Sprint na 400 m

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co by bylo szybsze na 400m Subaru Impreza czy BMW 325xi

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-01-21 08:26:08 ]
  
 
zalezy jaka impreza bo jesli 1,6 1,8 albo 2,0 bez turbo to wtedy bmw wygra ale jak impreza 2,0 turbo 218km to wciagnie takie bmw spokojnie
  
 
tolo ty przy każdym temacie o przyspieszeniu porównujesz moce silników. a ja ci za kazdym razem piszę że za przyspieszenie nie odpowiada moc silnika tylko jego moment obrotowy. moc odpowiedzialna jest za prędkość maksymalną pojazdu. zapamietaj to wrszcie.
a co do tych wyścigów na 400 m to wynik zależy dodatkowo od, masy auta, przełożeń skrzyni biegów, opon (szerokości i rodzaju), od nawierzchni oraz od kierowcy.
  
 
no tak ale podaje tez pojemnosci a od nich zalezy moment a jak silnik ma turbo to juz napewno bedzie mial wiekszy. tak czy inaczej z subaru impreza turbo malo ktore bmw ma szanse no moze m3 czy m5
  
 
Cytat:
podaje tez pojemnosci a od nich zalezy moment


porównaj moment E-36 325tds i E-46 320d, oraz jako ciekawostkę E-46 330d.
  
 
subaru jest 2.0
  
 
Cytat:
2005-01-21 08:25:42, MARCIN_RADOM pisze:
....a ja ci za kazdym razem piszę że za przyspieszenie nie odpowiada moc silnika tylko jego moment obrotowy.



I znowu czytamy podobne głupoty
Czyli za każdym razem źle piszesz.
Nie ma takiej możliwości żeby rozdzielić te dwie wielkości jak moment i moc.

Zgadka:
MOje auto 200KM i 260 Nm
Golf V - 140 KM i 320 Nm
Mondeo - 155 Nm i 380 Nm
BMW 530d e39 - 193 KM i 420 Hm

Które auto mnie objedzie do setki, a które na 400m ?
  
 
moim zdaniem subaru 2.0 bedzie szybsze od 325ix
osobiscie miałem subaru Legacy 2.2 i miało 136KM a zakazdym razem objeżdzałem bmw 520 150KM a 525 170 KM szło prawie równo
  
 
Cytat:
2005-01-20 19:30:03, Chevrolet pisze:
Co by bylo szybsze na 400m Subaru Impreza czy BMW 325xi



Mnie się osobiście wydaje, że Subaru Impreza powinna wygrać
 
 
boogie nie będę z toba dyskutował. poczytaj troszkę lub zrób sobie projekt trakcyjny jakiegos auta. nawet lektura auto swiata moze ci uswiadomić co za co odpowiada. dodatkowo jakbys czytał moje posty to wiedziałbyś że prócz momentu wazny jest współczynnik masy czyli ilośc kilogramów na jeden Nm.
pozdrawiam i zyczę miłej lektury
  
 
Cytat:
2005-01-21 16:44:15, MARCIN_RADOM pisze:
boogie nie będę z toba dyskutował. poczytaj troszkę lub zrób sobie projekt trakcyjny jakiegos auta. nawet lektura auto swiata moze ci uswiadomić co za co odpowiada. dodatkowo jakbys czytał moje posty to wiedziałbyś że prócz momentu wazny jest współczynnik masy czyli ilośc kilogramów na jeden Nm. pozdrawiam i zyczę miłej lektury



czyli wg Ciebie auto co ma 320 Nm i 140 KM objedzie to co ma 260Nm i 200 KM ?? (oba o podobnej masie)

jakoś Twoja teoria mija się z praktyką
  
 
nic się kolego nie mija, bo tak jak pisałem od wielu czynników to zależy. gdyby tak prosto to było to kamaz odstawiał by wszystkie beemki. dla zobrazowania przypomnijcie sobie co odpowiada za elastyczność auta, czyli zdolność do przyspieszenia np od 80 do 120 km/h na piatym biegu. zreszta tu juz był ostatnio temat o tym ze czyjeś auto ciągnie najlepiej od 3500 obr/min. a czemu? bo przy tej prędkości obrotowej ma najwiekszy moment, a nie moc.

