MotoNews.pl
  

Problem z benzyną ale mój

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć wszystkim fanom espero.

Ostatnio miałem małe kłopoty z moim autem. Pewnego dnia nie
chciał mi odpalić ( tylko na benzynie ). Udałem się do mech. ten
powiedział że to chyba pompa paliwa i kazał sprawdzić u elektryka.
Elektryk stwierdza żę to pompa. Działam i po trzech dniach mam nową pompę za 330zł ( org. ) montuję i dalej nie działa (w okresie 2 tyg. dwa razy udało się odpalić). Znowu wracam do elektryka ten sprawdza czy pompa pompuje czy jest ciśnienie czy jest napięcie na wtryskach wszystko O.K. Radzi żeby pojechać do ASO i podłączyć do komputera. Jestem w ASO u diagnostyka ten sprawdza wszystko co się da najpierw podejrzewa sterownik wtrysków potem komputer aż w końcu okazuje się że to wina immobilisera. Jeden z kluczyków (mój) był uszkodzony i nie odblokowywał immo. zaś żony jest dobry i działa i dlatego dwa razy udało się go odpalić( żona rzadko jeździ). Po tych perypetiach jestem stratny o nową pompę .

Pozdrawiam sympatyk espero Fikiel
  
 
Nie pisz takich rzeczy bo to trochę obciach dla Ciebie
  
 
Cytat:
2003-10-15 15:31:30, piotr-ek pisze:
Nie pisz takich rzeczy bo to trochę obciach dla Ciebie

A niby czemu ?
  
 
No wiesz... przekręcam kluczyk na benzynie a tu cisza. Za 2 dni żona przekręca swój kluczyk i odpala. To podejrzany jestem albo ja, albo żona, albo kluczyk.

PS. Zapasowy kluczyk schowałem i nie używam go wogóle.
  
 
Cytat:
Nie pisz takich rzeczy bo to trochę obciach dla Ciebie



Piotruś nie wiem kto tu tak naprawdę sobie narobił obciachu
  
 
Ja wiem kto! Ja wiem... Fikiel!
  
 
Dajcie spokoj kazdemu sie moze zdarzyc.

Ale pompy szkoda Ewentualnie stara moznaby po przeczyszczeniu (jest to jakos mozliwe?) sprzedac na gieldzie.
  
 
Obciachu to narobił sobie najpierw ten mechanik a potem elektryk
A tak na przyszłość to trzeba pamietać, że zaczynać trzeba od rzeczy najprostrzych, choć czasami to własnie o nich sie zapomina
  
 
Fakt. Najprostszych. Zamontowałem w meblach kuchennych lampki halogenowe. Dwie działają OK!, a trzecia miga. Oglądam instalację elektryczną (własnej roboty), podłaczenia, wyłączniki itp. itd... a tu się okazało, że halogen jest walnięty. To tak OT trochę.
  
 
Witam, mam nadzieje ze jako użytkownika innego auta potaktujecie mnie ulgowo, bo kłopot mam nie ze swoim autem ale z autem brata. Autko to Espero 1.5 16V, problem podobny do opisywanego przez autora wątku, z tymże auto odpala na LPG a na palwie nie chce chodzić. Zrobione zostąły następujace rzeczy: wymieniona pompa paliwa (teraz podaje paliwo), odłączona intalacja LPG od wtryskiwaczy (aby potwierdzic że to nie wina instalacji LPG), paliwo dochodzi do wtrysków ale nadal auto nie odpala, próbował odpalić gdy podłączony był jeden z wtryskiwaczy a reszta była odłączona, następnie w kolektor strzykawka wpuszczono paliwo, zapalił zgasł, potem przy właczonych wtryskiwaczach nie szło odpalić, na wypiętych kablach od wtryskiwaczy następnie odpalił i zgasł (dziwne bo bez zasilania nie podają paliwa), zasilanie wtryskiwaczy jest, podłączone wtryskiwacze na krótko działają, ale nie podają paliwa gdy są wpięte w instalację, komputer nie wykazuje żadnych błędów pozatym, że na wpiętych wtryskiwaczach cały czas pali się check engine, a po odpięciu ich gaśnie. Co to moze być. Wspominaliście tutaj o sterowniku wtrysku i komputerze, gdzie komp jest to wiem, ale mógły mi ktoś powiedzieć gdzie jest ten sterownik. I odrazu jeszcze jedno pytanie wie ktoś może którędy idzie wiazka zasilająca pompę paliwa. Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
  
 
Jaki przebieg ?
Poza wymianą pompy paliwa z głownych elementów pozostaje jeszcze do sprawdzenia filtr paliwa oraz wtryskiwacze.
  
 
A immo był sprawdzany??
Tak jak w pierwszych postach, to immo był winien, wiec zacznij od tego...
  
 
Zmierz rezystancję cewek wtryskiwaczy. POwinno być ... w każdym tyle samo, ale w chcemacie nie odnalazłem właściwej wartości . POnadto trzeba się przyjrzeć emulatorowi wtryskiwaczy - ma on za zadanie oszukać komputer przy odłączonych wtryskiwaczach.
I sprawdź koniecznie jaki błąd jest wyświetlany przez komputer.
  
 
A wiec odpowiadam. Dzisiaj sprawdzę immo, emulator był odłączony, wtrsyki były wpiete bezpośrednio, przebieg auta to 77 tys., pompa wsadzona nowa i podaje paliwo. Posprawdzam dzisiaj jeszcze rezystancję cewek wtryskiwaczy. Jeżeli ktoś miałby jeszcze jakieś propozycje to będe wdzięczny.