Wolno spadajace obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pisałe parę dni temu o problemie z obrotami na wolnych obrotach tzn. przy wysprzęgleniu schodzą (tak mi się wydaję) troche za wolno. Wykreciłem silniczek krokowy tyle na ile było to mozliwe przeczysciłem go ( w silniczku tylko jeden otwór i przesuwający się tłoczek, wlałem benzynki pare razy i wysuszyłem). Po wyczyszczeniu może trochę lepiej ale chyba nie do końca. Słyszałe, że w Escortach tak jest ale mnie to strasznie denerwuje. Słyszałem też, że mozna odłączyć czujnik prędkości i to pomaga, ale za to spalanie wzrasta. Proszę o opinie. Kurcze ale sie rozpisałem
  
 
Co do czunika jazdy, to sprobuj odlaczyc, nie sadze zeby to mialo cos wspolnego ze spalaniem, jak juz to spalanie powinno minimalnie spasc. Z tego co sie orientuje, to ten czujniczek ma ca celu utrzymanie wyzszych obrotow silnika, zeby w czasie jazdy na luzie utrzymac systemy samochodu (wspomaganie kierownicy, hamulcow, itd) w wyzszej sprawnosci (zeby przypadkiem silnik nie zgasl).


[ wiadomość edytowana przez: niesztof dnia 2005-05-30 12:22:31 ]
  
 
tzn. ze może to zakłucić pracę wspomagania czy hamulców ... chyba nie?. Moze ktoś odpinał ten czujnik i ma jakieś porównanie.
  
 
Ja odpinalem. Ale u mnie sprawa wygladala troche inaczej. Jak wrzucilem na luz w czasie jazdy, to obroty stawaly na ok. 1200-1500, jak sie zatrzymalem, to dopiero do ok. 900 spadly. Po odpieciu oczywiscie efekt byl "natychmiastowy".
Co do tego dzialania hamulcow, i pompy, to oczywiscie wszystko zalezy. Ja to testowalem na wszelkie sposoby i nic sie nie dzialo. Nie wiem, moze przy gwaltownym hamowaniu gdybym jechal na luzie, ale raczej watpie. Z reszta i tak zadko na luzie jezdze.

Tak wiec mysle, ze spokojnie mozesz odpiac
  
 
spoko .. wywal w cholere ten czujnik ja odlaczylem i obroty OK a na dodatek spalanie zmalalo
  
 
to po cholere Ford wstawia te czujniki, w serwisie powiedzieli mi że jezeli taki czujnik jest to nie powinno sie go odpinać bo spalanie wzrośnie.
  
 
ten jest po to,jak ktos ma zajechany silniok,rozlegulowany zaplon, albo jakies inne usterki,ktore moglyby doprowadzic do zbyt duzego spadku obrotow na biegu jalowym, dlatego czujnik utrzymuje obroty na ok 1500 podczas jazdy, zeby temu zapobiec. czasami tez, jesli masz wlaczone duzo osprzetu,klima,intensywnie krecisz kierownica, nagle hamujesz ostro etc silnik moze zgasnac, ale w sprawnym aucie to sie nie zdarza.
  
 
czesc, powiedzcie gdzie umieszczony jest ten czujnik w ZETECu - jesli ktorys z was ma ten silniczek
  
 
na lince predkosciomierza, przy skrzyni biegow
  
 
Mam sciągniete zdjęcie tej wtyczki ale nie wiem jak zamieścić to w postcie
  
 
podaj email to ci wyslę
  
 
Panowie, czujnik prędkości jazdy ma jeszcze jednao bardzo ważne zadanie, przy gwałtownym spadku prędkości (hamowanie) odcina poprzez komputer dopływ paliwa i hamuje silnikiem, dlatego przy sprawnym układzie może silnik lekko przygasnąć przy takowym hamowaniu na luzie!! Jeśli chodzi o rozłączenie tegoż czujnika o jest to praktyczny sposób na takie dolegliwości, może tylko lekko zamulać auto na wyższych biegach od I przy ostrym przyspieszeniu, w końcu dla komputera samochód stoi no nie
Ja rozłączyłem POLECAM
  
 
emila wyslalem na priva. dzieki

a wrzucic fote jest bardzo prosto.
1. wrzucasz fotke na serwer www.imageshack.us
2. w zaleznosci czy chcesz thumbnail'a czy inna postac wklejasz odpwiedniego linka w posta albo przez przycik "obrazek" ponizej formularza textowego podczas tworzenia odpowiedzi na posta.
pozdr