Obroty na gazie i benzynie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podpowiedzcie prosze dlaczego na benzynie obroty opadają wolno,czasem zatrzymują sie na 1300,1500 obrotów i po jakimś czasie spadają do normalnej wartości,ale nie zawsze a na gazie czasem falują aż silnik wpada w wibracje.Na gazie nie zatrzmują sie na wysokich wartościach,raczej jak spadają to za nisko.Dzięki za rady.Auto 318i e36 silnik m43.Pozdrawiam.
  
 
Wiem że może to być przepływka.Podpowiedzcie jak ją rozebrać,tam jest taki kwadratowy plastik na górze.Czy mam go zzdjąć?I co pożniej.Przesmarować wyczyści?
  
 
Jak nie wiesz jak rozebrać i co zrobić to nie radzę brać się samemu. Przepływomierz powietrza można przedmuchać i wyregulować śrubokrętem (o smarowaniu nie słyszałem - nie polecam). Jest to część z założenia nierozbieralna więc nie polecam.
Poza tym może to być silniczek krokowy odpowiedzialny za niskie obroty. Wibracje silnika może też powodować zużycie kabli wysokiego napięcia lub świec (jak np. w przypadku mojego autka).
Pozdrawiam
  
 
U mnie na benzynie wszystko jest ok na gazie jak silnik jest zimny to mam za niskie obroty ( ok 500-600 ) jak sie zagrzeje to obroty się stabilizują ( troche poniżej 1000 ).

Co do przepływomierza jeśli chodzi ci auto poprawnie na benzynie tzn. nie gaśnie, nie przerywa to przepływomierz jest ok. i może tylko wystarczy go wyregulować mianowicie musisz ściągnąć "ten kwadratowy plastik". jak już go zdejmiesz spróbuj poruszać tym potencjometrem czy czasem się gdzieś nie zawiesza. jeśli się nie zawiesza to dobrze. Pod tym potencjometrem jest taka spręrzyna ślimakowa z plastikową tarczką z ząbkami i taki drucik który wchodzi w jeden z ząbków spróbuj przestawić o jeden ząbek (nie pamiętam w którą stronę ale tak aby uciągnąć tą spręrzynkę) odpal na benzynie i zobacz co się dzieje z obrotami. Na gazie nie robi to różnicy chyba że masz wtrysk
  
 
Biem ma racje nić nie smaruj i jeśli jesteś totalnym laikiem w takich rzeczach to sie za to nie zabieraj. Ja już pare razy robiłem takie przepływomierze. A co bo tego gazu to może potrzebna jest regujacja.

Napisz też jakie masz auto i jaki silnik bo może się okażać że nie masz przepływomierza klapkowego o którym pisałem tylko przepływomierz z tzw "gorącym drutem". jaką masz inst. gazową
  
 
udaj sie do warsztatu na regulacje gazu
  
 
Silnik 18i m43 na łańcuszku 94r.Regulacja gazu nic nie daje.Gazownik podciągnął linkę gazu (przepustnica jest cały czas otwarta) inaczej falowanie obrotów na gazie jest nie do zniesienia.
Filtry i świece nowe,
  
 
A instalacja gazowa ze sterownikiem sondy lambda.Ktoś mi powiedział ze to sterownik analogowy i żeby go wymienić na cyfrowy,czy to coś da?
  
