Badania na wywrotność aut

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Badania na wywrotność aut


Amerykański Federalny Urząd d/s Bezpieczeństwa Transportu (NHTSA) prowadzi serię testów mających na celu zbadanie podatności na wywrotność nowych modeli samochodów, zwłaszcza sportowo- terenowych (SUV).

SUV-y generalnie sa bardziej podatne na wywrócenie się niż zwykłe samochody osobowe. Ustaleniu stopnia zagrożenia ma służyć opracowany przez NHTSA kontrowersyjny system oparty na wymiarach nadwozia samochodu.

Kongres USA zarządził przeprowadzenie testów drogowych na wywrotność po serii katastrof spowodowanych przez pęknięcie podczas jazdy opon Firestone montowanych przeważnie w SUV-ach. W wypadkach tych zginęło prawie 300 osób.

Według oficjalnych danych władz federalnych, w ub. r. ok. 10 tys. osób poniosło śmierć w wypadkach spowodowanych przez wywrócenie się pojazdu. Jest to o 5 proc. więcej niż w roku poprzednim.

W przypadku SUV-ów wzrost ten wyniósł 14 proc. W wyniku wywrócenia się tego rodzaju pojazdów poniosło śmierć 2.400 osób.

Wywrócenie się lub dachowanie powoduje w USA 1/3 wypadków śmiertelnych, jednak w przypadku pickupów wskaźnik ten wzrasta do 45 proc. a SUV-ów do 61 proc. Większość ofiar śmiertelnych nie miała w chwili wypadku zapiętych pasów.

NHTSA miała opublikować raport w tej sprawie już rok temu, jednak badania przeciągały się. Organizacje obrony praw konsumentów, krytykując opieszałość NHTSA, równocześnie obawiają się że testy mogą nie pójść wystarczająco daleko.

(PAP)

  
 
Kiedyś zakazali sprzedaży Susuzuki (chyba) Samuraj bo sie wywalał na zakrętach.

A jak powiedzieli w Top Gear, Amerykanie w ogóle nie potrafią zrobic czegos co by dobrze skręcało.
  
 
Cytat:
2004-03-22 15:04:39, pankuba pisze:
A jak powiedzieli w Top Gear, Amerykanie w ogóle nie potrafią zrobic czegos co by dobrze skręcało.



Bo robią za wysokie auta, które na prostych drogach jeźdżą znośnie, ale na krętych padają jak pijane słonie.
  
 
Jeździłem kiedyś troche pickupami -Fordrm F150, starym i nowym, chevym - i fakt to czego sie bałem to wywrotka- niby opony nawet nie pisna ale czuć, że cośjest nie tak. -no cóż takie są prawa fizyki.
A tak swoją droga to mięsiąc temu widziałem citroena c15 na boku leżącego - gość zawracał -najwyraźniej za szybko
TMX
  
 
Nie oszukujmy się, żaden SUV czy amerykański pickup nie przejdą testu łosia. Padają jak muchy

Ludziska kupują "bo to modne i bezpieczne". Owszem bezpieczne przy wjechaniu w ścianę lub czołówce a osobówką (dla osobówki bardzo niebezpieczne), ale im wyżej środek ciężkosci tym gorzej na zakrętach.
  
 
Cytat:
2004-03-23 09:15:54, jackal pisze:
Nie oszukujmy się, żaden SUV czy amerykański pickup nie przejdą testu łosia. Padają jak muchy

Ludziska kupują "bo to modne i bezpieczne". Owszem bezpieczne przy wjechaniu w ścianę lub czołówce a osobówką (dla osobówki bardzo niebezpieczne), ale im wyżej środek ciężkosci tym gorzej na zakrętach.



Oj Jackal Jackal ale bzdury wypisujesz
Znam takie SUV-y które mają środek ciężkości niżej położony niż Twoja Toyka, więc test łosia przechodzą i to z dobrym wynikiem
  
 
Cytat:
2004-03-23 10:56:45, cigi pisze:
Oj Jackal Jackal ale bzdury wypisujesz
Znam takie SUV-y które mają środek ciężkości niżej położony niż Twoja Toyka, więc test łosia przechodzą i to z dobrym wynikiem



Podaj ze 3 sztuki.
  
