Kolektor rurowy [DOHC]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Są może kolektory rurowe gdzies do dostania do silników DOHC z Fiata 131132Argenta ?? Czy moze trzeba je dorabiac np w MGmotorsport czy innej tego typu firmie ??
  
 
trzeba zrobic obcajke na stronkach w necie, napewno jest cos takiego tylko trzeba miec odpowiednia ilosc euro w portfelu

kurde ciezko znalezc, na google.com tyle znajduje stronek ze sie az przegladac nie chce bo w wiekszosci to jakies fora i fankluby


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2003-12-30 00:30:38 ]
  
 
Są do dostania.
Nawet kiedyś na forum krążyła oferta takiego kolektora wydechowego Abartha z Fiata Ritmo za 600zł. Sprzedający pisał, że na kolektorze jest wybity napis abarth oraz skorpion.

kavon_jr z Krakowa ( Ritmo Abarth ) ma również taki kolektor rurowy...


Więc dostać można napewno, kwestia szukania. Głównie na ebayu, może trafi się okazja.

pzdr.
  
 
Cytat:
trzeba zrobic


i tu kolega Samael ma racje

1) kupic kolektor z poloneza
2) ladnie odciac flansze mocujaca
3) dorobic nowa flansze ze slali
4) porzadnie zespawac
5) zamontowac
6) zrobic zdjecia i wyslac na forum




Cytat:
Koszt:
Kolektor kosztował mnie 50zł, a dorobienie rury łączącej kolektor z resztą wydechu to koszt około 40zł. Koszt takiej przeróbki jest niewspólmiernie niski do efektów które dzięki niej można uzyskać.


P.S. Wkrótce pojawią się krótkie filmy w których będzie można zobaczyć i co najważniejsze usłyszeć jak chodzi Fiat 125p z kolektorem rurowym. Również będzie można zobaczyć wykres z hamowni.


Koniu

  
 
O tym mówicie:

lub tym:




[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-12-30 20:28:52 ]
  
 
PG - ty chcesz robić kolektor rurowy z poldkowskiego GSi do DOHC ?!
  
 
no wiesz napewno nie bedzie takiego efektu jak na abarth-cie ale jezeli poczules roznice u siebie to totaj tez moze byc fajny efekt. w koncu najwazniejsze jest to zeby rory mialy ta sama dlugosc- nie?
a roznica w cenie jest ogromna
mysle ze za 100zl sprubowac mozna.
  
 
Witam!
Pomysł ciekawy z tym kolektorem od GSi, tylko jak by tu rozepchnąć te cholerne rury ze średnicy 31 do 36 mm?
  
 
kolektor z 132 ma srednice wew 32mm
w miejscu mocowania z glowica jest elipsa 32 / 36 mm co jest spowodowane cieciem "rury" pod katem.
jezeli w Gsi jest 31 mm to 1mm nie bedzie mial duzego znaczenia.


  
 
Cytat:
2004-01-01 11:49:01, PG pisze:
kolektor z 132 ma srednice wew 32mm
w miejscu mocowania z glowica jest elipsa 32 / 36 mm co jest spowodowane cieciem "rury" pod katem.
jezeli w Gsi jest 31 mm to 1mm nie bedzie mial duzego znaczenia.





Pole powierzchni kanału wylotowego w głowicy 132 wynosi 1017 mm2, a kanału Poloneza ( opieram się o wymiar kanału standartowego, być może GSi ma inne zawory) 754 mm2.Jak więc widać z wyliczeń różnica jest duża, chyba że chodzi tylko o wygląd kolektora i dobre samopoczucie właściciela, to przepraszam....
Pozdrawiam
  
 
a czy ty ogladales kolektor z DOHC?
w polonezie kolektor jest ciety prostopadle do "rur" a w DOHC jest ciety pod katem dlatego z przekroju kolowego tworzy sie elipsa.
jest to warunkowane budowa glowicy. a srednice "rur" w przekroju prostopadlum to 32 mm .
wiec pole pow kola w DOHC to 803,84mm2 a nie 1017 mm2


  
 
No cóż, to mówimy chyba o innych silnikach, w moich głowicach średnica gniazd zaworowych na wydechu wynosi 36 mm i to jest dla mnie istotną wielkością do dalszego doboru wydechu,jeśli oczywiście ma to dać jakiś wymierny efekt, bo jeśli ma tylko wyglądać i brzmieć to można poprzestać na średnicach fabrycznych.
Pozdrawiam.
  
 
forum FSO
Cytat:
Aha! Dla chętnych na pakowanie kolekora od GSI. Kolega Woj-o z PTK zapakował już do siebie rurowy od GSI do 2.0 DOHC i narobił się przy tym okrutnie a po robocie stwierdził, że nie warta skórka wyprawki



132 C.000
132 C2.000
srednica zaworu to 35.85 - 36.45 mm
srednica wewnetrzna gniazda zaworu 32.40 - 32.60 mm


MOZESZ MOWIC O INNYM BO W POZNIEJSZEJ PRODUKCJI WLOZYLI WIEKSZE ZAWORY

jezeli masz kanaly 36mm to rzeczywiscie nie ma sensu.
  