 
Cytat:
2005-05-20 07:59:28, yessong pisze:
Silnik 18i m43 na łańcuszku 94r.Regulacja gazu nic nie daje.Gazownik podciągnął linkę gazu (przepustnica jest cały czas otwarta) inaczej falowanie obrotów na gazie jest nie do zniesienia. Filtry i świece nowe,



A przesłoniłeś dolot powietrza ?

pozdr
Mariusz
  
 
Jeśli chodzi o przepływomierz to powinna znajdować się w nim taka śrubka chyba na inbus 7-ke służąca też do regulacji wolnych obrotów
  
 
Cytat:
Gazownik podciągnął linkę gazu


zmień gazownika. takich rzeczy się nie robi. teraz to i silnik krokowy sobie możesz wyjąć.
pozdrawiam
  
 
Ten "gazownik" powinien powinien mieć analizator spalin (takie urzędzenie które mierzy jonizacje spalin), a następnie powinien regulować gaz ale nie linką od sterowania przepustnicą tylko śrubami przy reduktorze lub/i śrubą przy parowniku (o ile taka występuje)
  
 
jak słysze takie cos
Cytat:
podciągnął linke

to bym zajeb.... tych wsdzystkich gazowników
  
 
Cytat:
2005-05-19 22:19:44, Dexter528i pisze:
U mnie na benzynie wszystko jest ok na gazie jak silnik jest zimny to mam za niskie obroty ( ok 500-600 ) jak sie zagrzeje to obroty się stabilizują ( troche poniżej 1000 ).


Dokładnie to samo (za niskie obroty na gazie-zimny silnik) mieliśmy w polonezie truck-u, powodem był mieszalnik, gazownik go zrobił(chyba coś koło 80zł. kosztowało) i nie ma juz problemu z obrotami na zimnym silniku i w dodatku znacznie lepiej auto po tym zabiegu jeździ... pzdr
  
 
Co to znaczy przesłonić dolot powietrza?W którym mniej więcej miejscu może być ta śrubka na imbus?
  
 
Cytat:
Co to znaczy przesłonić dolot powietrza?


odwrócić go dziurą dolotową w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy.
Cytat:
W którym mniej więcej miejscu może być ta śrubka na imbus?


zależy jaki masz reduktor. w niektórych jest nawet trzy śrubki w tym dwie na imbus. regulację jednak radzę przeprowadzić u prawdziwego gazownika.
Cytat:
mieliśmy w polonezie truck-u, powodem był mieszalnik, gazownik go zrobił(chyba coś koło 80zł. kosztowało)


wymienił membrany najzwyczajniej.
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-05-20 11:50:26 ]
  
 
Cytat:
2005-05-20 10:44:22, yessong pisze:
Co to znaczy przesłonić dolot powietrza?W którym mniej więcej miejscu może być ta śrubka na imbus?



Często zmniejszenie ilości powietrza (tak na oko 30-40%) powoduje, że zagazowane auta lepiej jeżdżą (na gazie oczywiście).

pozdr
Mariusz
  
 
Cytat:
Często zmniejszenie ilości powietrza (tak na oko 30-40%) powoduje, że zagazowane auta lepiej jeżdżą (na gazie oczywiście).


silnik z odsłonionym i zasłonionym częściowo dolotem, zassie dokładnie tyle samo powietrza.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-05-20 11:21:51, MARCIN_RADOM pisze:
wymienił membrany najzwyczajniej. pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-05-20 11:50:26 ]


nieprawda, membramy były wymieniane wcześniej i były prawie nowe, pozatym mój ojciec przy tym był i widział co robił, ojciec jest z tego rodzaju ludzi co sobie pilnuje roboty "fachowców" nigdy auta nie zostawia u mechanika jeżeli jest to tylko możliwe. Tak więc mieszalnik a nie membrmy. W osobówce zrobił dokładnie to samo później i efekt był ten sam. pzdr
  
 
Jezeli chodzi o dolot nie zaslaniac ( daj oddychac silnikowi) tylko ewentualnie odwrocic w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy. Jezeli o gaz to wszyscy maja racje zebys zmianil gazownika. A co do parownika to tam jest kilka takich sprezynek i gumek ktore sie zuzywaja i trzeba je co jakis czas wymieniac. Reszta to juz kwestia regulacji.
Pozdrowienia.

P.S. mozesz tez zresetowac komputer w samochodzie odlaczajac klemy. Czasem to czyni cuda, szczegolnie jak auto jest na gazie.