Gwiżdżenie z silnika pod subem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, wszystko pięknie, dziś podłączyłem pod te same kable nowego wzmaka i nowego suba, gwiżdże przy zapalonym silniku i częstotliwość zwiększa się przy gazie.
inna sprawa to takie "pum, pum, pum" basowe przy przełączaniu z usb na cd, radio, czy nawet wyłączanie radia to takie uderzenia basu występują.
Kabel zasilający jak i sygnałowe z radia to typowe kable głośnikowe grubości 1,5-2 mm.
Kabel zasilający bezpośrednio z akumulatora.
  
 
A masa do czego ? Kable głośnikowe proponował bym grubsze.
  
 
A kable sygnalowe, to najlepiej jakby byly ekranowane.
  
 
Cytat:
2009-06-25 22:42:33, Szczurek1986 pisze:
A masa do czego ? Kable głośnikowe proponował bym grubsze.

masa jest bezpośrednioz akumulatora
  
 
ja słyszałem ze nie powinno się z akumulatora hyba ze słaba jest masa na kaście... moze to to
  
 
Cytat:
2009-06-25 21:54:05, Kleszczak pisze:
Witam, wszystko pięknie, dziś podłączyłem pod te same kable nowego wzmaka i nowego suba, gwiżdże przy zapalonym silniku i częstotliwość zwiększa się przy gazie.



Czyli wcześniej pracowałeś na tym samym okablowaniu tylko z innym wzmakiem?? Jeżeli tak to obstawiam słabą odporność wzmaka na zakłócenia (niskiej klasy wzmacniacz). Raczej cięęęęężko może być z usunięciem tego efektu.

Musisz wszystko posprawdzać.
- zasilanie i masa z aku (jakość połączeń)
- Zasilające osobno, sygnałowe osobno.
- czy gdzieś nie są mocno dociśnięte do karoserii
- jakość połączeń
- możesz próbować poowijać kable sygnałowe folią aluminiową
- w ostateczności dołożyć filtry na wyjściu wzmaka (skuteczność baaardzo mizerna)
  
 
Taki sub i taki wzmachol
rozumiem że mam wywalić te kable i wstawić jakieś ekranowane?
co zostawić a co wymienić.
  
 
aha. wcześniej była aktywna tuba tonsila o wiele mniejszej wydajności ale parametrów nie pamiętam.


[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2009-06-26 21:22:08 ]
  
 
Co Ty słyszałeś że nie powinno się brać masy z akumulatora ? To Cię ktoś w bardzo duży błąd wprowadził bo właśnie zalecane jest wzięcie masy prosto z akumulatora.
  
 
Cytat:
2009-06-26 21:20:58, Kleszczak pisze:
Taki sub i taki wzmachol rozumiem że mam wywalić te kable i wstawić jakieś ekranowane? co zostawić a co wymienić.



No ale kable miałeś cały czas takie same i na starym wzmaku Ci nie piszczało.
To, że masz zmienne to piszczenie w zależności od obrotów wskazuje, że Ci sieje alternator, w tym przypadku wszelkie kombinacje z kablami (choćby nie wiem jak ekranowanymi) raczej nic nie dadzą.
  
 
Dla spokoju założę kable zasilające specjalne do tego, jakieś ekranowane bo powiem szczerze że w dwu miejscach były lutowane.
  
 
a ja napiszę tylko jedno słowo kondensator
  
 
co za kondensator?
czemu ma on służyć i ile kosztuje.
  
 
http://www.allegro.pl/item668398407_filtr_przeciwzakloceniowy_kondensator_40a.html
  
 
a serio to dobre jest?
  
 
no to tak.
do odklocenia alternator - ewentualnie zmiana wzmacniacza - 3µ wystarczy
  
 
Cytat:
2009-06-27 22:25:07, CKsrv pisze:
no to tak. do odklocenia alternator - ewentualnie zmiana wzmacniacza - 3µ wystarczy



może inaczej, jestem z wykształcenia elektronikiem i powiem wam tak: szumy to wina alternatora.Jest to sprawa niepodważalna, aby to usunąć to nie kondensator bo on jest wkładany do auta w zupełnie innym celu, a mianowicie przeciwdziała on tzw."przygasaniu świateł" podczas słuchania muzy na postoju. Na allegro można kupić filtr przeciwzakłuceniowy za ok 20 zł (co do jego skuteczności to nie daje sobie ręki uciąć ).Co do ekranowanych kabli to nie masz ich co wymieniać skoro na innym sprzęcie grało ładnie. A co do masy to najlepsza masa jest właśnie na akumulatorze i tu chyba każdy się ze mną zgodzi

przykładowy filtr:
http://allegro.pl/item666145236_filtr_przeciwzakloceniowy_10a_do_car_audio_i_cb.html

więcej info na gg

[ wiadomość edytowana przez: rafal18031988 dnia 2009-06-30 22:22:36 ]