 
Prosiem bardzo:
1.Subaru Forester
2.Subaru Outback
3.Audi Outroad
4.Volvo Crosscantry
5.... znam jeszcze kilka dobrych SUV
  
 
Cytat:
2004-03-23 11:23:23, cigi pisze:
Prosiem bardzo:
1.Subaru Forester
2.Subaru Outback
3.Audi Outroad
4.Volvo Crosscantry
5.... znam jeszcze kilka dobrych SUV



Powiem tak, te auta które podałeś to uterenowione kombiaki. Nie wydaje mi się jednak żeby wymienione przez Ciebie modele miały środek ciążkości niżej niż Corolla. A jeżeli w jakiejś nomenklaturze należą do kategorii SUV, to nie będę dyskutował.

Dla mnie typowy SUV to Toyota RAV4, Honda CRV, Land Rover Freelander, itp.

Kategorie kategoriom nie równe, a nazwa SUV (Sport Utility Vehicle) często obejmuje wiele typów nadwozi, których nie wiadomo do jakiej innej szufladki wrzucić.
  
 


Powiem tak, te auta które podałeś to uterenowione kombiaki. CHYBA NIGDY NIE WIDZIAŁEŚ FORESTERA!!! JAKI Z NIEGO KOMBIAK!!!Nie wydaje mi się jednak żeby wymienione przez Ciebie modele miały środek ciążkości niżej niż Corolla. FORESTER I OUTBACK TAK!!!A jeżeli w jakiejś nomenklaturze należą do kategorii SUV, to nie będę dyskutował. W KAŻDEJ WG. PRASY MOTORYZACYJNEJ NO ALE MOŻE TY WIESZ LEPIEJ.

Dla mnie typowy SUV to Toyota RAV4, Honda CRV, Land Rover Freelander, itp. TO KOLEJNE MODELE KTÓRE MIAŁEM WYMIENIAĆ.

Kategorie kategoriom nie równe, a nazwa SUV (Sport Utility Vehicle) często obejmuje wiele typów nadwozi, W TEJ KATEGORII NIE CHODZI O TYP NADWOZIA! których nie wiadomo do jakiej innej szufladki wrzucić.

[/quote]
  
 
Cigi,

Forestera widziałem i znam dobrze to nadwozie. Może nie jest typowym wysokim kombi, ale jeszcze nie terenówką (wygląd, nie właściwości).

Każdy z wymienionych przez Ciebie modeli ma zwiększony prześwit, nie może mieć więc niżej środka ciężkości niż osobówka i tylko do tego się przyczepiłem

Co to są klasyczne SUVy, popatrz np. T U T A J, albo T u t a j. Modele mają wprawdzie kilka lat, ale SUVy to są w 95% auta wyglądające jak terenowe, nie posiadające jednak możliwości Hummera.

Jeśli chodzi o Toyotę, to wedle samego producenta do SUVów należą: 4Runner/Hilux, Highlander, Land Cruiser, Rav4, Sequoia, czy Lexus RX300.
  
 
Cytat:
2004-03-23 12:18:17, jackal pisze:
Cigi,

Forestera widziałem i znam dobrze to nadwozie. Może nie jest typowym wysokim kombi, ale jeszcze nie terenówką (wygląd, nie właściwości).
NO WŁAŚNIE MYLISZ POJĘCIA SUV TO NIE TERENÓWKI TYLKO AUTA KTÓRYMI MOŻNA ZAPINKALAĆ 240 PO AUTOSTRADZIE JAK I ZJECHAĆ NA JAKIEŚ LEŚNE DROGI
Każdy z wymienionych przez Ciebie modeli ma zwiększony prześwit, nie może mieć więc niżej środka ciężkości niż osobówka i tylko do tego się przyczepiłem
TUTAJ NIE ZNASZ MARKI SUBARU NO ALE NIE KAŻDY MUSI, JUŻ TŁUMACZĘ: SUBARU MA PŁASKO POŁOŻONE SILNIKI TYPU BOKSER WIĘC ŚRODEK CIĘŻKOŚCI FORESTERA MIMO 20CM PRZEŚWITU JEST NISKO + STAŁY NAPĘD NA 4 KOŁA DAJE NAPEWNO LEPSZY WYNIK W TEŚCIE ŁOSIA OD TOJKI
Co to są klasyczne SUVy, popatrz np. T U T A J, albo T u t a j. Modele mają wprawdzie kilka lat, ale SUVy to są w 95% auta wyglądające jak terenowe, nie posiadające jednak możliwości Hummera.

