Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
RaScaL Skoda Octavia Reda | 2008-02-28 11:29:28 hmm....już było to na forum, ale może ktoś coś dopowie ;]bo temat był z 2003 roku. |
jorgi LOB NET MEMBER Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2008-02-28 11:40:06 Generalnie rzecz ujmując - im większa liczba oktanowa tym mniej kaloryczne paliwo. Za to tendencja do spalania stukowego mniejsza co przekłada się na większą sprawność silnika.
Wnioski przeważnie (z różnych testów) są takie iż lać to co zaleca producent. No chyba że akurat mamy silnik, którego sterownik potrafi sam dostosować się do jakości paliwa sterując odpowiednio kątem wyprzedzenia zapłonu. Jakoś tak mi się wydaje że w Omedze mamy tylko czujnik spalania stukowego ale fabryka ustawiła komputer na 95 oktanów. Zupełnie inną sprawą pozostaje fakt iż to paliwo często ma mniej oktanów niż zwykła 98... Reasumując, jeśli lejesz i Ci lepiej jedzie to się ciesz Tylko czy to aby nie efekt placebo ? |
miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2008-02-28 12:23:36 Dokładnie. Im wyższa liczba oktanów, tym później jest moment samozapłonu. Wyższe oktaty wymagane są w silnikach z bardzo wysokim stopniem sprężania - a więc w wysilonych wyczynowcach. Nie ma sensu lanie takiego paliwa do v6 Omegi
Aha - im mniejsza kaloryczność, tym spalanie powinno rosnąć, a nie maleć |
dominiq MV6 Ostrów Wielkopolski | 2008-02-28 14:36:51 Niedawo gosc, tankujacy na shellu oburzyl sie wrecz, ze do kluski chce zwykle 95 a nie v-powera. Jak to stwierdzil "do takiego auta, zwykle paliwo? on tego nie rozumie". Olalem go, a on w zamian upypral mi wszystkie szyby (chyba chcial dobrze, nie wiem). |
RaScaL Skoda Octavia Reda | 2008-02-28 17:04:30 a co z tymi uszkodzeniami ktore podobno sprawia v-power reacing ?? |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2008-02-28 18:17:23 ja do swojej C30SE tankuje 98, jakos na 95 na wolnych gorzej chodzi i jakas taka mulowata sie robi lekko. Spalanie nie wiem czy wieksze czy nie, ale raczej tak, bo bardziej ja dusze przez mulowatosc. W ksiazce na koncu jak jest rozpiska paliw przy tym silniku to jest 95 oraz 98(S) cokolwiek to (S) oznacza, ale jak widac 98 tez jest przewidziana
W C20NE leje 95, bo na 98 bez roznicy jest. |
katanos LOB SYMPATYK MV6 Góra Kalwaria | 2008-02-29 10:53:20 98 (S) jest to 98 Super, czyli dzisiejsza 98 Pb. Kiedyś czysta bezołowiowa nie była tak popularna. Takie informacje otzrymałem kiedyś od gościa z Petrochemii Płockiej, jeszcze z czasów jak miałem Senia. |
jorgi LOB NET MEMBER Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2008-02-29 15:31:17
No... tutaj ważna jest liczba cetanowa |
kieleczek LOB MEMBER A i C Warszawa/Grodzisk Mazowiecki | 2008-02-29 15:40:15
Ja natomiast znalazłem coć takiego, pisał jakiś szpec od paliw. "nie będzie istotnej różnicy pomiędzy 95 i 98 (ale już nie Ultimate, o czym za chwilę) w silniku wolnossącym. Dodatkowo warto wiedzieć, że substancje o dużej liczbie oktanowej palą się zwykle bardzo wolno i zazwyczaj przez to są mało skuteczne jako paliwo. Dokładny pomiar mocy łatwo wykaże, że silnik o stałym ustawieniu zapłonu (mam na myśli = bez reakcji czujnika spalania stukowego) na benzynie 98 OKT będzie słabszy, niż na 95, choć będzie pracował ciszej. Moje podrasowane wolnossące Fordzisko (ST220) ma 251 KM z 95 i 95 Vpower ale już tylko 243 z 98 (jednak 258 KM z 98 Ultimate). Zawsze obowiązuje reguła - jak myślisz o mocy to używaj najmniejszej liczby oktanowej dostatecznej dla twojego silnika. Oktany nie dają mocy - one ją psują. Oczywiście są sytuacje, gdy większe możliwości modyfikacji silnika (doładowanie, kompresja) z nawiązką kompensują pogorszenie procesu spalania z powodu dużej liczby oktanowej. Paliwa wysokooktanowe (98 i wyżej) nadają się do silników turbodoładowanych, wolnossących o wysokim ciśnieniu sprężania, gdzie efekt możliwości pracy przy szybszym zapłonie czy wyższym doładowaniu jest większy, niż konsekwencje używania wysokooktanowego paliwa." |