Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Barti125pGRT F&F Sympatyk FSO 125p Gliwice | 2011-08-13 17:59:05 Od początku po pewnym treningu wybuchła mi uszczelka pod głowicą , wiec stwierdziłem że jak już zrzucam głowice to zrobię sobie pełen porting . Lecmy dalej po obrobieniu kanałów wydechowych i ssących głowica pojechała do firmy zajmującej się obróbką głowic od wielu wielu lat i chyba jedna z najlepszych na śląsku czyli "Jurgal " . Zostały wymienione prowadnice zaworowe , nowe zawory , nowe gniazda , i płaszczyzny kolektorowe oraz przylgnia dolna , składając głowice okazało się że uszczelki pod głowiczki które zakupiłem troszkę nie robią wiec złożyłem ją na silikonie mopara . Luzy zaworowe które zrobiłem to 0,40 ssak i 0,35 wydech wszystko na nowych płytka żeby nie było. Wciepalem gowice do auta , ustawilem rozrzad , zaplon i wstepnie gaznik i odpalam pieknie chodzi wolne obroty w granicach 1000 podcisnienie 0,40 kilopaskali no ale szemrze cos. No i tak sprawdzam o co kaman kolejny raz go zagrzalem ,poczekalem az wystygnie i 1st co sprawdzam luzy no ale luzy takie jak ustawilem takie sa , a szemrzenie ewidentnie takie jakby byly za duze luzy , olej do glowiczek dochodzi bo tez pomyslalem ze moze sie zatkal ktorys kanal i walki chodza na sucho ale nie , zawory nie maja kolizji z tlokiem bo to tez sprawdzalem za wczasu. Wiec od czego moga byc takowe dziwne dzwieki dochodzace z gowiczek ? |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2011-08-13 23:07:10 Wytyrane łożyska ślizgowe w głowiczkach lub czopy wałków? |
BartM F&F MEMBER Fiat125p/Warszawa 223 Mełgiew | 2011-08-13 23:49:13 U mnie tak stukało 3lata, na początku myślałem że to zawory ale regulacja nic nie pomagała dopiero po wymianie wałka sytuacja się poprawiła. Teraz też delikatnie stuka ale bez porównania z tym co wcześniej, trzeba by pewnie głowiczkę wymienić i byłoby git. |
Barti125pGRT F&F Sympatyk FSO 125p Gliwice | 2011-08-14 09:18:13 walki sa dosyc ostre 320* wzniosy 10,5 |
pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2011-08-14 10:51:03
Za duże luzy do tego wałka ,i wydech powinien miec wiecej a nie ssanie. 320 to chyba do DTM szykujecie wóz? |
Barti125pGRT F&F Sympatyk FSO 125p Gliwice | 2011-08-14 11:52:56 Generalnie silnik juz smigal na tych walkach dosyc dlugi okres czasu zrobilem na nich z 10 kkm a luzy jakie mialem wczesniej na ssaku i na wydechu po 0,40 . Teraz takie są bo nie ma cienszych płytek niz 2,50 wiec wydech ma max co mozna było dostac . No a co do auta to bolid bardziej wyscigowo torowy jest. Zastanawia mnie tylko jedno czemu sie tak stalo jesli wczesniej jezdzil na tych głowiczkach i nic nie szemralo zalozylem je zpowrotem i teraz szemrze ? |
pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2011-08-14 12:28:02 Może już sie wałki zaostrzyły od walenia o szklanke.
Jak dla ,mnie do takich cepów powinny być luzy 20-25 na ssaniu i 30-35 na wydechu. płutka 2,5 to chyba jest poniżej rantu szklanki.. z tego co pamietam to max co sie dało założyć to było 3,oo na seryjnych szklankach. |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2011-08-14 13:24:08
tak jak piszesz |
winiar7 125p 1978/1979/1987/ ... warszawa | 2011-08-14 14:58:51
płytki 2,50 mogą uszkodzić krzywkę która będzie pracować z rantem szklanki trzeba było sobie skrócić wcześniej zawory poza tym walki 320* na pewno mają bardzo duże przyspieszenie otwarcia zaworu będą chodziły głośniej od seryjnych luzy 0,25ss 0,35 wyd wyciszą prace rozrządu ale i tak będzie je słychać kto robił te wałki? masz jakieś czasy? |
winiar7 125p 1978/1979/1987/ ... warszawa | 2011-08-14 15:02:11
płytki 2,50 mogą uszkodzić krzywkę która będzie pracować z rantem szklanki trzeba było sobie skrócić wcześniej zawory poza tym walki 320* na pewno mają bardzo duże przyspieszenie otwarcia zaworu będą chodziły głośniej od seryjnych luzy 0,25ss 0,35 wyd wyciszą prace rozrządu ale i tak będzie je słychać kto robił te wałki? masz jakieś czasy? |
pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2011-08-14 23:11:19 Może rant szklanki jest już zeszlifowany-widziałem takie patenty.
Ale wtedu płytka sie wygina i wałek pobiera. |
Barti125pGRT F&F Sympatyk FSO 125p Gliwice | 2011-08-15 00:42:49 Dzięki panowie za dobre rady :] Jutro zobacz jak to wygląda . Co do wałków to robił je pewien szpec z Mikołowa który kiedyś działał z Manderą a teraz robi regeneracje i min. wałki dla Ireco |
Barti125pGRT F&F Sympatyk FSO 125p Gliwice | 2011-08-15 12:54:02 Tak jak koledzy mówili tam gdzie płytka była niska a mialem dwie takowe została wytarta krzywka i szklanka . Zatem walki lecą do regeneracji , nowe szklanki , nowe płytki i uszczelki pod głowiczki muszę gdzieś dorwać . człowiek się uczy całe życie hii. Dzięki panowie za pomoc . Zapewne jak bym wyjechał z garażu fiatem to by coś wybuchło :p |
waldi919 Biecz | 2011-08-18 16:38:57 Jaki jest koszt regeneracji takich jak i seryjnych wałków do 2.0 jesli można oczywiście wiedzieć...? |
Barti125pGRT F&F Sympatyk FSO 125p Gliwice | 2011-08-19 01:18:56 Koleś ma zajebiste ceny bo bierze od krzywki 30 zł , a robota naprawdę zacna . Nie wiem jak on utwardza krzywki ale nie do zajebania ...no chyba ze bezpośrednio o szklanke napierdzielają :p |
waldi919 Biecz | 2011-08-19 20:28:50 To za darmo... Masz namiary i czy bawi się w wysyłkę czy trzeba osobiście zajechać? |
Barti125pGRT F&F Sympatyk FSO 125p Gliwice | 2011-08-20 09:59:17 osobiscie only :] |
Tailgunner FSO 125p tarnów | 2011-10-03 17:52:59 piszecie luzy 0.25 i 0.35 ... czy to nie są za małe luzy jak na dohc ??
|
waldi919 Biecz | 2011-10-03 19:10:33
Ja takie luzy mam obecnie(tzn ok0,30) i wydaje mi się że przez nie auto osłabło tzn spadło ciśnienie sprężania. A ustawiałem O,40 i 0,35. Wychodzi na to że się ułozyły zawory i luz się zmniejszył... |