Gaz i niespodzianki!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Was!
Mam problem i proszę o pomoc! W moim Espero mam LPG i od wczoraj, tzn. mocnych opadów deszczu nie mogę praktycznie ruszyć z miejsca na gazie. Po dodaniu "gazu" silnik dławi się i nie chce wejść na obroty. Gdy zmienię na benzynę aswalt rwie " w trąbkę". Czy ktoś może mi podpowiedzieć co jest tego przyczyną? Z góry dziekuję za Wasz cenny czas poświęcony "młodemu" posiadaczowi Espero.
  
 
Kable WN kiedy były ostatnio wymieniane?
  
 
A cholera je wie kiedy! Mam to autko od 48 godzin i miałem pecha, że akurat padało. Myslałem również o kablach, dopuszczałem swiece a reszta ... cóż...liczę na waszą pomoc
  
 
w wypadku gazu kable i swiece zawsze warto wymienic jesli sie kupilo samochod..dodatko tez filtr gazu i filtr powietrza..(choc te dwa ostatnie elementy nie sa raczej przyczyna tej usterki)

hmm..ale jednak mimo wszystko nie wydaje mi sie ze kable sa tu przyczyna..niemozliwe zeby samochod na suchym jezdzil idealnie na zlych kablach i tylko w deszczu zeby cos sie dzialo..gdyby kable byly nie tak to i na suchym bujalyby sie mocno obroty bylyby strzaly w filtr powietrza itp..ja to bym ogolnie podjechal do gazownika zeby przejrzal ta instalacje jak masz swiezy samochod
  
 
Witam Was!
Od rzeczonej ulewy minęły 3 dni, a ja mam non stop problemy z ruszaniem na Gazie. Raz jest lepiej, raz gorzej, ale zawsze jest źle. Byłem u "gazownika" i zaproponował mi, aby wymienić wszystkie podzespoły WN /kable, świece, palec, kpułkę/. Czy Waszym zdaniem to moze pomóc?
  
 
Oczywisice, ze moze i pewnie pomoze. Tylko nie wiem czy jest sens wymieniac wszostko na raz. Na poczatek kup nowe kable WN. Jezeli nie pomoze mozesz rozebrac aparat zaplonowy i zobaczyc w jakim stanie jest palec i kopulka, przeczyscic wszystko z nalecialosci.

Przy okazji jak pisal qbaj - wymien filtry.

Przeciez to podstawa, zeby zrobic wymiane wszystkich wazniejszych rzeczy przy kupnie nowego samochodu - filtry, olej, czesto jezeli nie mamy pewnosci przebiegu takze pasek rozrzadu, dobrze tez zmienic reszte plynow na nowe - hamulcowy, chlodniczy...
  
 
Twoje słowa to miód dla mojej duszy! Jeżeli jest tak jak piszesz, to w przyszłym miesiącu będę w Warszawie przez tydzień i postaram się spotkać z Tobą przy "bezalkoholowym".
  
 
Cytat:
2005-05-21 09:33:01, QLogic pisze:
(...) jezeli nie mamy pewnosci przebiegu takze pasek rozrzadu, (...)


Dokłądnie. W silnikach 1,5 szczególnie. Kiedyś doszliśmy na tym forum do wniosku, ze jak kupujes samochód u obcego człowieka dobrze jest wymienić pasek z napinaczami bez względu na deklarowany przebieg i zapisy serwisu.

Po prostu konsekwencje zerwanego paska rozrządu w tym silniku są zbyt poważne w stosunku do (niemałej) ceny wymiany tegoż.
  
 
a tzw. mase instalki sprawdziles bo jak roznie chodzi to moze byc taki temat ze raz masa jest a raz nie i wtedy szarpie jest slaby i sa strzaly moze to to a wtedy wystarczy dokrecic srobke
  
 
Witam!
Przyznam sie szczerze, że do dzisiaj nie wymieniłem świec, ale... jak widać, od kilku dni jest piekna pogoda, do tego zatankowałem gaz na Shellu i wyobaźcie sobie, że...autko chodzi prawie bez zarzutu, zbiera się całkiem przyzwoicie, a to było głównym moim problem. Jestem swiadomy, że najbliższy deszcz zmusi mnie do wymiany kabli i świec.
  
 
Cytat:
2005-05-21 10:05:21, Navi pisze:
Dokłądnie. W silnikach 1,5 szczególnie. Po prostu konsekwencje zerwanego paska rozrządu w tym silniku są zbyt poważne w stosunku do (niemałej) ceny wymiany tegoż.



No chyba, że ma się takiego farta jak poprzedni właściciel mojego Wińka
Wymienił pasek i wszystko inne przy 60 tysich i 13 tysięcy później zawiódł ferelny napinacz ( jakaś wada konstrukcyjna ) w efekcie czego pasek szlag trafił Tłok zatrzymał się w odległości 1 mm od zaworu - przypadek chyba jeden na milion