Jak zwiększyć moc w RST

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co można zrobić żeby uzyskać wiecej mocy w 1600-turbo.Czy można podkrecić turbo seryjnie daje 0.5bar ile można wycisnąć tylko w ramach rozsądku bez ingerencji w silnik chodzi o tłoki czy ktoś ma jakiś bezpieczny sposob
  
 
o czlowieku, za duzo by tu pisac....Bez ingerowania w silnik 180 kucy jest w miare bezpieczne. Zwieksza sie doladowanie bardzo latwo ale gorzej ze zwiekszeniem dawki paliwa. A pierwsze bez drugiego konczy sie kupnem silnika. Zwieksza sie ja za pomoca chipa lub jak ktos chce moze probowac krecac sruba od mieszanki (podobno do 160 kucy nie ma problemu). Generalnie malo kto wie w Polsce jak zwiekszac moc z doswiadczenia Polecam poczytac angileskie fora i tam uzyc opcji search....a jakby co to sluze sterta roznych linkow i tekstow z dzialu podkrecania rst. To tyle dla zachety
  
 
Rex ma doswiadczenie w zwiekszaniu mocy Michal a czego sie spodziewasz i jakim kosztem Polecam sie zmierzyc i zobaczyc czy Twoja turbina chociaz 0.5 daje rade
  
 
no ja znam efekty nieumiejetnego podkrecania....tego sie nie da ukryc Co prawda to nie byly moje wygibasy ale efekt a raczej defekt byl juz po mojej stronie. No wlasnie najpierw sobie zakup zegar doladowania zanim zaczniesz cokolwiek robic , potem jedz na hamownie i dowiedz sie ile tam drzemie tak naprawde i dopiero wtedy zacznij myslec co robic...Z tego co slyszalem to przy silniku w stanie tip top 140-150 kucy osigalne jest sama regulacja + jakimis prostymi modami w stylu filtra itp. Tylko wiedz ze tam serio musi byc wsio gites zeby zaczac cos robic bo inaczej skonczysz tak ja...wyjazdem po silnik
  
 
rex silniki mam trzy gorzej było by ze skrzynia bo mam jedna
  
 
... nowe ECU i acturator, gotowy zestaw.. na burtonie... potem nowe turbo, nowe węże, więcej powietrza i nowe inc oraz niższe tłoki, potem.. wtrski, zawory, wydech da się do 300+ KM zrobic pozostawiając 1.6... zależy ile chcesz wydac kasy
  
 
Cytat:
2005-05-24 23:30:59, piotr_RST pisze:
... nowe ECU i acturator, gotowy zestaw.. na burtonie... potem nowe turbo, nowe węże, więcej powietrza i nowe inc oraz niższe tłoki, potem.. wtrski, zawory, wydech da się do 300+ KM zrobic pozostawiając 1.6... zależy ile chcesz wydac kasy



Polemizowałbym z tymi 300KM. Taką moc na rozwierconym i owszem, ale z bólem. Do tego 8 wtryskiwaczy, mocniejsza pompa, większy świstak, ECU... Herbatniki z rozwierconego do 1,9 wyciągają 265-270 KM. No chyba że ktoś robi auto na przebieg 1000 km, wtedy się zgodzę.
  
 
dobrze zakuty doł silnika i można robić spokojnie te 300 KM z 1.6
  
 
Dobrze zakuty dół kosztuje z 1000 GBP...
  
 
a ktoś mówił że to ma byc tanie ??

jak ma byc zrobione Profi to to poprostu musi kosztować jak ktoś niema kasy to poprostu lepiej zeby się zato niezabierał ...
przynajmniej ja bym wolał jeździć już seryjnym niż experymentować i uprawiać jakieś druciarstwo...
  
 
Jak w moim przedostatnim poście. Można zrobić auto na przebieg 1000 km.
  
