[OGÓLNE] Jak odpowietrzyć hamulce?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niby wałkowane 1000 razy i proste jak drut, ale zaczynam się zatsanawiać, bo w Essich mamy układ krzyżowy i w taki to sie chyba odpowietrza koła, które są podpiete pod ten sam tłoczek pompy hamulcowej, cyl po przekątnej samochodu?? Czy znowu bredzę i robi się od najdalszego koła (od pompy) do najbliższego??


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-02-07 22:30:11 ]
[ powód edycji: dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
ODPOWIETRZANIE HYDRAULICZNEGO UKŁADU URUCHAMIANIA HAMULCÓW

Hydrauliczny układ uruchamiania hamulców należy odpowietrzać po każdym otwarciu jednego z jego obwodów (odłączeniu lub rozłączeniu przewodu), a także wtedy, gdy pedał hamulca staje się „miękki" lub wymaga kilkakrotnego naciskania (tzw. pompowania), aby uzyskać skuteczne hamowanie samochodu.

Do odpowietrzania zaleca się użycie specjalnego urządzenia odpowietrzającego układ hydrauliczny pod ciśnieniem. Tradycyjny sposób odpowietrzania za pomocą pompowania pedałem hamulca z wykorzystaniem pomocy drugiej osoby nie powinien być stosowany ze względu na niebezpieczeństwo uszkodzenia pompy hamulcowej. Zalecenia ogólne:





Rys. 11.15. Regulacja hamulca awaryjnego (tylne hamulce tarczowe)



- podczas odpowietrzania podciśnieniowy układ wspomagania nie może działać (silnik powinien być wyłączony);

- jeżeli samochód jest wyposażony w korektor siły hamowania, którego działanie jest zależne od obciążenia osi tylnej, to podczas odpowietrzania samochód musi stać oparty na kołach;

- podczas odpowietrzania układu poziom płynu hamulcowego w zbiorniku nie może opaść poniżej poziomu minimalnego;

- w wersji limuzyny 3-, 4- i 5-drzwiowej oraz kombi obwody dzielą się diagonalnie (po przekątnej), zaś w wersji Escort Van występuje podział obwodów na przód i tył; we wszystkich wersjach każdy z obwodów może być odpowietrzany oddzielnie; można także odpowietrzać oddzielnie każde koło.





Rys. 11.16. Elementy układu uruchamiającego

1 —urządzenie wspomagające, 2—wsporniki, 3—drążek popychacza, 4—przewód podciśnienia



Podłączyć urządzenie ciśnieniowe do odpowietrzania do zbiornika płynu hamulcowego.

W układzie hamulcowym wytworzyć nadciśnienie.

Zdjąć z odpowietrzników hamulców osłony ochronne.

Do odpowietrznika zacisku hamulca podłączyć przezroczysty przewód, którego drugi koniec należy zanurzyć w podstawionym przezroczystym naczyniu.

Odkręcić odpowietrznik i odczekać do chwili, gdy z przewodu zacznie wypływać płyn hamulcowy pozbawiony pęcherzyków powietrza.

Zakręcić odpowietrznik.

Powtórzyć opisane poprzednio czynności przy następnych zaciskach lub cylinderkach wszystkich hamulców.

Odłączyć urządzenie ciśnieniowe do odpowietrzania od zbiornika płynu hamulcowego.

Uzupełnić poziom płynu w zbiorniku.

Nasunąć na odpowietrzniki hamulców osłony ochronne.
  
 
a osobiscie to jechalem po kolei - od najdalszego punktu - prawy tyl, lewy tyl, prawy przod, lewy przod i hamowniki sa ok
  
 
przerobiłem to, ale dalej nie wiem w jakiej kolejności.... poza tym jest tu coś co wogóle mnie wprawia w osłupienie:
Cytat:
można także odpowietrzać oddzielnie każde koło

chyba że źle to rozumiem
  
 
Jak ślicznie
  
 
wiesz - jak tak przeanalizuje wszystkie wymiany plynu hamulcowego jakie przeszedlem w tym aucie to kazdy odpowietrzal inaczej i za kazdym razem bylo ok
wiec mysle ze faktycznie mozna poo kolei kola odpowietrzac
  
 
Jest jeszcze jeden sposób. Podnieść przód autka i zostawić tak na 3-4 dni. Samo się odbąbelkuje
  
 
hehehehe ja potwierdzam teorie WilKa mechanior mi tak doradzil,zrobilem i faktycznie wszystko gra.. a stal 3 dni hehehe
  
 
Cytat:
2005-05-26 08:08:28, PUNIU pisze:
a osobiscie to jechalem po kolei - od najdalszego punktu - prawy tyl, lewy tyl, prawy przod, lewy przod i hamowniki sa ok



w tej kolejnosci Kielek abo jaką psss upsss psiy małe ciśnienie wyyysssssssyyyyyyyssssssssajace wpychajace