MotoNews.pl
2 Reczny chamulec-co jest grane??? (100924/0) - NT
  

Reczny chamulec-co jest grane???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam i mam problem z recznym chamulcem.Po zaciagnieciu go tylne kola maja jeszcze okolo pol obrotu luzu po czym sie zatrzymuja ale tak jakby ktos nagle wlozyl kijek w szprychy w kole rowerowym.Wie ktos cos w tym temacie???
  
 
Cytat:
2005-06-13 16:36:46, Max2000 pisze:
witam i mam problem z recznym chamulcem.Po zaciagnieciu go tylne kola maja jeszcze okolo pol obrotu luzu po czym sie zatrzymuja ale tak jakby ktos nagle wlozyl kijek w szprychy w kole rowerowym.Wie ktos cos w tym temacie???


być może pokrzywiona okładzina...

PS: Ale wiem, że hamulec piszę się hamulec


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-06-13 16:42:54 ]
  
 
dzieki za odpowiedz i...pouczenie. Moze ktos jeszcze wie co moze byc z tym hamulcem ,bo juz wiem przynajmniej jak sie go pisze
  
 
rozbierz i sprawdź. spradzałeś to na luzie czy na biegu?
  
 
na luzie oczywiscie.Po pol obrocie zatrzymuje sie z takim metalicznym stuknieciem
  
 
a moze ma ktos jakis link w temacie budowy tego recznego oczywiscie tylko przy kole bo dalej wiem jak wyglada
  
 
Cytat:
2005-06-13 16:56:58, Max2000 pisze:
na luzie oczywiscie.Po pol obrocie zatrzymuje sie z takim metalicznym stuknieciem


a może wyleciał Ci bolec trzymajacy szczęki? I teraz jak zaciągasz to szczęki się przemieszczają i porostu blokują koło... Słyszysz jakieś brzęczenie podczas jazdy?(na zewnątrz samochodu)
  
 
LINK do ręcznego hamulca. jeśłi chcesz dokłądniej cos zobaczyć kliknij na rysunek.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-06-13 16:58:52, Max2000 pisze:
a moze ma ktos jakis link w temacie budowy tego recznego oczywiscie tylko przy kole bo dalej wiem jak wyglada


przecież na pierwszej stronie forum jest spis wszystkich częsci
tu jest
  
 
wlasnie bol jest w tym ze jest calkowita cisz a ja nie wiem jak to jest zbudowane,bo przyznam sie jest to moja pierwsza bejca.Do tej pory poruszalem sie innymi markami i tam jakby bylo to prosciej zrobione.I dlatego bardzo bardzo chetnie zobacze jakis link z budowa tego mechanizmu,jesli jest ktos w posiadaniu takowego to bardzo prosze o wrzutke na forum
  
 
dzieki panowie za rysunki.Jestem pod wrazeniem Tarcze a zarazem bebny no no nie spodziewalem sie czegos takiego
  
 
Przyłącze się do tematy. Ale moja sprawa jest inna. nie mam chwilowo chamulca ręcznego. Powód mocno skorodowane osłony tarcz ( Te blachy znajdujące się za tarczami )
Moje pytanie jest następujące czy u was w sklepach z częściami można dostać taki blachy???
Pytałem się już w wielu sklepach i hurtowniach i zawsze mówili mi że nic takiego w polsce nie produkują. Wjednym tylko sklepie gość zaproponował mi że może mi coś takiego sprowadzić z niemiec ale będzie to kosztować 150-200 zł za sztukę.
Moje zapytanie jest tylko o to czy u was możnacoś takiego dostać.

Nie jestem zainteresowany bo jade do niemiec a tam kosztuje to 15euro za sztukę. Chodzi mi tylo o to czy u was też chcą tak zedrzeć skóre z oczu

Pozdrawiam
  
 


U mnie również po zaciągnięciu ręcznego jest luz nie mam pojęcia co to jest , nie przejmuję sie tym narazie .

  
 
dexter poszukaj po szrotach. powinni to mieć dostępne bez większych problemów.

Cytat:
max2000 pisze:
Jestem pod wrazeniem Tarcze a zarazem bebny no no nie spodziewalem sie czegos takiego


to wynika z pomysłowości i oszczędności projektantów. tarczowy hamulec jest skuteczniejszy, a i wymiana klocków jest prostsza i tańsza. wiec jako hamulec zasadniczy jest wskazany właśnie taki typ hamulca. hamulec pomocniczy (ręczny) nie musi byc tak skuteczny, więc wystarczy, tak jak to zrobiło bmw (opel w omedze też), bęben i szczęki. ktoś może zadać pytanie czemu nie można było tarczowego hamulca wykorzystać jako ręcznego. odpowiedź jest prosta. jest to kłopotliwe konstrukcyjnie. najlepiej to widać w naszych starych polonezach i fiatach 125.
pozdrawiam