MotoNews.pl
5 Regulamin KJS a praktyka (97397/41) - NT
  

Regulamin KJS a praktyka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak wygląda BK przed i po KJSie? Czy sprawdzane są dokładnie wszystkie punkty z regulaminu? Jak wygląda sprawa np. braku zderzaka ? Można zmieniać opony w czasie trwania KJSu ? Co zrobić jak auto nie przejdzie BK? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  
 
Cytat:
2005-05-20 19:44:44, Meehow_K pisze:
Jak wygląda BK przed i po KJSie? Czy sprawdzane są dokładnie wszystkie punkty z regulaminu? Jak wygląda sprawa np. braku zderzaka ? Można zmieniać opony w czasie trwania KJSu ? Co zrobić jak auto nie przejdzie BK? Z góry dziękuję za odpowiedź.



jak widzisz nikt z szanownego grona naszych klubowiczów którzy startują w kjsach ( i to z niezłymi wynikami) nie raczy Ci odpwiedzieć... no cóż, nie ma to jak koleżeńska pomoc...

Ode mne mogę ci napisać tyle: jeśli chodzi o krakowskie kjsy to BK jest bardzo szczegółowe. Nie możesz startować bez zderzaka - nie przejdziesz BK. Jak auto nie przejdzie BK to po prostu nie wystartujesz
  
 
A jest taka możliowość, że jak nie przejdę BK dzień wcześniej to mogę spróbować w dniu zawodów na BK dla ludzi z poza Krakowa ??
  
 
Jeżeli nie spełniasz jakiś wymogów BK to wtedy masz możliwość uzupełnienia braków - możesz podchodzić w dzień następny (ale to jak do tej pory jest praktykowany tylko w Pucharze Toyoty). Jak pisze Konrad bez zdeżaka raczej nie masz szansy. Co do szczegółowości to jest różnie - w zależności kto sprawdza. W szczególności zwraca się uwagę na:
- opony,
- opaski na przewodach paliwowych,
- światła i klakson,
- zamocowanie akumulatora,
- trójkąt, apteczka i gaśnica (czasami również datę ważności choć nie zawsze),
- kaski.

Proponuję przy najliższej imprezie podejść sobie na BK i oglądnąć w praktyce jak to wygląda
  
 
Cytat:
2005-05-22 22:10:30, Meehow_K pisze:
A jest taka możliowość, że jak nie przejdę BK dzień wcześniej to mogę spróbować w dniu zawodów na BK dla ludzi z poza Krakowa ??


nie masz się co obawiać przypomnij sobie w jakim stanie moje auto przechodziło BK
-pęknięty blok silnika
-luz na zwrotnicach
- latający akumulator
- przygnita buda
- naba samoróbka
itp. a mimo wszystko auto przechodziło BK
jednym słowem sprawdz to co napisał Dommel a na pewno będzie OK
  
 
Narazie jest parę rzeczy do zrobienia Czy opony są też sprawdzane w trakcie trwania lub po KJSie
  
 
zastanawiam sie tylko jak to naprawde jest z przerwą komasacyjną?
dlaczego nie mozna nawet otworzyć maski silnika?????, nie mówiąc o jakiś drobnych naprawach.
przecież w rajdach są strefy serwisowe
  
 
W regulaminie KJS-u zwykle jest wzmianka na temat BK2 czyli na mecie - zwykle tego BK nie ma więc nie ma się o co martwić, że nam coś będą sprawdzać.

Odradzam jednak kombinacje w stylu zakładam koła kumpla na BK a później jadę na łysych - można za to wylecieć. Osobiście zmieniałem koła już po przejściu BK ale zgłosiłem ten fakt na drugi dzień, tak na wszelki wypadek.

