MotoNews.pl
  

AUTOMAT W TDS 525 ...CO O TYM SĄDZICIE?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
....WITAM
NA AUTOMATACH SIĘ NIE ZNAM WIĘC MOŻE COŚ PODPOWIECIE NA CO NALEŻY ZWRÓCIĆ UWAGĘ PRZY KUPNIE, TO AUTO JAKIE MAM NA OKU MA PRZEJECHANE 210 TYŚ. KM CO O TYM SĄDZICIE?
POZDRAWIAM
  
 
wpisz w wyszukiwarce tego forum "TDS automat" mi wywaliło 3 strony o TDSie


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-05-04 14:48:17 ]
  
 
Co do przebiegu to nie ma reguł, przy każdym moze być bardzo dobrze lub bardzo źle, zalezy jak kto dbał. Automat super sprawa, ja osobiście mam i bardzo sobie chwale. Musisz przede wszystkim zwrócić uwagę na to czy nie szarpie podczas zmiany biegów gdy jedziesz, tzn zawsze coś tam moze szarpnąć ale nie moze to być baardzo odczówalne! Po za tym autko musi zawsze jechać, tzn na postoju jak wżucisz D i puścisz hamulec to powinno powoli się toczyć - oczywiście na prostej a nie pod górkę! Przy włanczaniu R(wstecznego) możesz odczuć lekkie szarpnięcie, to norma, natomiast na D powinno być spokojnie, najżywej poczujesz coś jakby tył auta Ci na chwilkę przysiadał.
Coś jeszcze?
  
 
Cytat:
2005-05-04 14:43:10, Jeztom pisze:
wpisz w wyszukiwarce tego forum "TDS automat" mi wywaliło 3 strony o TDSie [ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-05-04 14:48:17 ]



Ale w tym poście chodzi konkretnie tylko o autmata
  
 
DZIĘKI ALDIK
WŁaśnie jest jak napisłeś, czyli wsteczny troszkę szarpine, natomiast na D jest wszystko w porządku, zero szarpania, tylko powiedz mi jeszcze jak na tym automacie redukuje się biegi? Czyli np. jadę jakieś 110km i zamierzam coś tam wyprzedzić, i robię co?
Wciskam mocniej pedał gazu? wciskam SPORT? Czy jeszcze coś innego?
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-05-04 14:58:30, Aldik pisze:
Ale w tym poście chodzi konkretnie tylko o autmata


Dla mnie temat i treść postu wskazywała na:
"Chce kupić samochód 525TDS co o tym aucie sądzicie w automacie..."

Mak75 nie gniewaj sie na mnie, ale ostatnio i nie tylko ostatnio o TDS-sie było mnóstwo opisów, o automacie też, jak działa, na co zwrócić uwagę itd.
Cytat:

WŁaśnie jest jak napisłeś, czyli wsteczny troszkę szarpine, natomiast na D jest wszystko w porządku, zero szarpania, tylko powiedz mi jeszcze jak na tym automacie redukuje się biegi? Czyli np. jadę jakieś 110km i zamierzam coś tam wyprzedzić, i robię co?
Wciskam mocniej pedał gazu? wciskam SPORT? Czy jeszcze coś innego?


natomiast ten tekst makiego75 wskazuje na ewidentny problem, ale dopiero teraz. Gdyby treśc pierwsza na to wskazywała to bym nie zablokował napewno. pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-05-04 15:02:50, mak75 pisze:
jak na tym automacie redukuje się biegi? Czyli np. jadę jakieś 110km i zamierzam coś tam wyprzedzić, i robię co? Wciskam mocniej pedał gazu? wciskam SPORT? Czy jeszcze coś innego? pozdrawiam


nie mam automata, ale z tego forum pamiętam, że poprostu robisz kickdown czyli wciskasz dechę, jeżeli zachodzi taka potrzeba bieg się redukuje sam. Przycisk sport predysponuje jazdę na wyższych obrotach, czyli jak normalnie zmieniłby ci bieg na następny np. przy 3000obr to z przyciskiem sport uaktywnionym kręci się wyżej. Nie jestem pewien czy czasem tez szybciej biegów nie przełącza, (lekko szarpiac przy tym) ale to Aldik wie lepiej... pzdr


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-05-04 15:22:30 ]
  
 
Cytat:
2005-05-04 15:02:50, mak75 pisze:
DZIĘKI ALDIK WŁaśnie jest jak napisłeś, czyli wsteczny troszkę szarpine, natomiast na D jest wszystko w porządku, zero szarpania, tylko powiedz mi jeszcze jak na tym automacie redukuje się biegi? Czyli np. jadę jakieś 110km i zamierzam coś tam wyprzedzić, i robię co? Wciskam mocniej pedał gazu? wciskam SPORT? Czy jeszcze coś innego? pozdrawiam



Wciskasz gaz do dechy i jeżeli zrobisz to tak mocno ze przełamiesz odczówalny opór (czyli Kick-down'a) to wtedy zredykuje sam na najmniejszy możliwy bieg i wciska Cie w fotek a jeżeli wciśniesz max ale bez kock-down'a to wtedy zmieni albo o jeden lub wogóle i po prostu zacznie przyspieszać. Możesz równiez włanczać tryb SPORT wtedy skrzynia zawsze ciągnie do końca obrotów na każdym z biegów. Jeżeli np jeździsz po górach lub masz wysokie wzniesienie i brakuje Ci mocy to możesz ręcznie zredukować np do 3ki, ale wcześniej sprwadź ruszając i samemu zmieniając pojedyncze biegi (aż dojdziesz do D) aby sprawdzić jak szybko możesz jechać na każdym z biegów, aby uniknąć w przyszłości uszkodzenia skrzyni po przez włączenie zbyt niskiego biegu. Z tego co się orjentuje to masz(będziesz miał) nowszą skrzynie 5stopniową (2,3,4,D), której tak nawiasem mówiąc jeszcze wiele firm do dzisiaj nie stosuje hehe Bmw zawsze wyprzedzało w technologi inne autka
  
 
...właśnie tak przetestuję tą skrzynię,ale zaczyna nękać mnie mała rzecz... sypiące się głowice w TDS z tego co znalazłem na forum to jakaś niezła panika o tą głowicę ...ale silnik na automacie raczej nie powinien się przegrzewać czy się mylę?
  
