Ogranicznik obrotów w 316i M40

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco


Mam pytania odnośnie ogranicznika obrotów w moim autku obroty po wciśnięciu gazu zatrzymują się przy około 4100obr/min oczywiście przy wyprzedzaniu zostałem niemile zaskoczony, ale człowiek się wszystkiego uczy
1) Gdzie on jest umiejscowiony?
2) Czy jest możliwość jego odłączenia?
3) I jaki ma to wpływ na silnik?
  
 
Cytat:
2005-05-23 19:35:48, Znajomy5 pisze:
Mam pytania odnośnie ogranicznika obrotów w moim autku obroty po wciśnięciu gazu zatrzymują się przy około 4100obr/min oczywiście przy wyprzedzaniu zostałem niemile zaskoczony, ale człowiek się wszystkiego uczy 1) Gdzie on jest umiejscowiony? 2) Czy jest możliwość jego odłączenia? 3) I jaki ma to wpływ na silnik?


a może masz śrube poprostu wkręconą, hehehehe
  
 
Odcięcie przy takich obrotach to raczej nie możłiwe sprawdź czy Ci się przepustnica otwiera całkowicie....
  
 


U mnie też odcina ale tak w okolicach 5000-5500 obr/min i jeśli sie nie mylę to jest to zapisane w ECE więc nie jest to urządzenie tylko zapis w mapie wtrysku - tak mi sie wydaje

  
 
u mnie w 316 m43 odcina przy 5900-6000rpm
  
 
Dziwna sprawa z tym odcięciem. Po przeczytaniu tego postu przegoniłem dzisiaj swoją do końca ile miała (drogi mi z leksza w mieście nie starczyło i tylko do 3 biegu doszedłem). Mi też kręci się do niecałych 5 tys. obrotów (pisałem z resztą o tym kiedyś), i o ile z miejsca idzie dobrze to jednak v-max jest żałosny (do 160 km/h). Nie wiem co to jest ale na pewno nie jest to fabryczne odcięcie. Przy 4,5 tys. obr zaczyna coś tłumić lekko obroty a przy 4,9 tys. obrotów jakby coś go trzymało i nie chiało puścić. Pytałem kiedyś o to paru mechaników i nikt nie wiedział co to może być (na forum wyczytałem jednak, że np. źle ustawiony rozrząd, walnięta elektryka itp.). Ciekawe jest to, że zdarza się to ludziom tylko w silnikach m40...
  
 
Zastanawiam się czy nie jest to, aby spowodowane ustawianiem nastawnika przepustnicy? (ale to tylko domysły)

Na razie poznaję swoją maszynkę, więc powolutku będę dochodził do tego, co w niej siedzi


Mam pytania odnośnie ogranicznika obrotów w moim autku obroty po wciśnięciu gazu zatrzymują się przy około 4100obr/min oczywiście przy wyprzedzaniu zostałem niemile zaskoczony, ale człowiek się wszystkiego uczy
1) Gdzie on jest umiejscowiony?
2) Czy jest możliwość jego odłączenia?
3) I jaki ma to wpływ na silnik?



NIMNUL – Dzięki! Każda rada jest dobra.
  
 
wielkim znawca niejestem ale dane tech mowia ze 316 m40 ma max moc przy ok5500!!!wiec to odcinanie przy 4100 niemoze byc fabrycznym ogranicznikiem obrotow!cos jest nie tak albo z komputerem albo z pompa paliwa albo tez z obrotomiezem
  
 
panowie w każdym benzyniaku bmw na rynek europejski (bez m) cięcie następuje przy 6.5tyś a jak ktoś ma inaczej to ma popsute auto
  
 
Piękne Dzięki
No to, jeśli ktoś zna w okolicach Wrocławia dobrego mechanika, co mi to sprawdzi to proszę o podanie jego namiarów
  
 
Święta racja hz10! Dokładnie tak jest. Nie wiem co to do cholery może być (chyba nikt już nie wie) ale jest to dość częsta dolegliwość zauważyłem.
Może to być spowodowane wyżartym wałkiem i zużytymi hydraulikami? Komputer i przepływomierz nie wykazują u mnie żadnych błedów. Kable wys. napięcia i świeczki mam nowe a dalej nie chce mi się wkręcić do końca?
  
 
Podobno w niektórych Bemkach jest odcięcie obrotów w "palcu" rozdzielacza na zasadzie siły odśrodkowej
  
 
Ludzie piszcie, radźcie, to może w końcu dojdziemy co może być winowajcą. Mlewy twierdzisz, że palec rozdzielacza - jeszcze tego sie nie tykałem (tylko jak sprawdzić czy to on? Trzeba pożyczyć od kogoś i przełożyć chyba). A co na to mechanicy na naszym forum?
  
 
powodem moga byc jakies zmiany w układzie wydechowym nap nieodpowiedni montaz strumienicy lub wysypanie katalizatora i zostawienie pustej puszki
  
 
a jak moja bestja kręci, ż czerwone zamyka to zle???
  
 
Cytat:
2005-05-24 20:59:02, krzysiek77 pisze:
a jak moja bestja kręci, ż czerwone zamyka to zle???


wrecz przeciwnie
  
 
a na czym polega to ciecie? czy podczas niego są równe obroty czy falują i słychać jak by brakowało paliwa lub zapłonu na ok 0.5 s?napiszcie to coś doradze
  
 
Cytat:
2005-05-24 19:45:49, hz10 pisze:
panowie w każdym benzyniaku bmw na rynek europejski (bez m) cięcie następuje przy 6.5tyś a jak ktoś ma inaczej to ma popsute auto ::



jestes pewien ze w 316 tez? u mnie odcina przy 6000 moze troche ponad jak lekko na czerwone pole wejdzie. obrotomierz mam do 7000rpm

jesli ktos ma 316 m43 to niech sie wypowie jak jest u niego z odcieciem...

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-05-24 22:16:14 ]
  
 
jeździłem ostatnio 1.8 i cieło przy przy 6.5
  
 
Hz10 jest tak jak piszesz, przyspiesza ładnie, rwie do przodu jak głupia ale wejdzie na 4,5 tys. obrotów i coś zaczyna rwać jakby paliwa/powietrza brakowało ale po zastanowieniu idzie jeszcze do 4,8 albo 4,9 i dalej już nie przyspiesza (jakby przełożenie się skończyło i jakby czekała na 6-sty bieg). Nie wiem jak jeszcze to opisać. Pewnie musiałbym to zobaczyć na żywo.
Paweł0 napisał, że ingerencja w katalizator może powodować takie niespodzianki a z tego co wiem, poprzedni właściciel kata wyciął i mam zwykłą rurę wstawioną (ale podobno to ma wzmocnić silnik a nie go osłabiać)?