wydedukować, co się ma zepsuć w aluminiowym odlewie ![]() ![]() Respekt dla Ciebie, mam nadzieję, że nowa przepływka rozwiąże sprawę. Jeśli ktoś ma coś do powiedzenia w mojej sprawie, proszę pisać. [edit: Właśnie sobie uświadomiłem, że ta przepływka od 1.8 to emulator TDI ![]() [ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2008-02-08 20:38:38 ] |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2008-02-09 13:09:41
Korzystaj póki A1 bezpłatna ![]() |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-02-17 00:50:53 Update.
Podmieniłem przepływomierz na taki od 1.6 i dalej to samo, co na moim ![]() Filtr paliwa nowy, fakt, ze starego wyleciał straszny kef, ale poprawy nie zaobserwowano. Muszę znowu pojechać na kompa, bez tego się nie obejdzie. Znajde tego przeklętego muła i ukręcę mu łeb, choćbym miał zdechnąć. Cholerny zetec ![]() |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-03-23 03:52:45 He ![]() No i już po krzyku. A winowajcą okazała się być, uwaga.. >>> pompa paliwa <<< Wymieniłem na nową (Bosch, swoją drogą trochę głośniej chodzi) i koniki ożyły ![]() Na kompie wyszła mi tylko jedna usterka. - Ma pan uszkodzone wspomaganie. - On nie ma wspomagania - Może kiedyś miał? - Nie przypominam sobie, sam odbierałem go z salonu ![]() Nie wnikam w to. Grunt, że motór chodzi jak trzeba i odpala jak złoto, momentalnie, nawet po 2 dniach stania na dworze. By the way, czy to prawda, że od 1997 pod tylną kanapą było okienko rewizyjne do wymiany pompy? I siedzisko było dzielone? Bo u mnie trzeba ściągać bak ![]() |