 
Cytat:
2005-05-04 16:08:23, mak75 pisze:
...właśnie tak przetestuję tą skrzynię,ale zaczyna nękać mnie mała rzecz... sypiące się głowice w TDS z tego co znalazłem na forum to jakaś niezła panika o tą głowicę ...ale silnik na automacie raczej nie powinien się przegrzewać czy się mylę?



Silnik połączony z automatem prawie napewno jest mniejsz wyżyłowany niżeli np w manualu. Głowicą się nie martw, jak ma sie coś zepsuć to w kazdym aucie może paść a jak ma być dobrze to i maluchem zajedziesz 500km bez żadnej awarji
  
 
jak tak słucham o tych automatach to sam mam chec na takiego (5 biegów)
  
 
Cytat:
2005-05-04 18:13:49, pawełO pisze:
jak tak słucham o tych automatach to sam mam chec na takiego (5 biegów)


Hmm ja tam większej różnicy nie widze, hmm no może płynniej zmienia od 4 biegówki, ale moze akurat ta jest w tak dobrym stanie lub w lepszym od poprzednich i dlatego tak mi się wydaje, hmm nie wiem.
  
 
jednak spalanie mnie troche zniecheca do automatów
  
 
Cytat:
2005-05-04 18:19:29, pawełO pisze:
jednak spalanie mnie troche zniecheca do automatów



I tu Cie zaskącze, według instrukcji E38 którą posiadam wychodzi, że mój silnik ze skrzynią manualną i to 6 biegową pali w mieście więcej od autmata!
  
 
Aldik-sprawa się ma tak że mając automat ciągle korci przyciskanie gazu,bo to przyjemność i nie trzeba naciskać pedału i machać ręką,no i spalanie jest większe,ale jak za twoją radą przestawiłem kąt wtrysku to zaczął mniej spalać (2l)! i szybciej zapala.
  
 
Cytat:
za twoją radą przestawiłem kąt wtrysku to zaczął mniej spalać (2l)!

ciekawe co ma piernik do wiatraka
  
 
Cytat:
2005-05-04 22:19:00, broks pisze:
Aldik-sprawa się ma tak że mając automat ciągle korci przyciskanie gazu,bo to przyjemność i nie trzeba naciskać pedału i machać ręką,no i spalanie jest większe,ale jak za twoją radą przestawiłem kąt wtrysku to zaczął mniej spalać (2l)! i szybciej zapala.



Ja nic nie radzilem, pomyliłes mnie z kimś
  
 
Cytat:
2005-05-04 15:21:11, Jeztom pisze:
nie mam automata, ale z tego forum pamiętam, że poprostu robisz kickdown czyli wciskasz dechę, jeżeli zachodzi taka potrzeba bieg się redukuje sam. Przycisk sport predysponuje jazdę na wyższych obrotach, czyli jak normalnie zmieniłby ci bieg na następny np. przy 3000obr to z przyciskiem sport uaktywnionym kręci się wyżej. Nie jestem pewien czy czasem tez szybciej biegów nie przełącza, (lekko szarpiac przy tym) ale to Aldik wie lepiej... pzdr [ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-05-04 15:22:30 ]



Kolego nie SPORT to sie nazywa tylko STANDART , kazdy tak mowi jak ty , ja mialem Mercedesa 300 E automatic ...szczegolnie zwracac uwage przy ruszaniu , a wiec z chwila sprawdzenia ...TO TAK ...wcisnij pedal Hamulca , wrzoc D ...potem dawaj gazu nie duzo , ale tak jakby mial ruszac , jesli sie slizga to juz nie kupuj ..Automaticki sa z tym dobre ze nie mozna go zajezdzic ,bo wiadomo wedlug obrotow silnika sam sobie dobiera biegi .
  
 
Cytat:
2005-05-05 13:46:09, tadebmw pisze:
Kolego nie SPORT to sie nazywa tylko STANDART , kazdy tak mowi jak ty , ja mialem Mercedesa 300 E automatic ...szczegolnie zwracac uwage przy ruszaniu , a wiec z chwila sprawdzenia ...TO TAK ...wcisnij pedal Hamulca , wrzoc D ...potem dawaj gazu nie duzo , ale tak jakby mial ruszac , jesli sie slizga to juz nie kupuj ..Automaticki sa z tym dobre ze nie mozna go zajezdzic ,bo wiadomo wedlug obrotow silnika sam sobie dobiera biegi .



Jaki Standard??!! Chyba ten Merc to był jakiś Standard
To się nazywa SPORT!
  
 
Cytat:
2005-05-05 13:46:09, tadebmw pisze:
Kolego nie SPORT to sie nazywa tylko STANDART , kazdy tak mowi jak ty , .


to jak sie nazywa tryb jazdy standartowej?


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-05-05 13:52:53 ]