[OGÓLNE]Łączenie kolektora z resztą wydechu. Jest uszczelka?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Dzisiaj byłem na komputerze w wyszły mi 3 błędy


412- za wys. obroty
172 - Sonda Lambda
411- zbyt niskie obroty

Mechanik mi powiedział że przyczyna tego wszystkiego może być nieszczelny układ wydechowy przed sondą. Przez co zasysa powietrze, mieszanka według sondy jest zbyt uboga i wali więcej paliwa. (I na moje oko to by się zgadzało bo śmierdzi bardzo benzyna i jakby więcej palił)

Przejdźmy do rzeczy. Nie widziałem żadnych nieszczelności ale podejrzewam łączenie kolektora z reszta układu wydechowego(to złącze ze sprężynami). I właśnie nie wiem czy tam jest jakaś uszczelka czy co innego, jeśli uszczelka to jak ona sie nazywa i gdzie ją dostac bo byłem dzisiaj w sklepie i powiedzieli mi że nic takiego nie mają


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-03-09 23:34:41 ]
[ powód edycji: uściślenie tematu ]
  
 
napewno jest tam jakies uszczelnienie, bo kiedys mi to mechanior wymienial przy okazji demontazu ukladu wydechowego, ale nie wiem jak to sie nazywa fachowo... ona nazywal to "jakas siatka"...
  
 
Cytat:
2010-02-09 16:36:12, srvrserver pisze:
napewno jest tam jakies uszczelnienie, bo kiedys mi to mechanior wymienial przy okazji demontazu ukladu wydechowego, ale nie wiem jak to sie nazywa fachowo... ona nazywal to "jakas siatka"...



U mnie nic takiego nie było, bez uszczelki. Po wypięciu tych dwóch sprężynek, widać tylko jakby taki stożkowy oring metalowy i tyle. Przy wypinaniu sprężynek nie połam tych blaszek
  
 
Czyli jak to jest? Nie ma tam nic co by to uszczelniało? Jest sens tam szukać nieszczelności?
  
 
se poszukaj
  
 
dodam, że to złącze bardzo koroduje, a i śruby lubią puszczać...
Co do kodów, to przyjrzałbym się także szczelności za przepustnicą (wtryskiwacze, kolektor, czujniki).
MAP, kAtalizator i sonda masz sprawne?
  
 
na szybko skoczylem do garazu i zrobilem fote



troche slaba jakosc bo ciezko tam wepchnac aparat, ale widac dosc dobrze ze jest tam jakas uszczelka...

z linku ktory podal Surec wynikaloby ze jest to uszczelka o nr. U.164
  
 
Dzięki surec ale ta strona mi za bardzo nie pomogła bo nie ma tam czego szukam bo nie ma na obrazku który mnie interesuje tej rury.


A jak najlepiej było by sprawdzić to wszystko o czym napisałeś?

Bo tak na oko to ja tam właśnie niczego nie widziałem żeby coś było nie tak. i które czujniki najlepiej?
  
 
1. Na początek zrobiłbym reset kompa, pojeździł i sprawdził kody.
2. Niem wiem jak z czujnikami u Ciebie, ale zapewne masz temp powietrza i krokowiec. Wszystkie elementy za przepustnicą powinny być szczelne. Są podobne do tych: http://www.allegro.pl/item915039919_tester_szczelnosci_spray_400_ml_fv.html
3. Lambdę i kata masz sprawne?
  
 
1. Tak zrobiłem (jeśli polegać ma on na odłączeniu zasilania)
2. Nawet nie wiedziałem że jest coś takiego
3. Lambda i katalizator są sprawne.

Dzisiaj wymieniłem uszczelkę "krokowego" i przepustnicy bo były trochę marne ale nic to nie dało.
  
 
a jakie są objawy poza większym spalaniem (ile?) i kodami?
Jakieś szarpanie, kiepskie odpalanie, mulenie?
  
 
Spalanie nie jest dużo większe(jakiś litr lub 2 więcej niż zwykle)


Szarpanie przy zmianie biegu jak zimny(tak jakby się dławił)

Szarpanie kiedy puszczę nogę z gazu w czasie jazdy na biegu(w każdej temp)


Po pierwszym odpaleniu obroty są niestabilne i pływają w kierunku dolnych obrotów.
  
 
Cytat:
Szarpanie kiedy puszczę nogę z gazu w czasie jazdy na biegu(w każdej temp)



No wlasnie... ja tez mam takie cos i nikt nie wie o co chodzi
  
 
sprawdzic caly uklad odpowietrzenia skrzyni korbowej - 2 wezyki i zaworek