Jeśli chodzi o Toyotę, to wedle samego producenta do SUVów należą: 4Runner/Hilux, Highlander, Land Cruiser, Rav4, Sequoia, czy Lexus RX300.


  
 
Subaru jest jedynie wyjątkiem potwierdzającym regułę. Do worka SUV wpadają te Twoje Subaru, tak samo jak Land Cruiser 90, albo Mercedes M, nic na to nie poradzę

Podtrzymuję, że SUV to aut wyglądające jak terenowe, tylko z luksusowym wykończeniem i włąściwościami jezdnymi osobówki. Subaru jest swoistym pomiędzyklasowym wymysłem Fuji. To co prezentuje Subaru jest b.dobre, ale nie dla każdego.
  
 
Takie zakończenie mnie siem podoba
  
 
Ale środek ciężkości Subaru Forester ma wyżej

No dobra przyznam się, jechałem kiedyś za Foresterem z Katowic do Wawy. Wtedy Forester to był nowy model, więc mnie zaintrygował. Podczepiłem się, a że gość był dobrym zającem i pomykał 170-190 km/h, skorzystałem i wcześniej byłem w domu

W Subaru siedział nędzny silnik 2 litry i tylko 125 KM (albo coś koło tego), tamten gość się wkurzał że za nim jadę i na każdych światłach próbował uciec, a mimo to moja Corollka 1.4 97 KM dawała radę i nie odstawała zbytnio (tylko przy ruszaniu, ale to pryszcz). Natomiast Forester kłaniał się zakrętom, prawie jak terenówka, tak to wyglądało patrząc z tyłu.

  
 
Cytat:
2004-03-23 14:11:33, jackal pisze:
Ale środek ciężkości Subaru Forester ma wyżej

ALE DROGI TRZYMA SIĘ LEPIEJ:p

No dobra przyznam się, jechałem kiedyś za Foresterem z Katowic do Wawy. Wtedy Forester to był nowy model, więc mnie zaintrygował. Podczepiłem się, a że gość był dobrym zającem i pomykał 170-190 km/h, skorzystałem i wcześniej byłem w domu

W Subaru siedział nędzny silnik 2 litry i tylko 125 KM (albo coś koło tego), tamten gość się wkurzał że za nim jadę i na każdych światłach próbował uciec, a mimo to moja Corollka 1.4 97 KM dawała radę i nie odstawała zbytnio TIA :p CHYBA KOLEŚ ZAPOMNIAŁ WRZUCIĆ 4 -KĘ:p(tylko przy ruszaniu, ale to pryszcz). Natomiast Forester kłaniał się zakrętom, prawie jak terenówka, tak to wyglądało patrząc z tyłu.
MOŻE BYŁEŚ ZA DALEKO;p A POZATYM JEŹDZIĆ TO TRZA UMIĆ PANOCKU, MOŻE TEN KTOŚ NIE UMIAŁ


  
 
Jechałem za tamtym Subaru na tyle blisko żeby było bezpiecznie, a na światłach stałem za nim. Było to na 3 miesiące przed polską premierą Forestera, tymbardziej mnie intrygował i nawet nie wiedziałem jaki może mieć silnik.
A gość wiedział jak się nim jeździ, nie martw się, nie używał kierunkowskazów przy zmianach pasa i starał się za wszelką cenę uciec, palił gumy przy ruszaniu spod świateł i takie tam inne.
Ten Forester ma zbyt wielką masę i do 100 km/h rozpędza sie o sekundę szybciej od Corolli, więc nie mógł uciec.

Przy okazji Cigi naucz się posługiwać cytatami (quote)
  
 
Przy okazji Jackal nie dooblooj się
  
 
Cytat:
2004-03-24 12:05:41, cigi pisze:
Przy okazji Jackal nie dooblooj się



Sorki już poprawione. Mam dziś problemy z Forum, wysyłam posta i mi ... go wcina z komunikatem o braku komunikacji z serwerem
  
 
Żeby nie było, że nie lubię Subaru i tylko Toyka i Toyka:

T U T A J macie test Subaru 3.0 Outback

Piszą o nim "Outback to uterenowione Legacy kombi, prekursor klasy SUW - Sports Utility Wagon", ale ja się nie czepiam że Cigi widzi w nim SUVa.