 
Spokojnie ja nie mowiłem że chce wycisnąć z tego silnika 300KM chciałem tylko jakies 160KM a z tego co wiem to jest to możliwe nie wielkim kosztem i praktycznie tylko regulacją
  
 
160 mozna tanim kosztem ale tylko wtedy kiedy sam bedziesz to robil i bedziesz mial dostep do sondy szerokopasmowej ktora ci zmierzy AFR Przynajmniej tak slyszalem i sam mam tak zamiar zrobic w nowym silniku
  
 
Wilk 5 wtryskow wystarczy Najlepszy tuning dla rst to miec nowa turbine i seryjna moc plus zrobic programik sprawny Bo do tych 180 kucy to Ic nie musisz zmieniac ani innych gratow A powyzej to juz wielki problem Wiem to po sobie
  
 
Cytat:
2005-05-25 15:54:44, WilK pisze:
Polemizowałbym z tymi 300KM. Taką moc na rozwierconym i owszem, ale z bólem. Do tego 8 wtryskiwaczy, mocniejsza pompa, większy świstak, ECU... Herbatniki z rozwierconego do 1,9 wyciągają 265-270 KM. No chyba że ktoś robi auto na przebieg 1000 km, wtedy się zgodzę.




Jezuuu. Wilku skąd Ty to wziąłeś?? Po kiego czorta Ci te 8 wtrysków? Mamy XXI wiek a nie lata 80 XX. Co ma pojemność do maks mocy? I przede wyztskim jka to dobrze że np. Norris Motorsport nie wie że się nie da. Bo Karl mógłby się załamać jakby się dowiedział że 300 konne silniki które zbudował nie mają prawa istnieć.
  
 
Cytat:
2005-05-26 00:35:43, Bakster pisze:
Wilk 5 wtryskow wystarczy Najlepszy tuning dla rst to miec nowa turbine i seryjna moc plus zrobic programik sprawny Bo do tych 180 kucy to Ic nie musisz zmieniac ani innych gratow A powyzej to juz wielki problem Wiem to po sobie



Ja tylko chcialem wtracic ze KE-Jetronic jest obslugiwany przez komputerki nieprogramowalne wiec nie da sie do nich programu napisac a jedynie mozna wlutowac chip w ecu, dzieki czemu bedzie mozliwosc podawania wiekszej ilosci palifka i ecu pozwoli do tego na wieksze doladowanie...to tak kwoli scisolsci
  
 
Rex, większośc komputerów z tamtych czasów chipuje się w ten sposób że wylutowuje się oryginalny EPROM i wlutowuje gniazdo pozwlaające na wymianie chipów. Live Mapping mozliwy jest dla tunera który posiada odpowiedni emulator EPROMu. De facto po prostu zmienia sie część lub cały program ECU.
  
 
Cytat:
2005-05-26 01:25:50, Azrael pisze:
Jezuuu. Wilku skąd Ty to wziąłeś?? Po kiego czorta Ci te 8 wtrysków? Mamy XXI wiek a nie lata 80 XX. Co ma pojemność do maks mocy? I przede wyztskim jka to dobrze że np. Norris Motorsport nie wie że się nie da. Bo Karl mógłby się załamać jakby się dowiedział że 300 konne silniki które zbudował nie mają prawa istnieć.



No widzisz Azraelu, jestem z innej epoki
  
 
Cytat:
2005-05-26 05:41:57, WilK pisze:
No widzisz Azraelu, jestem z innej epoki




Nie no w porządku, tylko nie rozumiem dlaczego aż tak wątpisz w możliwości współczesnej technologii. Jeżdżą na świecie uliczne silniki co mają po 300KM z litra. Niewiele tam serii ale pojemność można zachować. A duże wtryski teraz to robią już wystarczająco duże na znacznie większe moce.
  
 
Z pewnością 300 KM z litra to obecnie nic takiego. A o wtryskiwaczach czytałem chyba w Castle Engineering. Pamietajmy, że to do mechanicznego wtrysku, pewnie przy EFi wystarczą pojedyncze.