MotoNews.pl
  

Co sie dzieje z cisnieniem?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pomozcie bo rece juz opadaja.objawy sa nastepujace: przy bardzo gwaltownym hamowaniu (tak ze slychac pisk opon) zapala sie nagle lampka cisnienia oleju i nie chce zgasnac nawet po zwiekszaniu obrotow silnika.trzeba zgasic silnik odczekac chwile i zapalic wtedy lampka od razu gasnie tak jak przy normalnym odpalaniu silnika. pompa oleju jest w dobrym stanie wyczyszczona z syfu tak samo jak odsrodkowy filtr oleju.panewek nie slychac zeby stukaly zreszta lampka od cisnienia oleju gasnie juz przy kreceniu rozrusznikem wiec cisnienie chyba nie najgorsze.
  
 
A pytanie moze prozaiczne: czy olej jest na odpowiednim poziomie?
  
 
zapomnialem napisac.jasne ze tak nawet dolalem do maxa bo myslalem ze to wlasnie wina za malej ilosci oleju ale to niczego nie zmienilo
  
 
A na jakim oleju jeździsz i ile od ostatniej wymiany? Jeśli i to będzie w porządku, to wydaje mi się że czujnik ciśnienia oleju ma się ku końcowi. Bo tam specjalnie chyba nie ma się co więcej popsuć...
  
 
Cytat:
2005-06-03 20:51:59, jaceekn pisze:
zapomnialem napisac.jasne ze tak nawet dolalem do maxa bo myslalem ze to wlasnie wina za malej ilosci oleju ale to niczego nie zmienilo


w normalnie działającym silniku to byłby objaw ucieczki oleju spod smoka pompy oleju i przez to zapowietrzeniu się układu smarowania silnika (przy poziomie oleju około pół stanu poniżej poziomu minimum)

zgaduję, że może być to jakiś problem ze smokiem pompy (uderzony, złamany) - jak dla mnie jedynym sposobem na sprawdzenie jest uniesienie silnika z belki zawieszenia (metodą zasłyszaną choć nie sprawdzaną jest położenie belki na błotnikach, na jakis poprzecznych podstawkach by nie zagnieść błotników, i na niej podwiesić silnik) i zdjęcie miski olejowej by obejrzeć stan pompy oleju....

...ale sam nigdy nie miałem przypadku by ze stanem oleju zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju.
 
 
sęk w tym ze ostatnio wymienialem pompe i ja czyscilem bo myslalem ze to zawor regulujacy cisnienie i wszysto dokladnie ogladalem wszysto z pompa jest ok podejrzewam ze moze jakis kanal olejowy np w wale korbowym jest zatkany co wy na to?

a czujnik wymienilem dzisiaj i dalej to samo co bylo
  
 
Najwięcej "zamieszania" w toku myślenia prowadzącym do rozwiązania tej sprawy wprowadza to, że po zgaszeniu silnika i odczekaniu a następnie uruchomieniu problem znika do następnego hamowania. A czy sprawdzałeś jakie masz ciśnienie oleju rzeczywiste?
  
 
niestety nie mam czym ale objawy wskazuja jakby sie cos zatylako podczas gwaltownego hamowania bo jak jezdze normalnie to wszystko jest ok
  
 
To faktycznie może coś przytykać. Jeszcze jedno pytanie: czy podczas tego czyszczenia i rozbierania silnika nic nie zostało w środku? Cokolwiek co przesuwając się siłą bezwładności podczas hamowania może zatkac jakiś kanał olejowy?
  
 
nic pompe i filtr odsrodkowy starannie oczyscilem z syfu ale kanalow nie sprawdzalem
  
 
Naprawdę nie wiem co Ci jeszcze powiedzieć... Może inni jeszcze coś zasugerują?
  
 
Może być jakiś syf w układzie smarowania ale jeśli jest wszystko dobrze w normalnej eksploatacji to bym nie rozbierał bo czyszczenie całego układu to jest ciężka praca (rozłożenie silnika na części pierwsze).

Postaraj się od kogoś manometr do spr ciśnienia oleju.
  
 
może to głupie ale : sprawdz czy gzdzies Ci sie nie obtarł kabel od czujnika
  
 
Witam,
ja chciałbym się dowiedzieć gdzie umiejscowiony jest drugi czujnik ciśnienia oleju w GLI Abimex. Wiem, że jeden jest pod kolektorem ssącym i ten sprawdziłem styki i kabelek ok. A gdzie jest umiejscowiony drugi czujnik?

Student - Caro z klapą kombi
  
 
Po drugiej stronie bloku , mniej więcej na środku.
Ale on odpowiada tylko za wskaźnik na desce, nic więcej.



[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2005-06-14 20:37:16 ]
  
 
Cytat:
2005-06-14 20:35:58, Danek pisze:
Po drugiej stronie bloku , mniej więcej na środku. Ale on odpowiada tylko za wskaźnik na desce, nic więcej. [ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2005-06-14 20:37:16 ]



W bloku? pośrodku?
A nie jest czasem na króćcu - wyjściu filtra oleju?