 
WKŁADANIE GSI do DOHC nie ma sensu to są dwa różne silniki a tym którzy to robia wystarczy tylko pogratulowac wiedzy
  
 
Cytat:
2004-01-03 12:51:18, barakuda pisze:
WKŁADANIE GSI do DOHC nie ma sensu to są dwa różne silniki a tym którzy to robia wystarczy tylko pogratulowac wiedzy


Barakuda, dokładnie TAK! Tylko ja nie śmiałem tego tak ostro napisać
Pozdrawiam
ps.kombinacja z kolektorem od Cromy tez jest do bani bo o ile pasują średnice, to trzeba z kolei bardzo gwałtownie zmienić kierunek spalin.
  
 
najtańszym sposobem na posiadanie kolektora do DOHC jest znalezienie jakiegoś rzemieślnika który bawi się w dorabianie rur i innych wynalazków do wydechu , kupienie rur i zlecić mu wygięcie wg. konkretnego projektu (co kto potrzebuje) potem tylko tokarz - podstawa z kawałka płaskownika 60/10mm i pospawanie tego w kupę , ale to wymaga nie lada umiejętnosci wiec nie ma się co dziwić że występuja takie przeróbki
  
 
Cytat:
2004-01-03 21:49:54, barakuda pisze:
najtańszym sposobem na posiadanie kolektora do DOHC jest znalezienie jakiegoś rzemieślnika który bawi się w dorabianie rur i innych wynalazków do wydechu , kupienie rur i zlecić mu wygięcie wg. konkretnego projektu (co kto potrzebuje) potem tylko tokarz - podstawa z kawałka płaskownika 60/10mm i pospawanie tego w kupę , ale to wymaga nie lada umiejętnosci wiec nie ma się co dziwić że występuja takie przeróbki




Jest jeden zakład tłumikarski ( OLD-CAR BASS ) w Krakowie/Kochanowie który posiada giętarki i robi wydechy, kolektory itp.
Jednak wykonanie kolektora to koszt około 1 tys zł. Natomiast wygięcie rur, czy zrobienie tłumika na wzór...to groszowe sprawy. Mi rure do kolektora z GSi razem z kryzą wykonali za 40zł.
  
 
Witam!
No dobrze, sprowokowaliście mnie, więc napisze, ale pewnie będę tego żałował bo ceny pójdą w górę.Panowie, jak są zakłady tuningowe to tam pracują ludzie którzy zarabiają jak większość ludzi pracy w tym kraju i każdy grosz im drogi.Do czego dążę? Ano do tego że ci właśnie ludkowie bardzo chętnie sobie dorabiają, mając dostęp do maszyn i technologi w zakładzie wynoszą po kawałku taki kolektor, a w domu to spawają. Koszt takiego kolektora od renomowanego tunera to 350PLN, mam takich kilka, ale powiem więcej,nawet w Bozato ten numer przechodzi, sprawdziłem i te baranie rogi również są w garażu,co prawda koszt był nieco inny, ale Włosi zarabiają w Euro więc nie było wyjścia, ale i tak cena tego kolektora do ceny katalogowej to zaledwie 25%.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-01-04 17:24:50, Mruk pisze:
Witam!
No dobrze, sprowokowaliście mnie, więc napisze, ale pewnie będę tego żałował bo ceny pójdą w górę.Panowie, jak są zakłady tuningowe to tam pracują ludzie którzy zarabiają jak większość ludzi pracy w tym kraju i każdy grosz im drogi.Do czego dążę? Ano do tego że ci właśnie ludkowie bardzo chętnie sobie dorabiają, mając dostęp do maszyn i technologi w zakładzie wynoszą po kawałku taki kolektor, a w domu to spawają. Koszt takiego kolektora od renomowanego tunera to 350PLN, mam takich kilka, ale powiem więcej,nawet w Bozato ten numer przechodzi, sprawdziłem i te baranie rogi również są w garażu,co prawda koszt był nieco inny, ale Włosi zarabiają w Euro więc nie było wyjścia, ale i tak cena tego kolektora do ceny katalogowej to zaledwie 25%.
Pozdrawiam


Hehe, a może masz przypadkiem coś co by do takiego dohc przypasowało... Przyjechałbym po to nawet pociągiem
  
 
a moze ktos wie jaki przyrost mocy moze dac kolektor rurowy w silniku seryjnym 1.6 i 2.0. DOHC Fiat.