[MKVII] Zbyt niska temperatura silnika na trasie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam drodzy użytkownicy temat był wałkowany wielokrotnie ale odpowiedzi żadnej konkretnej no to co wy na to:
1. Jazda na mieście - wskazówka idealnie w pionie!
2. Jazda na trasie spada aż do literki N nawet przed nią.
Gdzie są te czujniki 3? jeden przy termostacie drugi przy zegarach?
Co o tym sądzicie?
  
 
jeden na górze (wkrecony w termostat, daje syganł do komputera, drugi wkręcony pod katem, na dole termostatu. Sprawdz sam termostat i spr opornosc na czujniku, poszukaj wartosci(kilka postów niżej pisałem to samo) porownaj je z temp w tabelach i wtedy bedziesz wszystko wiedział, ale jak dla mnie masz zacięty termostat. Spr czy w chwile po uruchomieniu zimnego silnika węże do chłodnicy robią się ciepłe


[ wiadomość edytowana przez: bep dnia 2009-05-24 13:18:55 ]
  
 
czujniki są ok, wymień termostat i po kłopocie
  
 
Miałem tak i uszkodzony był czujnik temperatury na wskaźnik.
Później w ogóle przestała się wskazówka podnosić, albo całkiem głupiała - raz w pionie, raz leżała.

[ wiadomość edytowana przez: Jacekm_ dnia 2009-05-25 17:14:31 ]
  
 
Zamiast gdybać i wymieniać, sprawdź czy się grzeją oba węże do chłodnicy czy tylko jeden. Jeśli oba - wymień termostat. Jeśli jeden i dopiero jak się nagrzeje silnik to drugi zaczyna się grzać - dopiero szukasz dalej.
  
 
Jak się okazało był to termostat wymiana chwila moment, 5 minut, zleciało około 1 l płynu, tylko wypadł stary termostat i włożyłem od razu nowy, działa jak ta lala (ps. termostat na 88 C, a wyciągnęłem jeszcze Motorcrafta, to może mam 145 000 przebiegu? a nie 245 000 , pozdrawiam
  
 
witam.

podpinam sie pod temat...

niewiem czy wymieniac termostat - nie chce wywalac kasy w bloto:


przyklad z dzisiaj:
temperatura powietrza ok 3,5stopnia... delikatny deszczyk. do pracy jade ok 13km z predkoscia srednia ok 80km/h - momentami do 120km/h. temperatura jakis 1km od celu jak na zalaczonym zdjeciu:





Weze grzeja sie prawidlowo, dopiero po dluzszej chwili zaczyna grzac sie chlodnica - ale czy mimo wszystko nie za wczesnie?

dzisiaj jak wracalem z pracy, pokretlo od temperatury na maxa przy powietrzu z zewnatrz i upału nie bylo... dopiero jak postalem 2min w korku to musialem pokretlo przykrecic o polowe...


- pytam bo niewiem czy termostat mogl jakby zmienic zakres temperatury na nizszy?
- ile mniejwiecej moze kosztowac termostat?
- czy jest jeden typ dla ZETECa 1.6 16V?
- gdzie mniejwiecej na silniku sie znajduje i czy wymienie go tradycyjnie pod blokiem bez kanalu?


EDIT:
a jeszcze dopisze, ze na LPG przelancza mnie mniejwiecej w polowie tego bialego pola... niewiem jaka tam jest temperatura ale chyba nie jakas wysoka .

[ wiadomość edytowana przez: archivi dnia 2009-11-12 17:06:52 ]
  
 
dotyczy "archivi" moim zdaniem czujnik ten co podaje na deskę masz walnięty trzeba by pomierzyć, a termostat jest w obudowie z boku głowicy wymiana prosta wymieniałem dopiero co pod blokiem wyleciał może z litr płynu koszt termostatu około 45 pln
  
 
Archivi termostat padnięty może być tak, że jest otwarty na maksa ( i tak chyba u Ciebie jest). Wymieniałem niedawno-30 zł., zetec 1.6, 16V. Jest widoczny po ściągnięciu gumowego węża i odkręceniu chyba 3 śrub, klucz 8-ka (włożony do środka obudowy) nie jak kiedyś w syrenie na wierzchu.Oczywiście, że bez kanału go wymienisz a potem dolejesz 0,5 l płynu i w trasę.

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2009-11-12 18:27:51 ]
  
 
Cytat:
2009-11-12 17:40:24, zibi__konin pisze:
dotyczy "archivi" moim zdaniem czujnik ten co podaje na deskę masz walnięty trzeba by pomierzyć, (...)



ten czujnik wymienialem maks 2 miesiace temu... ale w takim razie jak tlumaczyc ze niemam super cieplego powietrza podczas jazdy? wydaje mi sie ze w ubieglych latach bylo w zimie podczas jazdy duzo cieplej a napewno duzo szybciej sie grzalo (wczesniej pracowalem 5km od domu i pod praca wialo mi cieplutkim powietrzem.. teraz w zimie to chyba czapka, szalik i grube kalesonki na taki dystans...)

Cytat:
2009-11-12 18:26:24, sambor2 pisze:
Archivi termostat padnięty może być tak, że jest otwarty na maksa ( i tak chyba u Ciebie jest).



a jest opcja ze nie jest otwarty caly czas, ale zamiast np 88st otwiera przy powiedzmy 50st? bo tak jak mowilem - przewod od chlodnicy jest zimny dlugo dlugo, kiedy inne przewody sie grzeja, a potem gwaltownie temp. chlodnicy rosnie... wiec jakos termostat dziala raczej... pytanie tylko jak...


bylem przed chwila - udalo mi sie zlokalizowac termostat dzieki...
mowicie ze ok 1l plynu schodzi... a jest jakis patent gdzie tu cos spuscic, zeby silnika nie upaprać? przed zima go slicznie wyczyscilem i nie chce zadnych nalotow na nim ;D.


zibi jeszcze jedno... bardziej celuje tez w termostat, dlatego ze spalanie mi wzroslo.... chociaz to z calego roku spalanie jest wyzsze... niewiem jak uszkodzony termostat wplywalby na prace silnika w lecie...


dzieki....
pozdrawiam
  
 
witam.przeczytałem temat i w sumie nie do końca opisywane przypadki wyjaśniły mój problem,otóż odkąd zrobiło się chłodno wskaźnik pokazuje mi niską temperaturę. podczas postoju na odpalonym silniku w ciągu ok 20 min się nagrzewa do czerwonej kreski i włącza się wentylator, jednak podczas jazdy wskazówka rzadko pokazuje 1/4 temp. max. Przeważnie nie wychodzi za białą kreskę, ogrzewanie też nie jest rewelacyjne.Co może być tego przyczyną?