Strzeliło kilka razy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Kilka dni temu jadę sobie autkiem na gazie, a tu nagle strzał. Zaraz drugi i trzeci po kilku dalszych metrach. Przełączyłem na benzynę i jadę dalej. Samochód na benzynie zaczął przerywać i szarpać. Zgasiłem go i zapaliłem po chwili. Wszystko wróciło do nromy. Dzisiaj sytuacja się powtórzyła w identyczny sposób.
I teraz pytanko : co to może być ? Świece, przewody. filtr powietrza są ok. Na mój rozum to może być coś związanego z elektryką. Wiadomo że objawy na gazie będą silniejsze niż na benie (strzały, mulenie), ale nie mam pojęcia co jeszcze sprawdzić.
  
 
na mój rozum, to powinieneś się przede wszystkim udac na regulację gazu - dopiero potem można się zastanawiać nad innymi sprawami.
A kiedy strzelił?? Tzn. przy jakich obrotach - może jak na niskich wcisnąłes mocniej gaz??
  
 
Jeśli na niskich, to naturally obwody WN. Przede wszystkim cewka zapłonowa.
  
 
No na niskich obrotkach. To był bieg pierwszy i drugi. Jak dodawałem gazu po zmianie biegu. A jak ta cewka wyglada i gdzie jest? Jeśli chodzi o regulację gazu to raczej nie bo niedawno była robiona.
  
 
Z prawej strony głowicy. To to ustrojstwo od którego odchodzą przewody WN.
  
 
Ok. Wiem już. Tylko jak to sprawdzić i ewentualnie ile kosztuje ta nowa i dobra maszyneria?
  
 
Nowa cewka to 280 zł.
  
 
Ale jak ją sprawdzić Wilku?Napewno ma jakieś optymalne eartości które powinna trzymać. Tylko jak je sprawdzić??
  
 
Miernikiem indukcyjności np.
  
 
Witam
Jakiś czas temu miałem ten sam przypadek.
Pomogła wymiana świec i przewodów .
Pozdrowionka
  
 
Na świecach mam zrobione jakieś 15-17 tyś - Motorkraft platinum. Ale wykręcałem je i wyglądają ok. Przewody nie mają więcej niż 10 tyś.
  
 
Czyli tak jak pisałem. Ale dla pewności sprawdź jeszcze raz te świeczki i przewody.
  
 
Aha i dodam jeszcze jedno, że jak postoi na słońcu (tzn. nagrzeje się) to już napewno strzeli. Miałem tak znowu dzisiaj. Ale nie mam czasu tam zajrzeć. Czy myślicie że to wina cewki? W piątek albo sobotę zrobie podmiankę.
  
 
tam samo sprobuj inne swiece und kable WN
  
 
a ja mam pytanie z innej beczki:
cos nie tak z 4 cylindrem, a mianowicie chyba z iskra... po prostu co wykrece swiece z 4 cylindra, to ta jest cala czarna taka osmolona... i na niskiech obrotach szarpie silnikiem, jak by nie za bardzo chcial na jednym cylindrze chodzic... świece i przewody WN są nowe i nic nie dalo!! wczoraj wymieniane!! jak sprawdzic tą cewke?? a moze sonda lambda miec na to wplyw (bo chyba nie dziala )?? nie mam gazu.
  
 
ŚWIECA OKOPCONA

Stopa izolatora, elektroda i metalowa obudowa świecy pokryte matowym, czarnym aksamitnym nalotem. PRZYCZYNY: niewłaściwy skład mieszanki paliwowo-powietrznej (gaźnik, układ wtryskowy). Mieszanka zbyt bogata, filtr powietrza silnie zanieczyszczony, zakłócenia w automatyce wzbogacania mieszanki na zimnym silniku lub w przypadku gaźników, zbyt mocno wyciągnięta dźwignia ssania. Wartość cieplna świec zapłonowych zbyt niska. SKUTKI: przerwy w zapłonie, problemy z uruchomieniem silnika. ŚRODKI ZARADCZE: prawidłowo ustalić skład mieszanki, poprawić zapłon, sprawdzić filtr powietrza.
  
 
silnik pali dobrze!! filtr powietrza rownierz niwy!! caly dolot i przepustnica przeczyszczone! silnik sie trzesie bez roznicy czy cieply, czy zimny... ale ponizej 1000 obrotow jak stoi na biegu jalowym albo czekam na skrzyzowaniu... a sklad mieszanki paliwowo-powietrznej niby jak ustawic?? nie mam kasy, zeby jezdzic na jakies komputerowe sprawdzanie i ustawianie, bo podobno kasuja 50 za sam wjazd, a za ustawianie to lepiej juz sie nie pytac
  
 
no to ja już za bardzo nie pomogę. Niech się mądrzejsi ode mnie wypowiedzą.
A tak a propos...nie ma jak stare, dobre samochody z gaźnikiem. Przyjemność regulacji i wszystko takie oczywiste...
  
 
Cytat:
A tak a propos...nie ma jak stare, dobre samochody z gaźnikiem. Przyjemność regulacji i wszystko takie oczywiste...


wlasnie... uroki elektroniki.....a ojczulek mowil, po cholere mi ten samochod... moglem cos starszego z gaznikiem i w eleganckim stanie...
nie ma to jak maluch!! mlotek, przecinak i srubokret i mozna naprawiac
  
 
faktycznie tu tylko dobry mechanik jest w stanie coś pomóc