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-01-21 17:32:17 ]
  
 
Piszesz bzdury, nie zmienia to faktu

Odpowiedz na zagadke.
Moment to pojecie statyczne. A tu mamy do czynienia z pracą.
Mega moment i mała moc to samochody przerabiane w USA do jazdy po skałkach. Mają po 1500 Nm.

Generalnie nie napisałbym nic, gdybyś dodał jedno słowo do zdania które zacytowałem.
  
 
Cytat:
Odpowiedz na zagadke.


którą?
ja za to zapytam. po co w harakterystyce aut podawany jest moment obrotowy i moc maksymalna? do czego one służą?
  
 
już nie musicie kupować auto swiata, wystarczy że przeczytacie TO
a teraz was dobije jeszcze autorytetem:
POCZYTAJCIE sobie laicy troszkę.
pozdrawiam i uważam dyskusje za zakończoną.

P.S.
tematu jednak nie zamykam, bo chciałbym poczytać wasz kolejne komentarze. czekam na nie z niecierpliwoscią kochani znawcy tematu moto.

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-01-21 17:58:44 ]
  
 
rzeczywiscie dobiłeś mnie.



pozdrawiam
  
 
bardziej ciekawi mnie odpowiedż kolegi boogie. ciekaw jestem czy godula też pisze bzdury i czy moment jest naprawde pojeciem statycznym, bo skoro tak to ja kończyłem politechnikę nie wiem po co.
  
 
Marcinie z Politechniki, cytat z Goduli:
"To co naprawdę jest ważne to moment obrotowy a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie obrotów."

I chodzi własnie o o to "dokładniej" !
Możesz mieć i 2000 Nm, ale jak ch-ka jego w f-cji obrotów będzie sinusem o f wiekszym od choćby połowy badanego okresu, to możesz sobie wtedy te Nm wsadzić do pieca i spalić razem z ulotkami.

No chyba, że uda Ci się przyspieszać w zakresie obrotów wyłcznie pomiedzy 2000 a 3000 obr na przykład, na każdym biegu....

Zagadka czeka Panie KOlego !!!!
  
 
kolego. przed godziną probowałes mi wmówić, ze za przyspieszenia nie odpowiada moment obrotowy tylko moc.
Cytat:
ale jak ch-ka jego w f-cji obrotów będzie sinusem o f wiekszym od choćby połowy badanego okresu


widziałes kiedykolwiek taki przebieg momentu obrotowego?
Cytat:
No chyba, że uda Ci się przyspieszać w zakresie obrotów wyłcznie pomiedzy 2000 a 3000 obr na przykład, na każdym biegu....


operowanie w tym zakresie jest oczywiście mozliwe przy krótkich przełożeniach skrzyni. jednak jak ZAPEWNE wiesz najbardziej optymalny zakres obrotów dla silnika spalinowego to zakres między mak momentem i maksymalna mocą. zresztą to odbiega od tematu głównego. na przyszłośc dam ci radę byś nie unosił sie tak bardzo jeśłi nie jestes czegoś pewien. bo uzywanie takich
Cytat:
Piszesz bzdury

określeń bez pokrycia jest dyskwalifikacją osoby używającej takich właśnie zwrotów. mam nadzieje że rozumiesz.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-01-21 08:25:42, MARCIN_RADOM pisze:
... kazdym razem piszę że za przyspieszenie nie odpowiada moc silnika tylko jego moment obrotowy. moc odpowiedzialna jest za prędkość maksymalną pojazdu... (tak napisałeś koledze Tolo)



to pisłałeś na początku wątku a czytając dalej zaczynasz pisać o wielu innych czynnikach i gubic się w zeznaniach

a przyspiesznie miało byc wg Ciebie zależne tylko od momentu!!!!!!!!

więc napisz że czas przyspieszania zależy nie tylko od momentu obr, ale też od mocy, prędkości obrotowej silnika itp itd

W Sielpi koło Kielc jest największe w Europie koło wodne
generuje około 10 tyś Nm a moc szacowana jest na około 50 KM...

jak to by mogło przyspieszać....