Problem z zamkiem od kierowcy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem taki, ze moge zamknac auto od strony kierowcy, ale otworzyc juz nie moge . musze otwierac od strony pasazera. W serwisie pytalem o to i zaspiewali mi 250 PLN za naprawe !! Nie da sie taniej tego zrobic ?? I co w ogole moze byc przyczyna ??
  
 
Mam to samo i wszyscy mi doradzali, coby rozdlubac wkladki zamka i dokladnie wyczyscic. Tylko jak narazie nie pomoglo... A poza tym mozna sie przyzwyczaic albo zaczac jezdzic z dziewczyna i stac sie dzentelmenem
  
 
Pewnie zabrudzona wkładka, miałem to samo Da się to zrobić we własnym zakresie, jeśli tylko ma się odrobinę zdolności manualnych Ja nie miałem to mnie koledzy skasowali na... 20 zł
Trzeba wkładkę wyjąć i solidnie oczyścić ze wszelakiego syfu. Ja miałem to robione bodajże na jesieni (ale dokładnie nie pamiętam) i do dzisiaj mam spokój.
  
 
Maks wyprzedzilem cie o 33 sekundy
  
 
a kiedys mogles(as) otworzyc od strony kierowcy? bo jak nie to moze masz wlozona inna wkladke zamka, ford juz od jakiegos czasu robi zamki ktore mozna zamknac kazdym kluczykiem a otworzyc tylko tym wlasciwym
  
 
My również mielismy ten problem , ale...... Nasze zamki po prostu się wyrobiły - kilkanaście lat robi swoje. W zamku w klapie od bagażnika strzeliła jakaś spręzynka - było słychać, że lata, przy podniesieniu. Prawe dało się tylko zamknąc. Lewe jeszcze działały. Na końcu nie dało się otworzyć wlewu paliwa i musieliśmy wymienić cały komplet! Dzwonili do nas z pytaniem, czy mamy jakiś pomysł, zeby go otworzyć, hehehe. Krzysiek na oprach dojechał na stację benzynową !
Przypominam,że każdym kluczykiem forda można ZAMKNĄĆ kazdego forda!
Najlepiej zapytaj Gerusika. On wie więcej, a ja nie chcę namieszać.
Inna sprawa to kluczyk. Czasem też się wyrabia.
 
 
Też przeżyłem ten ból. Na jakiś czas pomógł calkowity demontaż wkładki na czynniki pierwsze. Okazało się, że sklepaniu uległa powierzchnia styku talrzyka z ząbkiem kluczyka ( przy przekręcaniu nie obracał się do końca), przez co wałeczek nie wpadał w rowki tych talerzyków by umożliwić obrót wewnętrznej części wkładki. Teraz problem co jakiś czs powraca, pomaga strzelanie z klamki podczas kręcenia kluczykiem. Na tę dolegliwość może też pomóc centralny zamek.( alternatywa dla wymiany wszystkich wkładek)
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-05-13 10:50:54, YasieK pisze:
Maks wyprzedzilem cie o 33 sekundy



No fakt, ale to dlatego, że mój RS stoi teraz w warsztacie i m.in. leczy się na zapłon i sprzęgło

BTW, u mnie czyszczenie wkładki naprawdę pomogło. Po wyjęciu i prawie godzinnym smarowaniu-kręceniu-smarowaniu-itd... wszystko zaczęło pięknie chodzić i chodzi tak do dziś
  
 
Mam go ponad 2 lata i na pocz. bylo OK. MoglEM zamykac i otwierac. Pozniej zaczely sie trudnosci z otwieraniem, zmienilem kluczyk na zapasowy i dolegliwosci na jakis czas ustaly, ale powrocily i teraz juz tylko zamykam.
  
 
Jak już nic się nie da zrobić a bardzo będzie przeszkadzać to wszystko załatwi alarm ze sterowaniem centralnego, pod warunkiem że jest centralny

Oszczędzisz kluczyk bo nie bedzie się ścierał, szas i jaki wypas będzie

Pozdrówka
  
 
Cytat:
2004-05-13 11:17:13, marmisia pisze:
Mam go ponad 2 lata i na pocz. bylo OK. MoglEM zamykac i otwierac. Pozniej zaczely sie trudnosci z otwieraniem, zmienilem kluczyk na zapasowy i dolegliwosci na jakis czas ustaly, ale powrocily i teraz juz tylko zamykam.



Nie wiem, czy to prawda, ale podobno kluczyki też się wyrabiają. I bardzo ciężko je dorobić-muszą być zrobione baaardzo precyzyjne. W Bydgoszczy, poza Fordem, jest tylko jeden punkt, gdzie to robią. Nam zrobili kilka kluczyków, zanim pasował. Ale ten dorobiony baaardzo szybko się "wyrobił". Jakaś tandeta!
 
 
trzeba przyznać że kluczyki to jest miętka sprawa - szybko się wyrabiają - ja mam tylko jeden i go max oszczędzam - nawet jak potrzebuje bagażnik owtorzyć to robie to od środka - ale choć tyle dobrze że mam centralny !!!
  
 
Też wolałem nie czekać aż się zamki same upomną i dołożyłem pilota do centralnego bo nie miałem. Więc narazie zamkami się nie przejmuję
  
 
Cytat:
2004-05-13 11:27:31, Nika pisze:
Cytat:
2004-05-13 11:17:13, marmisia pisze:
Mam go ponad 2 lata i na pocz. bylo OK. MoglEM zamykac i otwierac. Pozniej zaczely sie trudnosci z otwieraniem, zmienilem kluczyk na zapasowy i dolegliwosci na jakis czas ustaly, ale powrocily i teraz juz tylko zamykam.