Niestety mój maluch ma to do siebie, że często trzeba sprawdzać czy wszystko jest na miejscu, więc na komasacji otwieranie maski mi się przytrafiło
  
 
"Podczas trwania imprezy, wewnątrz pojazdu zaleca się by była
umieszczona karta identyfikacyjna (według załącznika nr 4) widoczna
przez prawą tylną boczną szybę, zawierająca numer startowy,
podstawowe informacje o członkach załogi, ich aktualne fotografie oraz
podpisy. Nieprzestrzeganie tego przepisu pociągnie za sobą karę do
wykluczenia włącznie."
Mam sobie sam zrobić taką kartę
  
 
kilka pytań licze na szybką odpowiedz

1 czy klakson może byc na hebelek umieszczony na desce
2 czy odma może byc wpuszczona do butelki w komorze silnika
3 czy musi być podswietlanie rejestracji (nie mieści mi sie )
4 czy tą karteczke ze zdjęciami i danymi kierowcy i pilota ktoś nam da czy musimy sobie cos takiego zrobic , jesli tak to w jakiej formie
5 breda przechodzi normalnie BK


jak sobie coś przypomne to napisze !!!
  
 
Cytat:
2005-05-31 22:34:45, Meehow_K pisze:
"Podczas trwania imprezy, wewnątrz pojazdu zaleca się by była umieszczona karta identyfikacyjna (według załącznika nr 4) widoczna przez prawą tylną boczną szybę, zawierająca numer startowy, podstawowe informacje o członkach załogi, ich aktualne fotografie oraz podpisy. Nieprzestrzeganie tego przepisu pociągnie za sobą karę do wykluczenia włącznie." Mam sobie sam zrobić taką kartę



w Kraku nie obowiązuje od jakiegoś czasu ten przepis
  
 
lukaszc:

1. tak
2. tak
3. oficjalnie oczywiscie musi byc, ale mysle ze przejdzie bez tego (w dzien nie powinni zauwazyc, a nawet jesli to czepiac sie tego).
4. jesli bedzie wymagana to wam dadza (wtedy przy zgloszeniu chca fotki, xero wystarczy)
5. zazwyczaj przechodzi, ale oczywiscie jest "zle" komentowana

meehow patch pkt 4
  
 
Cytat:
2005-06-06 13:29:41, mountez pisze:
lukaszc: 1. tak 2. tak 3. oficjalnie oczywiscie musi byc, ale mysle ze przejdzie bez tego (w dzien nie powinni zauwazyc, a nawet jesli to czepiac sie tego). 4. jesli bedzie wymagana to wam dadza (wtedy przy zgloszeniu chca fotki, xero wystarczy) 5. zazwyczaj przechodzi, ale oczywiscie jest "zle" komentowana meehow patch pkt 4




mountez jesteś wielki dzięki , najbardziej mnie martwił głupi klakson
  
 
Cytat:
2005-06-06 10:19:18, lukaszc pisze:
kilka pytań licze na szybką odpowiedz 1 czy klakson może byc na hebelek umieszczony na desce 2 czy odma może byc wpuszczona do butelki w komorze silnika 3 czy musi być podswietlanie rejestracji (nie mieści mi sie ) 4 czy tą karteczke ze zdjęciami i danymi kierowcy i pilota ktoś nam da czy musimy sobie cos takiego zrobic , jesli tak to w jakiej formie 5 breda przechodzi normalnie BK jak sobie coś przypomne to napisze !!!


jedynie mogliby mieć zastrzeżenie do braku podświetlenia tablicy, najwyżej zrób jakąś prowizorę, a będzie wszystko OK
  
 
Pusta puszka z urwaną końcówką też przejdzie
  
 
panowie jeszcze jedno , czy moge mieć ręczny bez zapadki
  
 
Cytat:
2005-06-07 12:08:11, lukaszc pisze:
panowie jeszcze jedno , czy moge mieć ręczny bez zapadki



możesz
  
 
Cytat:
2005-06-07 12:48:26, Konrad_P pisze:
możesz



na BK
moim zdaniem zdecydowanie nie mozna.
(oczywiscie oficjalnie, bo w praktyce duzo ludzi nie ma zapadki...)

  
 
Cytat:
2005-06-08 10:32:37, mountez pisze:
na BK moim zdaniem zdecydowanie nie mozna. (oczywiscie oficjalnie, bo w praktyce duzo ludzi nie ma zapadki...)



jeszcze się nie spotkałem żeby na BK ktoś sprawdzał zapadki, no chyba że czasy się zmieniły
  
 
skoro moja padlina przeszła BK na kjsie to każda przejdzie