Pompa oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam takie pytanie: czy pompy oleju w fiatowskich dohc sa zamienne (napedzane od walka posredniego), czy do podejdzie pompa od nowszych jednostek montowanych poprzecznie 16V. Nie moglem znalezc w wyszukiwarce a moze zabraklo mi tylko cierpliwosci. Pozdrawiam
  
 
w nowszych silnikach mamy pompę o zazębieniu wewnętrznym , poza tym motor jest lekko pochylony wiec smok misa , to wszystko jest inne, samemu mi to przeszkadza

moze ktoś z was wie jaki jest graniczny luz miedzyzebny w zwykłej pompie do dohc

w załaczniku do ksiazki serw. poldka nie jest podana graniczna wartość
  
 
Widocznie nie wyrazilem sie dosc jasno, chodzi mi o pompy o zazebieniu zewnetrznym nepedzane od walka posredniego czyli takie jak byly w 131,132, argenta. Byly tez montowane pozniej w tipo/tempra i czy od tych samochodow beda pasoac. Smok mozna przelozyc.
  
 
Silniki dohc w tipo i temprach oraz cromach nie miały pompy oleju o zazębieniu zewnętrznym i nie posiadały wałka pośredniego. Ostatnie wersje tych silników (tzn. z wałkiem pośrednim) były montowane w ritmo i regatach (do bodajże 86 lub 87 r.)
Chyba, że piszesz o pompach z silników 1.4 / 1.6 ohc tipo / tempry - te faktycznie mają pompę "starego" typu. Wyglądem rzeczywiście przypominają te co były montowane w dohc, ale nie miałem nigdy okazji ich bezpośrednio porównać i przypasować do kadłuba.
  
 
Znalazlem cos takiego na allegro i stad moje pytanie http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=50374364
  
 
zdjęcie dość słabe ale wydaje mi się że tego nie przypasujesz.
Smoki tak do końca nie są zamienne (miałem 3 pompy z dohc) i niestety w jednej z nich otwory pod śróby mocujące smoka do korpusu były "zdeczka" w innym miejscu.
Inna sprawa to wysokość samego korpusu która była różna (pompy nie różnily się jedynie dlugością smoka). Ze zdjęcia mogę tylko mniej więcej ocenić ale wygląda na mniejszą niż w przypadku mojego 2.0. No i pozostaje jeszcze kwestia długości wałka (czy jak to tam się nazywa) którym jest napędzana pompa.
  
 
Chłopaki mam problem. Tydzien temu w niedziele, jak wracałem z naszego spotu krakowskiego, jakies 3 km przed moim blokiem, zaczeła mi sie świecic w klasyku kontrolka oleju, a wskazowka temperatury dochodzila do czerwconego pola, dojechalem szybko do domu i zostawiłem go. Dwa dni pozniej pojechalem z Mokrym po olej byo było go mało, jak silnik był zimny i olej gęsty to kontrolka sie nie świeciła, jak tylko temperatura silnika była w normie, to kontrolka zaczela sie swiecic, dolalem mu oleju a ona dalej swiecila, pozniej jeszcze zakupilem olej w sklepie i dolalem na mniej wiecej 3/4 i dalej to samo, wracajac do domu temperatura silnika byla tak wysoka, ze juz mialem sie zatrzymywac, bo bałem sie zeby sie nic z silnikiem nie stało, ale na szczescie dojechałem i auto zostawiłem. Wczoraj poszedlem przepalic klasyka, odpalilem go i po chwili znow sie ta kontrolka zaswiecila i zgasnac nie chciala. Niektórzy twierdza ze to jest padnieca pompa oleju, moj tata np twierdzi ze to może być przytkany filtr oleju, a ja jestem juz zdezorientowany, bo nie wiem co mam z tym fiatem robic, pomóżcie, pozdroo
  
 
na poczatek wyczysc odsrodkowy filtr oleju ponieważ w pierwszej kolejności olej w silniku fiatowskim plynie przez tenze filtr - zatkany = marne cisnienie
  
 
Cytat:
2005-06-01 07:43:53, MUSTANG pisze:
Chłopaki mam problem ,zaczeła mi sie świecic w klasyku kontrolka oleju, a wskazowka temperatury dochodzila do czerwonego pola, dojechalem szybko do domu i zostawiłem go. Dwa dni pozniej pojechalem z Mokrym po olej byo było go mało, jak silnik był zimny i olej gęsty to kontrolka sie nie świeciła, jak tylko temperatura silnika była w normie, to kontrolka zaczela sie swiecic,

te kontrolki potrafią nawalić /miałem taki przypadek/
weż inną na próbę to niewiele roboty zanim coś wiecej zrobisz przy silniku.
a jaki przebieg ??? jaki olej ???? czy ,,stuka"???
  
 
Cytat:
2005-06-01 11:37:26, automatic pisze:
te kontrolki potrafią nawalić /miałem taki przypadek/ weż inną na próbę to niewiele roboty zanim coś wiecej zrobisz przy silniku. a jaki przebieg ??? jaki olej ???? czy ,,stuka"???


Wątpie zeby kontrolka cisnienia oleju wraz z wskaznikiem temperatury nawalily na raz. Olej jest troszke zmieszany, jako ze auto kupilem niedawno i z tego co byly wlasciciel mówil to lotos 15w40, ale ja musialem pilnie dolać, wiec dolalem mu troche lubro 20w50, nic nie stuka, wiec napewno nie sa to panewki.
Co do wypowiedzi nikusssa, to właśnie mam zamiar zmienić olej i filtr oleju, i zobaczymy co bedzie dalej, pozdroo
  
 
mam na mysli ODSRODKOWY filtr... bocznikowy to co innego...
  
 
Dokladnie jak pisze automatic-sprawdz inny czujnik.Ja mialem dokladnie takie same objawy jak Ty tydzien po kupnie samochodu i pelne gacie ze strachu .Po wymianie czujnika wszystko chodzi bez problemu
  
 
Cytat:
2005-06-01 16:35:56, MUSTANG pisze:
Wątpie zeby kontrolka cisnienia oleju wraz z wskaznikiem temperatury nawalily na raz.


nigdy nie mów nigdy
  
 
zmien najpierw olej- moze po prostu ten juz swojeprzejezdzil i zostal rozrzedzony benzynka wiec ma konsystencje wody. Zmien olej, wyczysc filtr odsrodkowy i napisz o efektach
  
 
Chłopaki mam pytanko, czy filtr oleju do silnika 1300 w dfie jest taki sam jak do silnika 1500 ?? pozdroo
  
 
Cytat:
2005-06-14 23:29:05, MUSTANG pisze:
Chłopaki mam pytanko, czy filtr oleju do silnika 1300 w dfie jest taki sam jak do silnika 1500 ?? pozdroo

Z całą pewnością tak.
  
 
Cytat:
2005-06-14 23:54:34, dr_przemek pisze:
Z całą pewnością tak.


Dzięki, jutro prawdopodobnie bede zmieniał olej i filtr oleju i wlasnie sie zastanawialem czy taki sam jest jak do 1,5, pozdroo