Nie wiem, czy to prawda, ale podobno kluczyki też się wyrabiają. I bardzo ciężko je dorobić-muszą być zrobione baaardzo precyzyjne. W Bydgoszczy, poza Fordem, jest tylko jeden punkt, gdzie to robią. Nam zrobili kilka kluczyków, zanim pasował. Ale ten dorobiony baaardzo szybko się "wyrobił". Jakaś tandeta!


To fakt, ja dorabiałem w zeszłym roku, jak skręciłem oryginalny. Na szczęście miałem zapasowy Człowiek w serwisie (dorabiałem w Centrum Janki, bodajże Cezar czy jakoś tak się warsztat nazywał) poradził, by zapasowy kluczyk schować i nie używać a jeździć na dorobionym. Zawsze można potem dorobić z oryginalnego zapasu... A jak się wszystkie kluczyki wyrobią to ni czorta się już nie dorobi...
A ten skręcony jest tak wyrobiony, że chyba od nowości był używany (albo dorabiany w Fordzie). Aż dziw, ale mimo że jest strasznie zjechany to dalej działa
  
 
Cytat:

To fakt, ja dorabiałem w zeszłym roku, jak skręciłem oryginalny. Na szczęście miałem zapasowy Człowiek w serwisie (dorabiałem w Centrum Janki, bodajże Cezar czy jakoś tak się warsztat nazywał) poradził, by zapasowy kluczyk schować i nie używać a jeździć na dorobionym. Zawsze można potem dorobić z oryginalnego zapasu... A jak się wszystkie kluczyki wyrobią to ni czorta się już nie dorobi...
A ten skręcony jest tak wyrobiony, że chyba od nowości był używany (albo dorabiany w Fordzie). Aż dziw, ale mimo że jest strasznie zjechany to dalej działa



Hi, hi, u nas dokładnie to samo! W Fordzie zapytali czy po naszym ktoś przejechał...kilka razy
Ale ostatecznie i oryginalny nie pomógł-też juz był sporo używany. Teraz mamy nowiuteńkie zamkiOryginalne) i aż trzy kluczyki, w tym jeden z lampką
 
 
Cytat:
2004-05-13 11:48:54, Nika pisze:


Hi, hi, u nas dokładnie to samo! W Fordzie zapytali czy po naszym ktoś przejechał...kilka razy
Ale ostatecznie i oryginalny nie pomógł-też juz był sporo używany. Teraz mamy nowiuteńkie zamkiOryginalne) i aż trzy kluczyki, w tym jeden z lampką



jeśli można wiedzieć to ile taka przyjemność kosztowała - też mam kluczyk z lampką i z immobilajzerem ??
  
 
Ja mam trzy kluczyki

1 już nie działa wcale,
2 używam ale już ma problemy,
3 jest w stanie nie naruszonym (serwisowy)

Kluczyki napewno się ścierają i to nie podlega wątpliwości, ale to nie tylko jadno, podobno sprawa jest niebezpieczna dla stacyjki, ostatnie doniesienia informują o przypadkach uszkodzenia stacyjki w skutek użytkowania wytartego kluczyka.

Nie wiedziałem tego info od serwisu.
  
 
Cytat:
2004-05-13 12:01:12, mily-swiety pisze:

jeśli można wiedzieć to ile taka przyjemność kosztowała - też mam kluczyk z lampką i z immobilajzerem ??




My mamy tylko z lampką. Ile kosztowało? Hmmmm, zapytaj prosze Gerusika, ja nie wiem. Coś koło 1000(chyba, nie chce skłamać) z robocizną i kompletem oryginalnych kołpaków. W salonie Forda.
 
 
Cytat:
2004-05-13 12:01:34, metis pisze:
Ja mam trzy kluczyki

1 już nie działa wcale,
2 używam ale już ma problemy,
3 jest w stanie nie naruszonym (serwisowy)

Kluczyki napewno się ścierają i to nie podlega wątpliwości, ale to nie tylko jadno, podobno sprawa jest niebezpieczna dla stacyjki, ostatnie doniesienia informują o przypadkach uszkodzenia stacyjki w skutek użytkowania wytartego kluczyka.

Nie wiedziałem tego info od serwisu.



Coś w tym jest. Agent PZU był przerażony, jak zobaczył naszą stacyjkę po używaniu wyrobionego kluczyka. Ale teraz wszystko NOWE!
 
 
Cytat:
2004-05-13 12:26:28, Nika pisze:
Cytat:
2004-05-13 12:01:12, mily-swiety pisze:

jeśli można wiedzieć to ile taka przyjemność kosztowała - też mam kluczyk z lampką i z immobilajzerem ??




My mamy tylko z lampką. Ile kosztowało? Hmmmm, zapytaj prosze Gerusika, ja nie wiem. Coś koło 1000(chyba, nie chce skłamać) z robocizną i kompletem oryginalnych kołpaków. W salonie Forda.



no ładnie - może da się jeszcze dorobić te klucze - wiem że w salonie forda do mondeo za kluczyk z immobilajzerem , pilotem do centralnego skasowali 500 zł !!!

chyba lepiej będzie doborić rygle i zamykać na kłudke