W ramach walki z przegrzewaniem silnika ...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wymieniłem termostat niestety nie na oryginał lecz jakiś francuski i efekt jest gorszy od zamierzonego?
O co chodzi?
  
 
no a jaki jest efekt? grzeje się? sprawdz go, nic prostszego. zagotu wodę w małym garnku, wrzuć go (termostat) i ogień na maksa. jak woda sie bul bul powinien się otworzyć...
przemyśl sprawę czujnika temperatury wskaźnika na zegarach, mój troszeczke ma spapraną charakterystykę i powyżej temp normalnej przyspiesza, ale to ogólnie jest OK. wentylator zbija i jest super, więc upewnij się...
  
 
A ja zaproponuję płukankę układu chłodzenia.
  
 
ja ostatnio robilem plukanie ukl. chlodzenia i nic nie dalo.
teraz jezdze bez termostatu - po zagrzaniu do temp. pracy dokladnie taka sama reakcja jak z termostatem.
wychodzi na to, ze albo pompa albo niedrozna glowica np. przez zle zalozona uszczelke.
pompe wymienialem w zeszlym roku, ale nie sam, wiec nie wiem czy dobrze wszystko bylo zrobione.
lewandowski a silnik grzeje ci sie od zawsze czy jako nastepstwo jakiejs awarii silnika ?
  
 
właśnie chodzi o to że nie od zawsze i nie miałem żadnej awarii
a płukanie zrobiłem

[ wiadomość edytowana przez: lewandowski dnia 2005-06-01 15:22:05 ]
  
 
a może przy okazji macie jakiś pomysł na zmierzenie temperatury pracy silnika termometrem bez wiary we wskazania wskaźnika na desce??? Chodzi mi o wiarygodny pomiar
  
 
musisz miec termometr z duuuza skala - najlepiej taki w multimetrze i zmierzyc w zbiorniczku wyrownawczym.
ja chcialem to zrobic, ale nie dysponuje multimetrem z pomiarem temp.
poza tym masz podwojna weryfikacje temp. tzn. - masz wskazanie temperatury na desce + czujnik zalaczajacy wentylator.
jesli wskaznik pokazuje wysoka temp. i zalacz sie wentylator tzn. ze raczej wskazanie masz dobre.
u mnie oprocz wskazania wysokiej temp. mam objawy takie jak utrata mocy przy wysokiej temp i niezbyt wzorowa praca silnika.
  
 
Cytat:
2005-06-01 15:23:31, lewandowski pisze:
a może przy okazji macie jakiś pomysł na zmierzenie temperatury pracy silnika termometrem bez wiary we wskazania wskaźnika na desce??? Chodzi mi o wiarygodny pomiar


W natępnym tygodniu pomyślę nad miernikiem temp. na jakimś scalaku.
Wg sugestii Wilka zastosowałem odkamieniacz i też nic .

Juzeff nie można żle zamontować pompy jest tylko jedno położenie.
Tak samo z uszczelką.
Zamontowałem nowy czujnik wskażnika temp. /EPS/ i jeszcze bardziej mnie trafia na starym forda dochodziło do "A" a teraz stoi na 'L".
  
 
ja mam podobny problem. rozmawialem z jednym kolem i mowil zebym wymienil elemencik odpowiedzialny za wlaczanie sie wentylatora. teraz mam taki ktory uruchamia go przy temp 97 stopni a on mi mowi ze lepszy jest taki co daje impuls przy 84 stopniach i tak zrobie. taki czujnik nie kosztuje majatku a w tym roku wybieram sie do grecji na wakacje i boje sie o przegrzanie.
  
 
Uważać tylko żeby nie obniżyć temepratury pracy silnika bo efekt może być gorszy od zamierzonego.
Nowsze silniki mają wysokie nominalne temperatury pracy bliskie 100C

k4ml
  
 
Cytat:
2005-06-01 15:53:12, juzeff pisze:
(...) i zmierzyc w zbiorniczku wyrownawczym. (...)


Ja byłbym bardzo ostrożny z otwieraniem zbirniczka z goracym płynem, który jest pod ciśnieniem.
Moja rada taka, że należy pojechać "na komputer". Tam podadzą wskazanie czujnika, który daje sygnał do kompa (ale zawsze i ten czujnik może byc walniety...)
  
 
Cytat:
2005-06-01 19:13:14, Kielek pisze:
Ja byłbym bardzo ostrożny z otwieraniem zbirniczka z goracym płynem, który jest pod ciśnieniem.



Kielek - ja rowniez bylbym ostrozny. Mozna tez zagrzac silnik z otwartym zbiorniczkiem - jesli nie ma przedmuchow.
  
 
Jutro robię pomiary zapomiałem ,że mam miernik temperatury elektroniczny od -40 do 150 stopni C.
  
 
Każdy może sobie zamontować na stałe taki termometr . Sonda może być przyklejona na coś przewodzącego temprature do przewodu idącego do nagrzewnicy i jeszcze trzeba owinąć to miejsce jakim izolatorem.
  
 
Należy mieć na uwadze, że przy temperaturze załączenia wentylatora wynoszącej 84 stopnie C , będzie on chodził prawie cały czas, szczególnie w czasie jazdy miejskiej (miałem kiedyś taki w innym samochodzie). Poza tym jak napisał k4ml zapewne wpływa to niekorzystnie na pracę silnika, ponieważ nieosiągnie właściwej temperatury pracy.
  
 
Cytat:
wymieniłem termostat niestety nie na oryginał lecz jakiś francuski i efekt jest gorszy od zamierzonego?



Jesli chodzi o wyioane termostatu, to ja tez to ostatnio zrobilem i od tego czasu silnik jest cieplejszy, w jezdzie miejsciej bardzo czesto wlacza sie wentylator, przy nizszym wskazaniu wskaznika. Troche mnie to dziwi szczerze mowiac...
  
 
NO I DZIWNE RZECZY WCZORAJ WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY - O DZIWO SAMO WSKAZÓWKA STAŁ JAK WRYTA W POŁOWIE SKALI A DZIS ZNÓW TO SAMO MIEDZY A I L CAŁY CZAS OD MOMENTU ZAGRZANIA SILNIKA CZYLI JAK ZMIERZYŁEM JAKIEJ 97 *C
  
 
a jesteś pewien czujników??
  
 
JESTEM SĄ NOWE TAK JAK TERMOSTAT TYLKO NIE WIEM CZY DOBRZEZ ROBIŁEM KUPUJĄC VERNE NIE BYŁO MOTORCRAFTA U MNIE W MIEŚCIE
A NIEKTÓRZY MOWIĄ ŻE TEN VERNE TO LIPA

[ wiadomość edytowana przez: lewandowski dnia 2005-06-02 11:25:40 ]
  
 
Ja tez kupilem z miesiac temu jakis francuski. Nie wiem jakiej firmy, ale dziala. Wentylator wlacza mi sie na M (MKV). Wiec wlacza sie wczesniej niz w oryginalnym. Mam tez nowy czujnik wlacznika chlodnicy.

Przypomne, ze w MKV literka M to pierwsza litera od dolu skali(NORM, nie NORMAL).





[ wiadomość edytowana przez: Viking79 dnia 2005-06-02 12:02:34 ]